Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157315 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: M.Dings op do 10 mei 2012 - 15:30
tot nu toe niets bijzonders te zien, regengebiedje boven het zuiden van NL, wel wat benauwd maar nog geen donderbuien op de radar. Had nu toch wel wat verwacht eigenlijk..

Interessant wordt het pas na 17uur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 mei 2012 - 15:39
Interessant wordt het pas na 17uur
Ik denk ook dat één en ander pas gaat ontstaan als dat regengebiedje gepasseerd is.

Jan van Ooijen

Ook de kaartjes van Wetteronline blijven volhouden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Voor mijn regio wordt het niks. Dat regengebiedje gaat een hoop ellende aanrichten. Slechts 19.8 graden hier. Allemaal magertjes. Het zal voor een groot deel van het land met een sisser aflopen. De stroming is trouwens meer west dan ik had gedacht. Voorlopig zie ik het somber in, alhoewel het rond etenstijd zou moeten komen.

Thunderfreak

Azijn

Alsof die 19 graden wat uitmaakt?  Vorige week ook een 13 graden en heftig onweer.
het is niet alleen de temp,het is ook de opwaardse stroming en als het op 2 meter 19 is en bovenin ijskoud heb je de poppen gewoon aan het dansen.

Amerika kent ook heftige supercells bij temps van rond de 15 graden en bovenin ijskoud.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Dit doet me denken aan vorig jaar ergens.

Ook de gehele dag bewolk en vrij drukkend weer,en juist in de band met bewolking ontstonden later op de dag enorme donderwolken boven de Golf van Biskaje/Noord-West Frankrijk en Engeland.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Paspimefonic

Citaat van: Thunderfreak op do 10 mei 2012 - 15:59
Dit doet me denken aan vorig jaar ergens.

Ook de gehele dag bewolk en vrij drukkend weer,en juist in de band met bewolking ontstonden later op de dag enorme donderwolken boven de Golf van Biskaje/Noord-West Frankrijk en Engeland.

Daar staat mij nog iets van bij ja

Weatherboy

Citaat van: Thunderfreak op do 10 mei 2012 - 15:53
Amerika kent ook heftige supercells bij temps van rond de 15 graden en bovenin ijskoud.

Juist, Amerika! Amerika heeft een ander klimaat dan wij hier in de Benelux. Overigens is het hier donker aan het worden met wat spetters. Overigens heb ik nog niet eens de term 'warme dag' behaalt.

Thunderfreak

Gaat om het idee....Enne zo gek is die vergelijking niet!!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weatherboy

We zitten nu op het golfje! Mogelijk na het golfje het aandachtsgebied.


hj32

ok ik ga nu naar winterswijk en dan bepaal ik daar naar rechts duitsland in of naar beneden richting venlo. is nog een best eind naar beneden namelijk
in winterswijk zit de mac en bij de mac kan ik gratis online, scheelt me weer dongeldata  ;)

mariorentmeester

Hebben we op dit forum een verzameltopic van vaste webcams o.i.d. ?
Nabij Mddelburg
@MRFotografie

Nielsopweg

In Beuiningen langs de A73 zit ook een Mac, kan je zo naar Venlo en zo via de nieuwe A74 naar Duitsland

harmenst

Let op dit gebied, daar pruttelt het al een beetje.

harmenst

Citaat van: mariorentmeester op do 10 mei 2012 - 16:18
Hebben we op dit forum een verzameltopic van vaste webcams o.i.d. ?

Hier staan er een aantal van members: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1255.0.html

eboeijkens

Het is hier al vanaf 14:30 uur aan het regenen, nou ja, er valt water. Geen enkel gerommel tot dusver gehoord. Temp = 20.5gr

alaind86

Citaat van: harmenst op do 10 mei 2012 - 16:20
Let op dit gebied, daar pruttelt het al een beetje.

16:26u: In Frankrijk is het nog warmer, 28 graden in Parijs tot 32 in Bordeaux. In het noorden van Frankrijk begint het overigens goed te borrelen, daar gaan komende uren buien ontstaan.

Volgens weeronline.nl

Stephanie

Citaat van: alaind86 op do 10 mei 2012 - 16:33
16:26u: In Frankrijk is het nog warmer, 28 graden in Parijs tot 32 in Bordeaux. In het noorden van Frankrijk begint het overigens goed te borrelen, daar gaan komende uren buien ontstaan.

Volgens weeronline.nl
Dat las ik net ook.
Laten we het hopen!
Hier is het weer droog, temp stijgt weer.

Amras

Waar zit nu die Warm Conveyor Belt precies? Neem aan dat die verschuift... beetje lastig om te localiseren...

pennywise

om je middel;)
maar ja,dat zou ik ook wel willen weten.

Powered by EzPortal