Onweerskansen 2 en 3 mei

Topic gezien door 77096 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 01 mei 2012 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Harmos

Citaat van: Weatherboy op wo 02 mei 2012 - 21:34
Het is altijd hetzelfde met dat onweer uit het oosten, sterft compleet uit.

Nou, dat is niet altijd zo, maar laten we zeggen dat de activiteit van dat specifieke cluster wel minder wordt. In een uur is ook de top van 14 naar 12km gegaan, alsnog veel activiteit. Daarnaast onstaat er nog van alles en houdt ik mijn blik open. Voor hetzelfde geval krijgen we morgenochtend om 5 uur opeens hier aan de kust weer onweer, net zoals gisteren.
(ADHO)Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Onweer = 1

Dennis

Sat.foto ; 2e gebied ziet er ook nog heftig uit in Duitsland

Poekiewoekie

Wolkbreuk en heftig onweer in Hellevoetsluis!!
Hellevoetsluis

Weatherboy

Citaat van: Harmos op wo 02 mei 2012 - 21:50
Nou, dat is niet altijd zo, maar laten we zeggen dat de activiteit van dat specifieke cluster wel minder wordt. In een uur is ook de top van 14 naar 12km gegaan, alsnog veel activiteit. Daarnaast onstaat er nog van alles en houdt ik mijn blik open. Voor hetzelfde geval krijgen we morgenochtend om 5 uur opeens hier aan de kust weer onweer, net zoals gisteren.

Nee hoor, gewoon dagelijkse gang. En je gaat straks met een stervend MCS complex opgescheept zitten. Dat betekent, lichte tot matige regen en af en toe een rommel. Doodnormaal dus.

Koen-IJM

Gebied groeit aan thv Utrecht! Dit gaat nog leuk worden voor NH!

Dennis

Uitstervend MCS?  Denk het nog niet - is nog genoeg warmte aanwezig

Paspimefonic

Citaat van: Koen-IJM op wo 02 mei 2012 - 22:21
Gebied groeit aan thv Utrecht! Dit gaat nog leuk worden voor NH!

Stukje gaat over Gouda heen komen, maar benieuwd of er nog ontladingen zullen komen :)

Arend

Boven Duitsland lijkt alles samen te klonteren. En er ontstaat nog iets nieuws? (zwarte cirkel).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherboy

Citaat van: Arend op wo 02 mei 2012 - 22:36
Boven Duitsland lijkt alles samen te klonteren. En er ontstaat nog iets nieuws? (zwarte cirkel).

Nieuw buitje, maar Nederland is te koel aan het worden. Wind komt uit het noorden tot westen, dus koude zeelucht komt eraan. Overigens is dat geweldige MCS nog slechter geworden dan die buien in het zuiden, perfect volgens verwachting. Niet te geloven toch elke keer........

Diem

Het gaat goed tekeer hier, veel onweer en enorme plensregens.

Poekiewoekie

Het gaat nu al 2 uur lang tekeer ( Hellevoetsluis)en het houdt maar niet op!  Al vanaf een uur of 9 loop ik van zolder naar voordeur, achterdeur, zit ik onder de veranda, dan wordt het te heftig ga ik weer naar binnen (toch beetje bang...) ;)
Hellevoetsluis

Weatherboy

Citaat van: Poekiewoekie op wo 02 mei 2012 - 22:48
Het gaat nu al 2 uur lang tekeer ( Hellevoetsluis)en het houdt maar niet op!  Al vanaf een uur of 9 loop ik van zolder naar voordeur, achterdeur, zit ik onder de veranda, dan wordt het te heftig ga ik weer naar binnen (toch beetje bang...) ;)

Het nieuwe lijntje gaat hard. Forse donders te horen, en zelfs een flits. Helaas alles voor mij sterft uit.

Jan van Ooijen

Inderdaad best lijntje nog. Persoonlijk niet verwacht dat het voor het westen nog zo goed zou zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Eerste rommels hier ondertussen te horen. Zal wel aan het ontstaan zijn  want op de radar is het nog een km of wat hier vandaan.
Hier hou ik dus van. Lijkt eerst alles in te kakken, komt er toch nog een verassing =D

Harmos

*kuch* lekker positief sommigen, maar toch! Heerlijk! Laat maar door komen dat onweer! Al een aantal mooie bliksems op de gevoelige plaat, om van te smullen!
(ADHO)Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Onweer = 1

Alex

Door onweer moet TRA6038 uit Fuimicino -> Rotterdam een andere aanvliegroute nemen.



Inmiddels met zn tweede rondje bezig.

Jan van Ooijen

Buitje in ontwikkeling noordoost Brabant

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

riddler

Hier net boven Amsterdam komt de wind uit pal west, en niet NO, zoals het KNMI aangeeft, de middelbare bewolking komt op vanuit zuid ZO, is dat een soort inflow naar een MCS ??
Net eerste weerlicht gezien  :)

Weatherboy

Citaat van: riddler op wo 02 mei 2012 - 23:21
Hier net boven Amsterdam komt de wind uit pal west, en niet NO, zoals het KNMI aangeeft, de middelbare bewolking komt op vanuit zuid ZO, is dat een soort inflow naar een MCS ??
Net eerste weerlicht gezien  :)

We moeten bizar veel geluk hebben willen wij wat mee krijgen. Dat enkele pitje zou het moeten doen, maar heb er een hard hoofd in.

riddler

 :D ik denk dat het straks miezert bij de Arena en nog droog is op het Leidse

Powered by EzPortal