Onweerskansen 2 en 3 mei

Topic gezien door 76712 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 01 mei 2012 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyNL

Het gedonder is hier nu wel zo'n beetje voorbij, maar bliksem is nog steeds te zien.
Moeilijk te zeggen of het echt over is nu of ff stilte tussen 2 buien in.


Marcel1976

Johann had gewoon vet gelijk over die vore die de boel zou triggeren!  Alleen voor mij net iets te noordelijk..whaha. Heb hier echt, maar dan ook echt helemaal niks gehad!

Lightning_Glenn

Nou wij mogen niet klagen hier denk ik, flinke klappen :) meer, meer, meer.......

Foto's volgen nog, zitten er een paar hele mooie tussen  8)
Ik ben benieuwd of het over is nu.

Weerfreak 1337

Ik heb heerlijk onweer gehad. Ik ben tevreden :D
Morgen zal ik even een filmpje uploaden met daarin 2 blikseminslagen/CG's. Is trouwens mijn eerste video-opname van onweer.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Koen-IJM

Mogelijk een lijntje aan ontstaan over NH-Flevoland.

aloa

Toch nog vrij actief onweer in het noorden.


Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 02 mei 2012 - 22:53
Inderdaad best lijntje nog. Persoonlijk niet verwacht dat het voor het westen nog zo goed zou zijn

Ik ook niet Jan!
Toen ik gisteren in Woensdrecht de zaak verliet en naar Rotterdam vertrok kreeg ik toch een beetje een naar voorgevoel. Ik zou het onweersachtige zuiden verlaten en naar het westen reizen.
Na lange uren van frustratie en radarbeelden staren kwam rond 2300lt inderdaad dat lijntje over. Lang geleden dat ik het zo hard heb zien regenen  :o. In korte tijd enorme hoeveelheden water. Het flitste goed maar met weinig zichtbare kanalen. Slechts af en toe van die kanonschoten met verblindend felle bliksems.
Binnen 15min was het weer voorbij, maar genoten heb ik wel.
Vanmorgen zat het zand tot aan de buitenspiegels op de zijkant van de auto ,hetgeen nogmaals aangeeft hoe hard het geregend heeft :).

densta

Hier zag het er goed uit. Je zag het gewoon aankomen. Maar meer stort regen gehad tot 00:00 - 00:30. Paar flitsen denk een stuk of 3 a 4.
Onvoorstelbaar eigenlijk. Die hele cel kwam recht op ons af en alles viel in de achterhoek. Jammer maar er komen nog meer kansen.

Glennb

Helaas! Almere heeft buiten de pot gepiest. Veel flitsen in de verte gezien. Volgende keer maar weer beter..
Groet,
Glenn

mauriceb

Ja hoor was top gisteren, aanvankelijk dacht ik dat het langs mij heen ging trekken maar uiteindelijk toch de flitsen en stortregens gehad. allereerst in de kuip gisteren kwam het al met bakken uit de hemel. Na de wedstrijd gingen de hemelsluizen open in Rotterdam. Eenmaal weer terug in Pijnacker ging het na 23:00 ook nog lekker te keer met klappers en regen.
toppie!

Gerard1995

Helaas, Kootwijkerbroek heeft eigelijk volledig niet mee gedaan met onweer :( wel veel weerlicht gezien... 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

mcnicos

Citaat van: densta op do 03 mei 2012 - 07:27
Hier zag het er goed uit. Je zag het gewoon aankomen. Maar meer stort regen gehad tot 00:00 - 00:30. Paar flitsen denk een stuk of 3 a 4.
Onvoorstelbaar eigenlijk. Die hele cel kwam recht op ons af en alles viel in de achterhoek. Jammer maar er komen nog meer kansen.


Ik woon in de achterhoek maar op wat matige regen na, viel het hier reuze mee hoor...wel vreemd want die enorme rode poeier op de buienradar ging recht over ons heen. Seizoen is nog jong zeg ik dan maar.

btbroeke

Citaat van: mcnicos op do 03 mei 2012 - 09:31

Ik woon in de achterhoek maar op wat matige regen na, viel het hier reuze mee hoor...wel vreemd want die enorme rode poeier op de buienradar ging recht over ons heen. Seizoen is nog jong zeg ik dan maar.

ja dat viel mij ook op, het onweer was hier in Gouda wel aanwezig maar ik zag een enorme pluim over Gouda heen gaan op de radar die in het echt eigenlijk niet te merken was.. soms nog geen spetter terwijl het er op de radar wel zo uitzag
twitter: @boyketenbroeke

mauriceb

best wel wat ontladingen gisteren.

bron:buienradar.nl

Powered by EzPortal