Onweerskansen 18 tot en met 26 april

Topic gezien door 54084 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 17 apr 2012 - 07:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel1976

Limburg komt er toch enigzins karig vanaf. Ik lach wel als straks de "echte" buien komen.... :P

Jan van Ooijen

Estofex weer met een mooie update

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jur

Zo fijn om dit soort kaartjes weer te zien! Lang op moeten wachten  ;D

Pascal Soomers

Ik wacht vandaag rustig af. Heb alle tijd ;). Hopelijk een enkele klap onweer.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Onstabiliteit is er wel aanwezig vandaag en morgen.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Al enkele buitjes gaan Belgie intrekken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra


Stephanie

Er beginnen al wat buitjes te ontstaan op de grens Limburg/ Gelderland.

Jan van Ooijen

Citaat van: Stephanie op do 19 apr 2012 - 12:30
Er beginnen al wat buitjes te ontstaan op de grens Limburg/ Gelderland.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pyro

Nice, ik wacht rustig af.

Van de zomer komt het echte filmwerk, dan heb ik een camera waarmee ik in full hd 200 frames per seconden kan filmen.
In kleiner filmformaat kan ik de boel zelfs oppompen tot 800 fps....
En dan kan ik pas echt hele vete slowmotions van bliksem filmen.. looking forward!

Maar goed,  voor vandaag afwachten of er een leuk buitje bij zit, nu  eerst eens effe de potgrond van mn handen wassen.
Ik ben het echt meer dan zat al die potgrond aan mn handen.

maarten89

Haha vett Pyro! Weet je nog vorig jaar. Met je waterproof camera. En daarna s'avonds bij het viaduct richting flevoland. Was gezellig! Vette onweerscomplex was dat!

Jan van Ooijen

Buien nemen ook toe vanuit Zeeland, mogelijk met onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Pascal Soomers

Hele mooie stapelwolken hier te zien. Bui van Luik die net ontstaan is komt nu op me af. Zit nog geen onweer op hélaas, maar kan nog komen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marcel1976

Het komt langzaam op gang, al heb ik de indruk dat het er minder worden dan gisteren.

Marcel1976

Citaat van: Pascal Soomers op do 19 apr 2012 - 15:39
Hele mooie stapelwolken hier te zien. Bui van Luik die net ontstaan is komt nu op me af. Zit nog geen onweer op hélaas, maar kan nog komen!
Ja, mooiere lucht dan gisteren. Die bui van Luik hou ik ook in de gaten, kan wel wat worden, al denk ik dat ie me net gaat missen...

Jan van Ooijen

Stukje Guidance:

Vanmiddag een duidelijk convectief signaal. De modellen verschillen nog wel enigszins vwb locatie. Harmonie laat met name boven het oosten en uiterste westen/zuidwesten convectie ontstaat. In het oosten waarschijnlijk gekoppeld aan wat meet vocht dichtbij de oude occlusie, in het westen deels ook advectief vanuit Het Kanaal. Hirlam geeft ook een aantal herkenbare structuren, waarschijnlijk terug te voren op de oude occlusie. Morgen overdag weer opleving door dagelijkse gang i.c.m. met een extra trigger door de trog.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 apr 2012 - 20:27
Zoals verwacht geen onweer meer. Activeren van het gebied lijkt geheel uitgesloten

IK heb gisteren rond 1900 toch nog een 3-tal ontladingen in korte tijd overhead gekregen in het oosten van R'dam :). Forse hagel ook daarbij. Leuke afsluiter van de dag. Daarna ging de activiteit er inderdaad langzaam uit.

Overigens in de middag hier vandaag te woensdrecht mooie Cb's zonder dat het uit de hand liep. Maar we mogen niet klagen, er is een hoop te zien geweest de laatste dagen.

Dennis

Flink Buien gebied in ZH -Hagel gemeld;aardig temp verschil in NL




Jeroen

Om 16:25 hadden ze al drie ontladingen in NOP
"What goes up, can fly"

Powered by EzPortal