Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139023 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op ma 28 mei 2012 - 10:37
Alweer? Geen 1 weekje mag meer frisser lopen. Vanaf half februari zitten we al met die klote noordelijke stroming. 2 dagen in maart en 1 dag in April is echt schandalig slecht voor lente weer. We hebben weken, al dan niet maanden met 10 tot 14 graden gezeten, dik onder normaal. 1,5 week geleden zaten we nog met lichte vorst en zelfs winterse buien. Weg met die noord component. Zuid tot zuidoost moeten we hebben, en de komende maanden lang. Aankomende vrijdag gewoon wéér kouder dan 1 januari, toen 15, nu staat de verwachting op 12 met regenbuien, mogelijk en klein winterse tintje (T850 gaat wéér richting -5°C!)

Zwaar beroerd vooruitzicht, ook na dit weekje. Na elk weekjes 1 maand met kou? Nou dan ben ik weg in de zomer vakantie. Brrrr

Amen! Kortom; vandaag even goed genieten...

TaL

Who cares? Van mij mag het tot de 25ste zo slecht zijn dat het wilt :p Toch examens :D

Dus laat maar komen dat weertje :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

André

Citaat van: Shadow112 op ma 28 mei 2012 - 12:16
Lekker weer om op het strand te liggen!

Ja maar voor niet lang meer , de zeevlam is op komst ,die zit nu al bij de wadden en wordt rond 15a 16h verwacht aan de Belgische kust met als gevolg dat de temperatuur een fikse duik naar omlaag neemt tot een 15° .
Demeulemeester André

Shadow112

Citaat van: André op ma 28 mei 2012 - 12:54
Ja maar voor niet lang meer , de zeevlam is op komst ,die zit nu al bij de wadden en wordt rond 15a 16h verwacht aan de Belgische kust met als gevolg dat de temperatuur een fikse duik naar omlaag neemt tot een 15° .

Lol, daar doelde ik natuurlijk ook op.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,79.msg14162.html#msg14162 ;)

dondertje127

Citaat van: Weatherboy op ma 28 mei 2012 - 10:37
Alweer? Geen 1 weekje mag meer frisser lopen. Vanaf half februari zitten we al met die klote noordelijke stroming. 2 dagen in maart en 1 dag in April is echt schandalig slecht voor lente weer. We hebben weken, al dan niet maanden met 10 tot 14 graden gezeten, dik onder normaal. 1,5 week geleden zaten we nog met lichte vorst en zelfs winterse buien. Weg met die noord component. Zuid tot zuidoost moeten we hebben, en de komende maanden lang. Aankomende vrijdag gewoon wéér kouder dan 1 januari, toen 15, nu staat de verwachting op 12 met regenbuien, mogelijk en klein winterse tintje (T850 gaat wéér richting -5°C!)

Zwaar beroerd vooruitzicht, ook na dit weekje. Na elk weekjes 1 maand met kou? Nou dan ben ik weg in de zomer vakantie. Brrrr

Precies. Ik kan me ook niet voorstellen (wederom niet) dat dit voorjaar in de top 15 staat van warmste lentes. Ik geloof er geen barst van.
Eerder was dit al het geval met vorig jaar zomer. Ik weet niet wat voor cijfers het KNMI gebruikt? Maarreh...
Het moet heel erg snel zomers worden opnieuw (zoals afgelopen 2 weken pas het geval was) maar dan moet het zomers blijven tot diep in oktober.
Anders ga ik in burgers zoo leven in de bush.

TaL

Citaat van: André op ma 28 mei 2012 - 12:54
Ja maar voor niet lang meer , de zeevlam is op komst ,die zit nu al bij de wadden en wordt rond 15a 16h verwacht aan de Belgische kust met als gevolg dat de temperatuur een fikse duik naar omlaag neemt tot een 15° .

Volgens sat24 blijft de Belgische kust nog lang buiten schot ;) 20 graden atm
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Roan

Citaat van: dondertje127 op ma 28 mei 2012 - 13:21
Precies. Ik kan me ook niet voorstellen (wederom niet) dat dit voorjaar in de top 15 staat van warmste lentes. Ik geloof er geen barst van.
want? in maart was het warmer dan normaal en in mei ook, alleen april was koeler dan normaal, er word gekeken naar de gemiddelde temperatuur he, als het in de nachten niet extreem koud word zal de gemiddelde temperatuur ook niet heel erg laag uitvallen.

dondertje127

Citaat van: Roan op ma 28 mei 2012 - 16:52
want? in maart was het warmer dan normaal en in mei ook, alleen april was koeler dan normaal, er word gekeken naar de gemiddelde temperatuur he, als het in de nachten niet extreem koud word zal de gemiddelde temperatuur ook niet heel erg laag uitvallen.

Ik vond de eerste helft van mij ook niet echt om over naar huis te schrijven soms.

wimbaens

Citaat van: dondertje127 op ma 28 mei 2012 - 19:24
Ik vond de eerste helft van mij ook niet echt om over naar huis te schrijven soms.

Als je de normale temperaturen van mei al abnormaal koud vindt  ;) We zijn veel teveel gewoon geworden de voorbije jaren.

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op ma 28 mei 2012 - 13:21
Precies. Ik kan me ook niet voorstellen (wederom niet) dat dit voorjaar in de top 15 staat van warmste lentes. Ik geloof er geen barst van. Eerder was dit al het geval met vorig jaar zomer. Ik weet niet wat voor cijfers het KNMI gebruikt? Maarreh...

Knmi zegt niet zomaar wat natuurlijk, ik mag aannemen dat ze dus inderdaad de gemeten waardes gebruiken en die middelen... en als je het er niet mee eens bent of vind dat ze het fout hebben, dan is het misschien wel leuk om met tegenargumenten te komen of een andere uitslag. Op welke plaats is deze lente dan geëindigd volgens jou? En hoe ben je aan die uitslag gekomen?  ;)

Shadow112


Weatherboy

Citaat van: Shadow112 op di 29 mei 2012 - 00:20
Brrrrrrr


Niks warm. Slechtste lente in járen! Het enige wat het lente gemiddelde omhoog trok is afgelopen week. Verder niets. Naar verhouding is maart te warm verlopen, maar dat komt allemaal door slechts een paar dagen. Dat zou betekenen dat als we 2 weken in de hele zomer meer dan 20 graden krijgen met redelijk wat zon, betekent het een top zomer in de statistieken. De praktijk werkt natuurlijk anders. Koude winter ook. Nou ik had 2 weken winter gezien, verder niets!

zorba

Citaat van: Shadow112 op di 29 mei 2012 - 00:20
Brrrrrrr


Er gloort weer hoop aan de horizon ;) ff doorbijten komende tijd.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

André

Het mag nu wel eens enkele dagen regenen om dan opnieuw de zon te zien .
Demeulemeester André

mauriceb

Inderdaad ff een weekje met neerslag is ook niet gek, goed voor de natuur in iedergeval.
Daarna mag tie wel weer omhoog, heb toch liever 25 graden als het EK begint :)

wimbaens

Citaat van: Weatherboy op di 29 mei 2012 - 00:38
Niks warm. Slechtste lente in járen! Het enige wat het lente gemiddelde omhoog trok is afgelopen week. Verder niets. Naar verhouding is maart te warm verlopen, maar dat komt allemaal door slechts een paar dagen. Dat zou betekenen dat als we 2 weken in de hele zomer meer dan 20 graden krijgen met redelijk wat zon, betekent het een top zomer in de statistieken. De praktijk werkt natuurlijk anders. Koude winter ook. Nou ik had 2 weken winter gezien, verder niets!

Kun je mij zeggen waar je die gegevens vandaan haalt? Voor hier in België was het in maart in ieder geval 2°C warmer dan gemiddeld, dat komt heus niet door een paar dagen, maar eerder door 2 weken. Hetzelfde voor mei, ook 2 weken warmer als normaal. Vorige zomer hadden we 2 weken met temperaturen meer dan 20°C, was dat een top zomer? De temperaturen moeten over de hele lijn van de zomer fatsoenlijk zijn om een goed gemiddelde te krijgen. En hier in België heeft die 2 weken koud weer in de winter er geen koude winter van gemaakt. De winter was iets warmer als normaal, dus 2 weken kouder weer maken geen koude winter.

André

Ik begrijp dat ook niet ,drie weken op drie maanden zonnig mooi weer en ze spreken van een iets warmer dan normaal . Mijn bevinding is nog altijd een natte koude lente .
Demeulemeester André

Sven

Citaat van: Weatherboy op di 29 mei 2012 - 00:38
Niks warm. Slechtste lente in járen! Het enige wat het lente gemiddelde omhoog trok is afgelopen week. Verder niets. Naar verhouding is maart te warm verlopen, maar dat komt allemaal door slechts een paar dagen. Dat zou betekenen dat als we 2 weken in de hele zomer meer dan 20 graden krijgen met redelijk wat zon, betekent het een top zomer in de statistieken. De praktijk werkt natuurlijk anders. Koude winter ook. Nou ik had 2 weken winter gezien, verder niets!

Ik deel deels wat je zegt, iedereen gaat nu uit dat het een goede lente is, terwijl we voor deze heerlijke weken geloof ik 6 a 8 weken bar slecht weer hadden, dus top lente.. verre van dat! Maar goed nu even een dip en dan weer warm als het goed is. Kop op eey :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherboy

Ellende ohne Ende!
GFS schotelt tot het einde van de run gewoon nat, koel soms veels te koud weer. Zelfs een WC op de kaarten. Dat zat er de laatste runs al regelmatig in. Dat zou betekenen dat de komende 2 weken gewoon zonder blikken of blozen afgeschreven kan worden, net zoals januari, stuk februari, groot stuk van maart en heel april en stukje mei. Pff, sorry voor dat geklaag, maar na 1 week mooi lekker weer moeten we een maand bloeden tegenwoordig met die kille NW stroming. Het hoeft heus niet maanden 25 graden en wolkeloos te zijn, maar de temperaturen moeten gewoon 20 graden blijven, de rest mag afwisselen.

Kijk dan toch:


frankaloe

wat een gemopper...maar!!!!!!!
niks zo veranderlijk als het weer!!!

mijn geboekte vakantie wellicht toch niet voor niks,ik zoek de warmte zelf wel op ;D ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Powered by EzPortal