Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139038 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Joep op zo 27 mei 2012 - 09:36
Heeft iemand een idee wat voor weer het volgende week zaterdag wordt?
Dan willen we een tuinfeest geven. Volgens KNMI 15 graden of minder en buien?
Wat zeggen de andere modellen?

EC-MOS komt uit op hooguit 12 tot 14 graden. GFS en ook UKMO min of meer hetzelfde qua temperatuur. Daarbij ook vlgs deze modellen kans op enkele regenbuien en een stevige noordwestelijke wind. Niet echt lekker voor de barbecue dan wel een tuinfeest !


Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op zo 27 mei 2012 - 10:24
EC-MOS komt uit op hooguit 12 tot 14 graden. GFS en ook UKMO min of meer hetzelfde qua temperatuur. Daarbij ook vlgs deze modellen kans op enkele regenbuien en een stevige noordwestelijke wind. Niet echt lekker voor de barbecue dan wel een tuinfeest !


Inderdaad, zal echt wennen worden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nopie

Zal echt wennen worden zeg volgende week. Hopelijk van korte duur.

Johann

Citaat van: Nopie op zo 27 mei 2012 - 13:42
Zal echt wennen worden zeg volgende week. Hopelijk van korte duur.

Laten we het idd hopen. Afgaande op de 50 EC members goede kans dat we op de wat langere termijn opnieuw evolueren richting een warm weertype.

EC00 members T2m

Roan

ben ik blij dat ik vanaf woensdag een weekje op mallorca zit :)

dondertje127

Nee hè? Daar gaan we weer. Het zal toch niet weer... Waar ik al bang voor was?

André

Citaat van: dondertje127 op zo 27 mei 2012 - 17:03
Nee hè? Daar gaan we weer. Het zal toch niet weer... Waar ik al bang voor was?
Maar nee het zal wel allemaal goed komen hoor ,het is nog geen zomer .
Demeulemeester André

Dennis

Nou daar is GFS even met ........ even bijkomen :'(

André

Ik wil het niet zien .
Demeulemeester André

sandra-zwolle

Gatsie! Moeten we de winterjas weer uit de kast pakken :( haha

Onno_D

Ach een weekje wat frisser. Daar kunnen we wel tegen toch? :)

jones

Dit is een artikel van 1 juni 2006:

Koudste 1 juni ooit

BRUSSEL - Met hooguit 10 ?  11 graden als maximumtemperatuur - in Brussel maar ook aan de kust - was het donderdag de koudste 1ste juni sinds het begin van de metingen in 1833. Dat laat weerman Eddy De Mey weten. Het vorige record dateerde van 1986 toen het niet warmer werd dan 11,8 graden.
Rond deze tijd genieten we normaal van maximumtemperaturen rond de 20 graden.

Nochtans was de maand mei geen koude maand, zo blijkt uit de statistieken van het KMI. De gemiddelde temperatuur bedroeg 14,2C, dat is hoger dan de normale 12,7C. Dat is vooral te danken aan de zachte nachten.

Nu even GFS 12z erbij voor 1 juni, gaan we dezelfde toer op? Van mij mag het, zolang het vervolg van de zomer ook klopt met 2006 :P :


Gerard1995

wij hebben hier gisteren als 1 van de weinige plekken opnieuw een hoosbui te verwerken gehad..... alleen was deze bui een stuk aangenamer dan woensdag, omdat er geen joekels van hagelstenen bij vielen, wel weer aardig gerommel...
+ dat er 20 nieuwe millimeters vielen in nog geen half uur......

radarbeeld... in het midden van het rooie pitje woon ik 8)

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Harry de Hond

Citaat van: Gerard1995 op ma 28 mei 2012 - 07:26
wij hebben hier gisteren als 1 van de weinige plekken opnieuw een hoosbui te verwerken gehad..... alleen was deze bui een stuk aangenamer dan woensdag, omdat er geen joekels van hagelstenen bij vielen, wel weer aardig gerommel...
+ dat er 20 nieuwe millimeters vielen in nog geen half uur......

radarbeeld... in het midden van het rooie pitje woon ik 8)

Wat zal het lekker geroken hebben bij jullie. Dat is toch het mooiste van deze buien.

Hier in de Zaanstreek is het steeds droog gebleven, met heel hoge temps. Voor de cliënten op mijn werk is dit soms even teveel zo'n hele dag. Die willen niet eens meer buiten zitten..... Wij wel.
Vandaag en morgen naar de efteling, hopen dat het morgen qua temp nog meevalt. Ik wil zonder jas en lange broek blijven rond hobbelen, maar de beloofde 18 graden begin ik te betwijfelen. EC is nog niet helemaal binnen, dus die van gfs maar gepakt:

Juist.

Jan van Ooijen

Ook vandaag nog even zomers, morgen 4 graden kouder



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Onno_D op zo 27 mei 2012 - 19:03
Ach een weekje wat frisser. Daar kunnen we wel tegen toch? :)

Alweer? Geen 1 weekje mag meer frisser lopen. Vanaf half februari zitten we al met die klote noordelijke stroming. 2 dagen in maart en 1 dag in April is echt schandalig slecht voor lente weer. We hebben weken, al dan niet maanden met 10 tot 14 graden gezeten, dik onder normaal. 1,5 week geleden zaten we nog met lichte vorst en zelfs winterse buien. Weg met die noord component. Zuid tot zuidoost moeten we hebben, en de komende maanden lang. Aankomende vrijdag gewoon wéér kouder dan 1 januari, toen 15, nu staat de verwachting op 12 met regenbuien, mogelijk en klein winterse tintje (T850 gaat wéér richting -5°C!)

Zwaar beroerd vooruitzicht, ook na dit weekje. Na elk weekjes 1 maand met kou? Nou dan ben ik weg in de zomer vakantie. Brrrr

MamaAs

Citaat van: jones op zo 27 mei 2012 - 23:23
Dit is een artikel van 1 juni 2006:

Koudste 1 juni ooit

BRUSSEL - Met hooguit 10 ?  11 graden als maximumtemperatuur - in Brussel maar ook aan de kust - was het donderdag de koudste 1ste juni sinds het begin van de metingen in 1833. Dat laat weerman Eddy De Mey weten. Het vorige record dateerde van 1986 toen het niet warmer werd dan 11,8 graden.
Rond deze tijd genieten we normaal van maximumtemperaturen rond de 20 graden.

Nochtans was de maand mei geen koude maand, zo blijkt uit de statistieken van het KMI. De gemiddelde temperatuur bedroeg 14,2C, dat is hoger dan de normale 12,7C. Dat is vooral te danken aan de zachte nachten.

Nu even GFS 12z erbij voor 1 juni, gaan we dezelfde toer op? Van mij mag het, zolang het vervolg van de zomer ook klopt met 2006 :P :

Van mij ook! Ik herinner mij 2006 ook als gigantisch warm. In juni 2 weken Turkije, waar het zinderend heet was, om vervolgens van de ene hittegolf in de andere te rollen. Heerlijk.

Baal wel van de afkoeling die komen gaat, ik hoop dat het wat meevalt. Sowieso merk ik dat de temperaturen hier op 1 of andere manier hoger uitvallen dan de verwachtingen.

Lind@

Hier in Den Haag is het bewolkt en fris. Waar is het mooie weer gebleven? :(

MarcS

Citaat van: Lind@ op ma 28 mei 2012 - 11:37
Hier in Den Haag is het bewolkt en fris. Waar is het mooie weer gebleven? :(
Hier!  ;D ..... just kidding.

Hier onbewolkt en lekker temperatuurtje.

Shadow112

Lekker weer om op het strand te liggen!



;D

Powered by EzPortal