Lente discussietopic 2024

Topic gezien door 20625 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 mrt 2024 - 14:49

Vorige topic - Volgende topic

Ubachsberg, whmvld en 3 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Die Italianen hahaha
WiNtEr!!11!1!@


Der RoX

Citaat van: BartR op vr 05 apr 2024 - 22:16Stevige omkering polar vortex https://www.nu.nl/tech-wetenschap/6308012/grote-luchtstroom-bij-noordpool-draait-opeens-met-grote-kracht-andere-kant-op.html

Dit is toch gewoon een eventuele SSW/ Final Warming uitwerking die nu wel goed uitpakt? (Vraag is natuurlijk waar het zich gaat manifesteren)

Er zijn er trouwens ook meerdere geweest dit seizoen,  dit is vrij zeldzaam en al helemaal dat er zelfs met meerdere SSWs hier in NL 0.0% diepvries van terechtgekomen is. Maar wie weet gaat het nog even helemaal gek.



Om maar een  leuk stukje ergens op Weerplaza te quoten:



"In april is het wel eens voorgekomen dat er een dik pak sneeuw is gevallen op sommige plaatsen. Op 14 april 1999 bijvoorbeeld, toen viel er lokaal 15 centimeter sneeuw in delen van Overijssel! Ook in de aprilmaanden 1979 en 1970 zijn sneeuwdekken gemeten van zo'n 15 centimeter"

Het kan dus gewoon, R in de maand, april zoet, witte hoed en noem het maar op.


Buiten alle what ifs, moet ik wel eerst iedereen succes wensen morgen met die enorme temperatuur klapper.

Wat dat betreft geeft het klimaat zero f*cks 🤪
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Morgen idd lekker BBQ aanzwengelen Rox. De eerste van het jaar ^^

Der RoX

Hoop niet dat het sarahastof spelbreker wordt vandaag. Vooralsnog begint de dag zonnig!
WiNtEr!!11!1!@

Stephanie

Oh wat heb ik dit weer gemist! Hier in de tuin in de zon is het nu al 22 graden. Genieten.

Der RoX

Eerste wasje hangt alweer buiten  8)

Temperatuur wil nog niet echt hier, tijd lang bewolkt geweest en het waait wat
WiNtEr!!11!1!@

Bubba

Valt zoals gewoonlijk weer tegen, zit potdicht en je waait je verschoning uit. Dus maar wat extra briketten reserveren vanavond.

Het is wel lekker warm 8)

dennis089

Jip. Echt zonnig was het niet. Maar het was wel warm. Is nog steeds zelfs warm. Nog een late korte avondwandeling gemaakt.
Morgen wordt het minder, en later op de dag alweer regen... mja... we zijn het inmiddels wel gewend.
En maandag misschien weer een behoorlijke dag.
En dan lijkt het de om en om droge en natte dagen te geven.

Wel blijft helaas die hardnekkige vieze smerige bewolking ook op de lange termijn steeds het weerbeeld bepalen.

Ik heb dit in ieder geval nog nooit meegemaakt. Dat heel de herfst, heel de winter en dan ook nog eens heel de lente bewolkt is.
Dit is gewoon meer dan een half jaar lang een bewolkt weerbeeld.. das echt absurd.

Der RoX

Het was hier een groot gedeelte van de dag sluier en in de loop van de middag werd de lucht grauwgeel van ws het saharastof. Maar in de middag werd het wel flink warmer. Ook vrij veel wind.

Mijn huid gloeit nu wel lekker, gelukkig ingesmeerd! :)
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

De temperaturen zijn uiteindelijk zo'n beetje zoals verwacht uitgekomen. 23-25 graden met lokaal bijna de 26 en voor de bilt 24



Momenteel nog een bijzonder warme 20 graden aan de kust



Eveline

Citaat van: dennis089 op za 06 apr 2024 - 21:20Ik heb dit in ieder geval nog nooit meegemaakt. Dat heel de herfst, heel de winter en dan ook nog eens heel de lente bewolkt is.
Dit is gewoon meer dan een half jaar lang een bewolkt weerbeeld.. das echt absurd.

Sorry hoor moet toch even reageren, maar we hebben echt al een aantal zonnige dagen gehad dit jaar 🙈 jij als zonliefhebber zou dat bijna toch niet kunnen vergeten zou ik bijna zeggen 🤣

Der RoX

Hier in het westen is het vaak minder qua onweer en echte kou enzo, maar qua zonuren zijn we dikke spekkoper 😎
WiNtEr!!11!1!@

Maxim

Citaat van: Eveline op za 06 apr 2024 - 23:22Sorry hoor moet toch even reageren, maar we hebben echt al een aantal zonnige dagen gehad dit jaar 🙈 jij als zonliefhebber zou dat bijna toch niet kunnen vergeten zou ik bijna zeggen 🤣

Pas op he... Hij heeft tegenover het gemiddelde aantal zonuren in maart, de volle 10 uren minder gekregen dan normaal he!;)

Adrie

Ik had gelezen bij weeronline dat er half April een koude uitbraak komt vanuit de noordpool onze richting zou kunnen  komen.Kunnen jullie hier als iets van zien.Het is nog vervoooruit  maar toch.

TMCThomas

Citaat van: Adrie op zo 07 apr 2024 - 13:32Ik had gelezen bij weeronline dat er half April een koude uitbraak komt vanuit de noordpool onze richting zou kunnen  komen.Kunnen jullie hier als iets van zien.Het is nog vervoooruit  maar toch.

Onder andere EC heeft dat momenteel in de kaarten staan ja, ook te zien aan de dip in de pluim maar dan hebben we het wel over +240h.






Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

Laat die koudeuitbraak maar zijn, is veel te laat  ::)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dennis089

Citaat van: Adrie op zo 07 apr 2024 - 13:32Ik had gelezen bij weeronline dat er half April een koude uitbraak komt vanuit de noordpool onze richting zou kunnen  komen.Kunnen jullie hier als iets van zien.Het is nog vervoooruit  maar toch.
die koude uitbraak gaat er ook komen ook idd.
Maandag de 15de april wordt die ingezet en levert 4 dagen koud weer voor eind april. in de nacht vorst, overdag tegen de 10 graden. Daarna zou het weer terug warm moeten worden en zitten we alweer richting mei, dan is het ook echt definitief zomer.

dennis089

Citaat van: Eveline op za 06 apr 2024 - 23:22Sorry hoor moet toch even reageren, maar we hebben echt al een aantal zonnige dagen gehad dit jaar 🙈 jij als zonliefhebber zou dat bijna toch niet kunnen vergeten zou ik bijna zeggen 🤣

Haha... je hebt helemaal gelijk! ;)
Overigens waren gister en vandaag heerlijke dagen!

We gaan nu echt de zomer in (met ff een paar koude dagen halverwege april.

Powered by EzPortal