Herfst discussietopic 2023

Topic gezien door 51935 bezoekers
Gestart door TMCThomas, do 14 sep 2023 - 01:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zynex

Ik ga volgende week vrijdag naar het Sauerland. Als het regent ga ik niet. Met mooi koud weer wel.
Iedere paar uur vliegt de pluim volledig de andere kant op... Vanmorgen 4:00 ging de GFS naar 8-10 graden.
Nu dit:



Dit is KASSEL.

Vindead

Zin in zondag ;D
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Akito

Citaat van: maxzz op vr 01 dec 2023 - 11:32Ik stel me voor dat dat alleen zo is, als we een oostenwind hebben

We zitten komende week doorgaans ook continue in een oostenwind. Het zal varieren tussen ZO, O en NO.
Maandag op dinsdag krijgen we invloed van een kleine depressie die via Frankrijk naar Duitsland trekt. Daardoor kunnen we in het noorden en de kustgebieden wat meer wind krijgen (4 à 5 BFT). Met een temperatuur die rond of onder 0 ligt, zal het dan wel koud aanvoelen.
Die depressie zal ik vermoedelijk vanaf zondag kunnen terugzien op de satellietfoto's.

Eric

Citaat van: Vindead op vr 01 dec 2023 - 13:53Zin in zondag ;D
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Hoi Vindead, is zo'n kaart er ook voor Maastricht?

Vindead

Citaat van: Eric op vr 01 dec 2023 - 15:13Hoi Vindead, is zo'n kaart er ook voor Maastricht?
Ja hoor, kun je ook zelf bekijken. Kies hier: Maastricht (beek) en Neerslag en vervolgens 'Toon':
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/kansverwachtingen

En dan zul je zien dat de verwachting voor Maastricht eigenlijk niet significant afwijkt van de verwachting voor de Bilt.

zwoof

Er zijn vandaag  4 lokale ijsdagen behaald. Op de stations  Deelen , Leeuwarden, Eelde en Nieuw-Beerta kwam de temperatuur niet boven nul uit.  De ijsdagen zijn overigens vannacht om 01:00 uur pas officieel, wanneer de temperatuur tot die tijd onder nul blijft op het betreffende station. Maar gezien de reeds dalende temperaturen zal dat geen probleem moeten zijn.

Maximum temperatuur:




Actuele temperatuur:

Joep


Der RoX

Citaat van: Zynex op vr 01 dec 2023 - 13:09Ik ga volgende week vrijdag naar het Sauerland. Als het regent ga ik niet. Met mooi koud weer wel.
Iedere paar uur vliegt de pluim volledig de andere kant op... Vanmorgen 4:00 ging de GFS naar 8-10 graden.
Nu dit:



Dit is KASSEL.

Zwabberdezwabber, garantie tot de voordeur !  8)
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

We gaan verder in het winterdiscussietopic!

Link

Powered by EzPortal