Lente discussietopic 2022

Topic gezien door 39689 bezoekers
Gestart door TMCThomas, di 01 mrt 2022 - 16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim

Waarom heb ik een slecht gevoel? Vind het momenteel maar heel mager uit zien...

jasper-k

Citaat van: Maxim op do 31 mrt 2022 - 18:48Waarom heb ik een slecht gevoel?

Heb jij iets verkeerds gegeten met de lunch?

Ploeps

Citaat van: Joep op do 31 mrt 2022 - 17:59Al die mooie sneeuwbeelden in oosten en noorden :) ik moet nog even geduld hebben hier in het westen, maar komt goed denk ik

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Ik woon in de Achterhoek, Oosten dus, maar hier ook helemaal niks wat sneeuw betreft hoor. Misschien een schrale troost  ;)
Liefhebber van weer-uitersten.

TMCThomas

Citaat van: Hector Pascal op do 31 mrt 2022 - 16:41Ze hebben het nu ook ineens over een warme sector. Drie keer raden waar ik dan woon...

Hier momenteel helaas ook gewoon regen, het laag ligt minder gunstig dan de modellen gister voorzagen waardor het er meer warme lucht op hoogte aangetrokken wordt. In het westen hebben ze daar niet zo'n last van maar hier wat oostelijker is dat problematischer. Later op de avond trekt er weer genoeg koude lucht in, de vraag is of dan de intensiteit nog zwaar genoeg is. Het word gewoon even afwachten. Hier vanochtend in elk geval al een centimeter aan sneeuw en mooie dikke vlokken gehad


Jeroen22

denk dat het wel meevalt behalve in het oosten. want daar is genoeg gevallen op de veluwe.

Jenkie

Hier ook zeer oostelijk, aan de Duitse grens. Nog geen sneeuwvlok gezien....

Joep

CiteerHier momenteel helaas ook gewoon regen, het laag ligt minder gunstig dan de modellen gister voorzagen waardor het er meer warme lucht op hoogte aangetrokken wordt. In het westen hebben ze daar niet zo'n last van maar hier wat oostelijker is dat problematischer. Later op de avond trekt er weer genoeg koude lucht in, de vraag is of dan de intensiteit nog zwaar genoeg is. Het word gewoon even afwachten. Hier vanochtend in elk geval al een centimeter aan sneeuw en mooie dikke vlokken gehad

Inderdaad opvallend in oosten nu wat regen.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

TMCThomas

ook in het rivierengebied (waar dat roze zit) helaas gewoon regen momenteel. Heel zonde wat het regent hier nu flink

EDIT: er zijn maar weinig dingen die ik frustrerender vind dan regen bij 1 graden.

Armand

Hier ook de hele dag wat lichte tot matige regen. Momenteel even droog. Het blijkt toch net wat warmer dan de modellen voorzien hadden. Enkel in het noordwesten ligt de temperatuur dichtbij 0 en valt wellicht wat sneeuw. De beste papieren lijken ook wat te zijn verschoven naar de westelijke helft van het land. Daar lijkt de meest intensieve neerslag naartoe te draaien. Met het vallen van de avond verwacht ik dat in de neerslag de temperatuur toch nog wel wat gaat zakken. Dat kan in de loop van de avond en nacht alsnog op meerdere plekken leiden tot een laagje sneeuw, maar op de meeste plekken blijft dat waarschijnlijk bij een paar centimeter. Uitzonderingen zijn zeker mogelijk, zoals op de Veluwe vandaag. In het oosten van het land blijft het even afwachten. Er komt nog wel het een en ander vanuit Duitsland indraaien zo lijkt het, maar het is de vraag of de activiteit hoog genoeg wordt voor goede neerslagafkoeling.

TMCThomas

Er komt eindelijk iets van korrelsneeuw uit de lucht vallen. Je kunt het horen ritselen

Lothiriel

Hier in België is het gewoon regen sinds vanmorgen en gaat het ook regen blijven denk ik. You win some you lose some  ;D

Ik hoop dat zoveel mogelijk winterliefhebbers nog een mooie laag sneeuw zien, en daarna mag het wat mij betreft terug snel warmer worden want vandaag was verschrikkelijk met die kille temperaturen en ijswind. Zo jammer dat dit niet gewoon in de winter gebeurt!
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

JerryL

In de Zaanstreek blijft de sneeuw nu wat meer liggen. Er ontstaan nu van die kleine schattige hoopjes tegen muurtjes, op stoelen, op auto's. Als het zo doorgaat kan het nog best wat worden. Gelet op de datum mogen we blij zijn met alles wat er komt (als winterliefhebber).

Joep

Ik weet niet of het hier in het westen nog wit gaat worden....

Extremissimorum

Citaat van: Joep op do 31 mrt 2022 - 22:16Ik weet niet of het hier in het westen nog wit gaat worden....

Het westen is hier al wit! Het heeft hier al een paar uur achter elkaar gesneeuwd en ik zie witte daken, auto's en een beetje witte stoepen.

Flink wat wind ook hier. 6-7 BFT. Dit is dus gewoon sneeuwjacht! En een gevoelstemperstuur van -7.
Je zou het bijna winter noemen.  8)
Winterser dan het de hele winter 21-22 geweest is in ieder geval.

X-treme

CiteerIk weet niet of het hier in het westen nog wit gaat worden....

Sneeuwt het daar niet dan?
Hier ligt al een laagje sneeuw.
Ik ben benieuwd hoe het er morgen ochtend uit ziet.
Alleen jammer van de harde wind, daardoor geen mooie grote vlokken.

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Der RoX



Sneeuw!!! En ijskoude wind!!

We gaan zien of het blijft liggen, vooralsnog nog niet echt...
WiNtEr!!11!1!@

X-treme

Ziet er toch wel weer leuk uit  :)

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Ps:waarom krijg ik bijna altijd de melding dat mijn bestand te groot is.
het is gewoon een foto gemaakt met de telefoon.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Joep

Citaat van: X-treme op do 31 mrt 2022 - 22:21Sneeuwt het daar niet dan?
Hier ligt al een laagje sneeuw.
Ik ben benieuwd hoe het er morgen ochtend uit ziet.
Alleen jammer van de harde wind, daardoor geen mooie grote vlokken.


sneeuwt nu wel maar blijft niet liggen

Der RoX

Citaat van: X-treme op do 31 mrt 2022 - 22:50Ps:waarom krijg ik bijna altijd de melding dat mijn bestand te groot is.
het is gewoon een foto gemaakt met de telefoon.

Ik trap bestanden door postimg.cc , die comprimeert de bende genoeg  en dan de link kopiëren en in je bericht zetten...
WiNtEr!!11!1!@

Bacci

Inderdaad weer dan jammer van die wind, nu lijkt alsof het gewoon regent

Powered by EzPortal