Weeronline overgenomen door Weerplaza en Buienalarm

Topic gezien door 1287 bezoekers
Gestart door 4seasons, wo 12 aug 2020 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

4seasons

Weeronline overgenomen door Weerplaza en Buienalarm


Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza en Buienalarm, neemt Weeronline over.
Daardoor groeit het bedrijf naar eigen zeggen uit tot het grootste weerplatform van de Benelux.
De sites en apps zijn bij elkaar goed voor meer dan 10 miljoen bezoekers per maand.

De deal is mede mogelijk gemaakt door investeerder Bolster Investment Partners, die een belang van 42,5 procent verwerft in Infoplaza.
Hoeveel geld er precies met de overname is gemoeid, wordt niet naar buiten gebracht.

Het uit 2008 stammende Infoplaza levert weersverwachtingen aan onder meer De Telegraaf, het AD, de NOS, de Volkskrant, NU.nl en een aantal regionale omroepen.
Weeronline werd in 2000 opgericht door weerman Gerrit Hiemstra. Ook dat bedrijf werkt samen met verschillende media. (ANP)


Bron: NRC
En meerdere bronnen




Infoplaza groeit door overname van Weeronline uit tot grootste weerplatform van de Benelux
https://www.infoplaza.nl/over-ons/nieuws/infoplaza-groeit-door-overname-van-weeronline-uit-tot-grootste-weerplatform-van-de-benelux/




flyineddy

Haha, op de index pagina stond het net als volgt:
"Weeronline overgenomen door Weerplaza en Buienalarm door 4seasons"
Dan lijkt het dus net alsof ^jij Buienalarm overneemt. :P

Verder heb ik geen idee wat ik van deze overname moet denken. Ik denk een kwestie van afwachten wat er gaat veranderen.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Citaat van: flyineddy op wo 12 aug 2020 - 15:50Haha, op de index pagina stond het net als volgt:
"Weeronline overgenomen door Weerplaza en Buienalarm door 4seasons"
Dan lijkt het dus net alsof ^jij Buienalarm overneemt. :P

Verder heb ik geen idee wat ik van deze overname moet denken. Ik denk een kwestie van afwachten wat er gaat veranderen.

Eddy.
Haha! Nu had jij Buienalarm overgenomen Eddy. Maar nu neem ik hem over.. ;D

4seasons

Citaat van: flyineddy op wo 12 aug 2020 - 15:50Haha, op de index pagina stond het net als volgt:
"Weeronline overgenomen door Weerplaza en Buienalarm door 4seasons"
Dan lijkt het dus net alsof ^jij Buienalarm overneemt. :P

Verder heb ik geen idee wat ik van deze overname moet denken. Ik denk een kwestie van afwachten wat er gaat veranderen.

Eddy.
;D  ;D  ;D


Misschien heeft Jan en/of Armand ook nog interesse in een "overname" ?  ;)






Bij Nu.nl. zie ik diverse reacties wat betreft o.a. de apps van Buienradar en Buienalarm

Citeer
Citeerk vind Buienalarm wel een goede app. Als het regent vindt ik deze toch veel duidelijker dan buienradar. Vaak klopt het wel wanneer ze zeggen dat het stopt of gaat beginnen met regenen. Buienradar vond ik altijd een goede site maar de laatste 3, 4 jaar zitten ze er vaker naast(in mijn regio dan) als voor die tijd. Hoe dat is ontstaan of komt weet ik niet.

CiteerDe laatste tijd wordt buienradar wel minder

Het was eerst zo dat ze het weer standaard slechter voorspelden dan het werd - buien die dus niet kwamen, maar nu komen er opeens buien uit het niets opeens mij nat regenen.

niet fijn.

CiteerDus ook gelijk de grootste partij die foute voorspellingen doet?
CiteerDat deze sites gebruik maken van data van het knmi is niet juist. Weeronline gebruikt het zgn. GFS model en dat staat ook op de site overigens. Dit model wordt door de meeste sites gebruikt overigens, niet omdat het zo goed is, maar omdat het het enige model is dat gratis is. Ook windfinder, wordt later in de reacties genoemd, maakt gebruik van het GFS reken model.

Voor de liefhebber adviseer ik windy.com. Deze site heeft 5 computermodellen (dus ook het GFS model) en de optie deze onder elkaar te plaatsen op je locatie. In 80% van de gevallen weet je dan nog niet wat voor weer het gaat worden.

Kortom, weersvoorspelling is een format geworden, het moet verkopen door een sausje. Volg de 5 modellen op windy, kijk welke het beste het weer in je omgeving lijkt te voorspellen en selecteer deze. Voor het hoge noorden is Arome het meest bruikbaar, maar waagt zich dan ook niet aan 5 daagse dan wel 10-daagse voorspellingen.


https://www.nu.nl/economie/6070032/bedrijf-achter-weerplaza-en-buienalarm-neemt-weeronline-over.html#coral_talk_wrapper


Ja, wat zal het straks voor weersvoorspellingen opleveren?
En wat is beter? Buienradar of Buienalarm?

De meningen zijn verdeeld.




GeneralDuke

Tikkie, nu heb ik m!

Er zijn inderdaad veel weerbureaus en bij veel is maar de vraag welke niche ze vullen. Weerplaza heeft vind ik een fijne radar, fijne actuele / max kaartjes en mooie harmoniekaartjes. Voor de weersverwachting gebruik ik WeatherPro van MeteoGroup (die hadden eerst ook nog weer.nl). Weeronline kwam eigenlijk niet echt op m'n lijstje voor, dus ben benieuwd of dat gaat veranderen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Citaat van: 4seasons op wo 12 aug 2020 - 16:50Misschien heeft Jan en/of Armand ook nog interesse in een "overname" ?  ;)


Haha, die kans laten ik zeker niet schieten  ;D  ;)

Tja, wat ik ervan moeten vinden weet ik ook niet zo goed. Ik kijk eigenlijk nooit op Weeronline. Weerplaza heeft naar mijn mening een veel betere toegevoegde waarde bijvoorbeeld vanwege de pluimen, extremen, 30-daagse en noem maar op. Hopelijk gaat Weeronline nog wat veranderen en komen er meer positieve elementen in de site door de overname.

Powered by EzPortal