Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 105201 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Wat een dag vandaag, 27 graden hier nog gehaald vlak voordat de avond viel. Heerlijk buiten zitten zonder dat het te warm aanvoelt. Ook in de nachten lekker afkoeling waardoor de nachtrust niet verstoord raakt. ;)

Morgen, woensdag en donderdag ook nog warm tot zomers weer. Daarna wordt het inderdaad een stuk onzekerder. Met name de zondag springt uit het oog doordat GFS daar al een stevige storm berekende vanochtend en momenteel in de 12z run alweer:


EC wilde daar niets van weten met zelfs weer terug wat warmere temperaturen. We zullen zien waar EC vanavond mee gaat komen, maar de eerste tekenen op eens een keer wat meer depressie-invloed beginnen te komen. Dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch in deze tijd van het jaar.

daan197611

Owjee.   Dat worden weer dikgedrukte koptexten bij de Telegraaf!  Want die gaan natuurlijk weer voor een superstorm met alles erop en eraan ;D

TMCThomas

Poeh het is goed warm zeg, als je me zou vertellen dat het juli is zou ik het ook geloven.

zwoof

Citaat van: TMCThomas op di 18 sep 2018 - 14:51
Poeh het is goed warm zeg, als je me zou vertellen dat het juli is zou ik het ook geloven.

Zeg dat , dik 29 graden op veel plaatsen en Maastricht heeft zelfs de 30 graden bereikt.


Eric

Klopt, 30 graden hier met best veel wind.
Blaadjes waaien van de bomen!  :o

Remy

Je hoort er weinig over in het nieuws maar Duitsland staat al een paar weken in de hens en met deze wind is het alleen maar harder gaan branden.
De veenbrand is ontstaan door militaren die met raketjes speelden in het kurkdroge natuurgebied waarvan inmiddels al zo'n vijf vierkante kilometer in rook op is gegaan. Daarbij is meer CO2 en andere gassen vrijgekomen dan onze kolencentrales in een jaar uitwasemen. Ik heb wat foto's van de rook bijgevoegd. Dit is ca dertig kilometer er vandaan. De windmolens op de voorgrond zijn tweehonderd meter hoog en vallen in het niet bij deze mega rookpluim die ook op de satbeelden te zien is.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

GeneralDuke

Citaat van: daan197611 op ma 17 sep 2018 - 21:27
Owjee.   Dat worden weer dikgedrukte koptexten bij de Telegraaf!  Want die gaan natuurlijk weer voor een superstorm met alles erop en eraan ;D

Als ik het goed lees/begrijp gaat het om de restanten van Florence. Dan zullen ze wel helemaal uitpakken :P
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

zwoof

Citaat van: GeneralDuke op wo 19 sep 2018 - 09:26
Als ik het goed lees/begrijp gaat het om de restanten van Florence. Dan zullen ze wel helemaal uitpakken :P

Nog 2 dagen en het is officieel herfst..... In dat opzicht is deze depressie in elk geval al een mooi begin van het herfstseizoen   :)

GeneralDuke

Citaat van: Armand op ma 17 sep 2018 - 18:27
Morgen, woensdag en donderdag ook nog warm tot zomers weer. Daarna wordt het inderdaad een stuk onzekerder. Met name de zondag springt uit het oog doordat GFS daar al een stevige storm berekende vanochtend en momenteel in de 12z run alweer:

EC laat het centrum van de depressie een stuk noordelijker trekken (noord-GB ipv zuid-GB), dat geeft nog steeds redelijke windstoten in het binnenland en een 8 Bft aan de kust, maar voornamelijk veel neerslag over midden-NL (>10 mm). De tijd zal het leren, maar sowieso interessant om in de gaten te houden!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Tyshane

Citaat van: zwoof op wo 19 sep 2018 - 10:40
Nog 2 dagen en het is officieel herfst..... In dat opzicht is deze depressie in elk geval al een mooi begin van het herfstseizoen   :)

Nou echt! Zou mooi zijn als de herfst op die manier zijn intrede doet, gelijk een goeie storm, hop! :P

TMCThomas

Misschien dat het met die storm en het ingaan van de astronomische herfst op zondag (al hou ik zelf liever de meteorlogische aan  ::)) toch tijd om van het zomer naar het herftstopic over te gaan?

Armand

Helaas hebben we vanuit de moderator kant afgelopen periode weinig tijd gehad om aan het herfsttopic te werken, ook het nazomerse weer gaf daar geen extra impuls aan toe. Daardoor verscheen er nog geen topic afgelopen periode.

Ik verwacht echter morgen dan toch het herfsttopic te openen, waarbij we ook even gaan kijken naar komende dagen wat betreft wind en neerslag, want we komen er nu echt niet meer onderuit; de herfst gaat zijn intrede doen, maar of we dan ook direct vertrokken zijn voor lange periodes met wisselvallig herfstweer blijft onzeker. Morgen dus meer... ;)

Tyshane

Citaat van: Armand op wo 19 sep 2018 - 23:30
Helaas hebben we vanuit de moderator kant afgelopen periode weinig tijd gehad om aan het herfsttopic te werken, ook het nazomerse weer gaf daar geen extra impuls aan toe. Daardoor verscheen er nog geen topic afgelopen periode.

Ik verwacht echter morgen dan toch het herfsttopic te openen, waarbij we ook even gaan kijken naar komende dagen wat betreft wind en neerslag, want we komen er nu echt niet meer onderuit; de herfst gaat zijn intrede doen, maar of we dan ook direct vertrokken zijn voor lange periodes met wisselvallig herfstweer blijft onzeker. Morgen dus meer... ;)

Ben benieuwd voor komende dagen, flink daling in Tmax zag ik, dat is niet voor niks. Heb er wel zin in. Al moet ik eerlijk zaggen dat de afgelopen dagen heerlijk waren, kan ik me niet aan de indruk onttrekken (of hoe je dat ook zegt) dat ik zin krijg in herfst, heftige regenbuien, storm, actie! Nog steeds jammer dat er geen goed onweerscomplex is geweest war we hier van hebben kunnen genieten, nou ja, in ieder geval een mooie zomer gehad. Kan niet alktijd in alle facetten goed zijn. Lol! Doe rustig aan met het nieuwe herfsttopic, we zien het vanzelf wel verschijnen. Thanx vast! :)

Armand


Global warming

Mooiste zomer sinds 1976....echt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neochamp

Citaat van: Global warming op za 22 sep 2018 - 23:59
Mooiste zomer sinds 1976....echt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Net iets tekort. Maar verder helemaal met je eens.
Maar er zit meer in. We zitten in een opwarmende trend. Ik verwacht veel van zomer 2019.
Oké. Dat was meer hoop die ik uitsprak. Haha

henkensjoeke

Citaat van: Armand op ma 17 sep 2018 - 18:27
Wat een dag vandaag, 27 graden hier nog gehaald vlak voordat de avond viel. Heerlijk buiten zitten zonder dat het te warm aanvoelt. Ook in de nachten lekker afkoeling waardoor de nachtrust niet verstoord raakt. ;)

Morgen, woensdag en donderdag ook nog warm tot zomers weer. Daarna wordt het inderdaad een stuk onzekerder. Met name de zondag springt uit het oog doordat GFS daar al een stevige storm berekende vanochtend en momenteel in de 12z run alweer:

EC wilde daar niets van weten met zelfs weer terug wat warmere temperaturen. We zullen zien waar EC vanavond mee gaat komen, maar de eerste tekenen op eens een keer wat meer depressie-invloed beginnen te komen. Dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch in deze tijd van het jaar.
waneer begint de herfst discussietopic ?

Armand


Powered by EzPortal