Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107099 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

flyineddy

Citaat van: zwoof op vr 31 aug 2018 - 23:24
Tja zo werkt het hier ook niet helemaal'. Ik kan me goed herinneren dat Marsel het in z'n hoofd haalde om het lentetopic 2018 reeds te openen op 23 februari. We hebben allen kunnen zien dat de winter toen nog lang niet voorbij was. Er zat nl. nog een  ongekende koude uitbraak in het vat, waardoor de eerste 20 pagina's van het topic overwegend over winterse perikelen gaat. 

Ik blijf erbij dat we gezien  de verschuivingen van de seizoenen in de laatste jaren, ook  beter de 21e kunnen aanhouden om seizoen topics te starten .  :)

Ik sluit me bij jou aan Zwoof. Ik ben ook van mening dat de 21e meestal het betere moment is voor de seizoensovergang en het daarbij behorende nieuwe topic.

Dat gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik het dit jaar toch wel een beetje een draak van een zomer vind: zinderend heet, maar niet mooi om naar te kijken (lees: geen fatsoenlijk onweer).
Persoonlijk mag het van mij nu wel voorbij zijn met dat saaie geblokkeerde patroon. Gooi er eerst nog maar een paar lekkere onweersbuitjes uit, met in oktober/november eens een leuke storm.
Dan mag in de winter het geblokkeerde patroon wel weer terug komen voor een mooie koude periode, maar niet alleen maar, want ik wil ook wel graag een aantal dagen een lekker pak sneeuw.

Maar goed, ik bepaal het weer niet. Het is in ieder geval wel lekker dat we nog weer even een paar dagen mooi nazomer weer lijken te krijgen. :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Marsel

Citaat van: zwoof op vr 31 aug 2018 - 23:24
Tja zo werkt het hier ook niet helemaal'. Ik kan me goed herinneren dat Marsel het in z'n hoofd haalde om het lentetopic 2018 reeds te openen op 23 februari. We hebben allen kunnen zien dat de winter toen nog lang niet voorbij was. Er zat nl. nog een  ongekende koude uitbraak in het vat, waardoor de eerste 20 pagina's van het topic overwegend over winterse perikelen gaat. 

Ik blijf erbij dat we gezien  de verschuivingen van de seizoenen in de laatste jaren, ook  beter de 21e kunnen aanhouden om seizoen topics te starten .  :)

Als je terugkijkt in het archief zie je dat dat altijd rond die datum plaats heeft gevonden. Het idee is om de meteorologische seizoenen te volgen met de opening liefst in de week voor of rondom de start van het nieuwe seizoen. Daar is in het verleden echter te weinig vat op geweest en daardoor is die regel nooit goed uit de verf gekomen. Met name het wintertopic kwam jaren achtereen al ergens in september of oktober online. Iets wat in mijn optiek ook totaal out of range was. Maar goed, dat zijn oude koeien. ln dat opzicht mag je blij zijn dat ik het pas eind februari 'in m'n hoofd haalde' om het lentetopic te openen. Trek je de lijn van het wintertopic door hadden we dat al eind december of ergens in januari kunnen doen. Bovendien hebben we bewust langer dan normaal het wintertopic open gelaten i.v.m. het koude weer aan het begin van de lente.

Trouwens, Zwoof, de toon die je aanlaat in het gequote bericht bevalt me allerminst. Beetje opgebrand deze zomer misschien? Nog even doorbijten, dan mag je weer los in je favoriete topic en heb je vanaf nu op een paar klaagposts in het herfst-/wintertopic na ruim een half jaar geen last meer van me. Ik wens jullie alvast veel plezier met het donkere seizoen.

Neochamp

Laat het maar heel lang nazomeren.
Die koude mag best komen. Eind Februari. Om daarna weer in geblokkeerde situaties terecht te komen..
Ik wil nog zo een lange en een zomer.
Liefst met een wat beter Augustus.
Die viel me enigzins wat tegen ????

Tam

Citaat van: Marsel op za 01 sep 2018 - 09:07
Als je terugkijkt in het archief zie je dat dat altijd rond die datum plaats heeft gevonden. Het idee is om de meteorologische seizoenen te volgen met de opening liefst in de week voor of rondom de start van het nieuwe seizoen. Daar is in het verleden echter te weinig vat op geweest en daardoor is die regel nooit goed uit de verf gekomen. Met name het wintertopic kwam jaren achtereen al ergens in september of oktober online. Iets wat in mijn optiek ook totaal out of range was. Maar goed, dat zijn oude koeien. ln dat opzicht mag je blij zijn dat ik het pas eind februari 'in m'n hoofd haalde' om het lentetopic te openen. Trek je de lijn van het wintertopic door hadden we dat al eind december of ergens in januari kunnen doen. Bovendien hebben we bewust langer dan normaal het wintertopic open gelaten i.v.m. het koude weer aan het begin van de lente.


Ik zou daarbij even willen aanvullen dat zomerliefhebbers het Lentetopic openen en winterliefhebber het liefste het Herfsttopic overslaan. Gewoon zo'n 100 dagen per seizoenstopic, hebben ze een weekje overlap maar het is consistent en duidelijk.

Maar goed, op naar een prachtige herfst het liefst beginnen met mooie zaagtand pluimen.

zwoof

Citaat van: Marsel op za 01 sep 2018 - 09:07
Als je terugkijkt in het archief zie je dat dat altijd rond die datum plaats heeft gevonden. Het idee is om de meteorologische seizoenen te volgen met de opening liefst in de week voor of rondom de start van het nieuwe seizoen. Daar is in het verleden echter te weinig vat op geweest en daardoor is die regel nooit goed uit de verf gekomen. Met name het wintertopic kwam jaren achtereen al ergens in september of oktober online. Iets wat in mijn optiek ook totaal out of range was. Maar goed, dat zijn oude koeien. ln dat opzicht mag je blij zijn dat ik het pas eind februari 'in m'n hoofd haalde' om het lentetopic te openen. Trek je de lijn van het wintertopic door hadden we dat al eind december of ergens in januari kunnen doen. Bovendien hebben we bewust langer dan normaal het wintertopic open gelaten i.v.m. het koude weer aan het begin van de lente.

Trouwens, Zwoof, de toon die je aanlaat in het gequote bericht bevalt me allerminst. Beetje opgebrand deze zomer misschien? Nog even doorbijten, dan mag je weer los in je favoriete topic en heb je vanaf nu op een paar klaagposts in het herfst-/wintertopic na ruim een half jaar geen last meer van me. Ik wens jullie alvast veel plezier met het donkere seizoen.

Huh toon ? Wat bedoel je  ???  Misschien moet je de post nog eens goed lezen? Dit heeft niks met klaagpost van doen! Het is ook zeker geen aanval, maar een vrij logische suggestie gebaseerd op de ervaringen van de laatste jaren. Ik prefereer dus juist om het zomertopic langer open te houden en later te beginnen met herfst en winter! Dus ipv de meteorologische de astronomische seizoenen in de topics aanhouden.  Als het klimaat en de seizoenen veranderen en verschuiven, lijkt het me wel handig om mee te veranderen.  :)

Tyshane

Persoonlijk vind ik het ook wel fijn om de 21-ste en dus de astronomische seizoenen aan te houden, gewoon omdat dat cognitief makkelijker is, ik ben het zo gewend, zo is het aangeleerd. En het komt wat beter overeen vaak met hoe het weer is.

Soms vind ik het wel jammer dat mensen die een hekel hebben aan een bepaald seizoen dat topic dan 'vervuilen' met klaagzang over dat type weer. Misschien is het handig om altijd vier topics open te hebben, dus van alles seizoenen, dan kan je ongeacht welke datum het is, in je topic naar keuze / liefde, je ei kwijt en je zaken melden en hoef je niet te wachten tot het betreffende seizoen van start gaat en dus het topic.

Qua metafoor, als je niet van katten houdt maar van honden en je zit op een dierenforum, dan vind ik het niet leuk / logisch als je steeds in een kattentopic gaat melden dat je katten haat, ga dan naar het hondentopic om te melden dat je gek bent van honden. Niet alleen is het fijn positiviteit te uiten en te lezen, je strijkt ook minder mensen tegen de haren in. Maar dit is mijn mening uiteraard. ;)

Verder zijn er een aantal winterliefhebbers die in het zomertopic vaak langs zijn geweest en op een fijne manier hebben deelgenomen, leuk, inhoudelijk en positief. Wel eens melden dat het te heet was, maar ook positief bijdragen, soms ludiek, maar in ieder geval niet steeds negatief zonder argumentatie of inleving. Daar wringt soms de schoen denk ik.

Citaat van: zwoof op vr 31 aug 2018 - 23:24
Tja zo werkt het hier ook niet helemaal'. Ik kan me goed herinneren dat Marsel het in z'n hoofd haalde om het lentetopic 2018 reeds te openen op 23 februari. We hebben allen kunnen zien dat de winter toen nog lang niet voorbij was. Er zat nl. nog een  ongekende koude uitbraak in het vat, waardoor de eerste 20 pagina's van het topic overwegend over winterse perikelen gaat. Ik blijf erbij dat we gezien  de verschuivingen van de seizoenen in de laatste jaren, ook  beter de 21e kunnen aanhouden om seizoen topics te starten .  :)

Ik voel me niet helemaal prettig bij jouw reactie, ik weet niet goed waar het aan ligt.

Ik dacht dat het eerlijk gezegd altijd zo was dat een topic openging op de eerste van de maand dat het meteorologische seizoen start. En wilde duiden aan degene die daar wat over vroeg, dat het vaak met een forum zo werkt dat je dat van te voren kan schrijven en automatisch op een vooraf ingestelde datum in kan laten gaan. Het was geenszins de bedoeling dit een opstart te laten zijn voor een bepaalde discussie over wanneer welke seizoensliefhebbers hun topic wel of niet geopend wordt. Nu lijkt het alsof mijn reactie / quote daarvoor een beetje wordt gebruikt.

Ik hoop dat we weer met zijn allen samen, zoals het ooit was begonnen, kunnen genieten van al het mooie (en extreme) van alle seizoenen. Puur omdat we weerliefhebbers zijn. En zonder dat er steeds onderscheid wordt gemaakt tussen zomer- en winterliefhebbers. :)

Tyshane

Net een fietstochtje gemaakt, die helaas wat vroeg stopte door een probleem met de fiets, dan maar genieten op een bankje in de natuur. Maar wat een lekker weer, lekker fris in de ochtend en met de zonneschijn een fijne opwarming die het precies op de juist temp bracht. Prima weer om buiten wat te doen, nog lekker zonder jas en dan wat bewegen. Heerlijk dat we komende week dit weer nog zo ongeveer houden. Geniet allemaal! :)

zwoof

Citaat van: Tyshane op za 01 sep 2018 - 15:06

Ik voel me niet helemaal prettig bij jouw reactie, ik weet niet goed waar het aan ligt.

Ik dacht dat het eerlijk gezegd altijd zo was dat een topic openging op de eerste van de maand dat het meteorologische seizoen start. En wilde duiden aan degene die daar wat over vroeg, dat het vaak met een forum zo werkt dat je dat van te voren kan schrijven en automatisch op een vooraf ingestelde datum in kan laten gaan. Het was geenszins de bedoeling dit een opstart te laten zijn voor een bepaalde discussie over wanneer welke seizoensliefhebbers hun topic wel of niet geopend wordt. Nu lijkt het alsof mijn reactie / quote daarvoor een beetje wordt gebruikt.

Ik hoop dat we weer met zijn allen samen, zoals het ooit was begonnen, kunnen genieten van al het mooie (en extreme) van alle seizoenen. Puur omdat we weerliefhebbers zijn. En zonder dat er steeds onderscheid wordt gemaakt tussen zomer- en winterliefhebbers. :)

Nou ja, hoe dan ook,. Ik meen er niks kwaads mee in elk geval. Misschien is het ook een idee helemaal geen seizoensnamen meer aan topics geven? Je kan n.l. ook standaard elke maand  een topic openen. Dan heb je er 12 per jaar. Vandaag zou dan het september topic begonnen zijn. Dan zit je nooit verkeerd met de weersomstandigheden!  :)

Citaat van: Tyshane op za 01 sep 2018 - 15:10
Net een fietstochtje gemaakt, die helaas wat vroeg stopte door een probleem met de fiets, dan maar genieten op een bankje in de natuur. Maar wat een lekker weer, lekker fris in de ochtend en met de zonneschijn een fijne opwarming die het precies op de juist temp bracht. Prima weer om buiten wat te doen, nog lekker zonder jas en dan wat bewegen. Heerlijk dat we komende week dit weer nog zo ongeveer houden. Geniet allemaal! :)

Ben zelf net terug van een vakantieweekje op de Veluwe. Gelukkig was het wat koeler dan de weken ervoor. Bij 35 graden was ik zeker niet gegaan Haha!  Maar nu dus prachtig zomers 'doe weer' gehad.  Zowel binnen als buiten was het overal goed te doen qua temperatuur. Alleen de wespen waren een plaag. Verschrikkelijk!  ;D

Tyshane

Citaat van: zwoof op za 01 sep 2018 - 15:43
Nou ja, hoe dan ook,. Ik meen er niks kwaads mee in elk geval. Misschien is het ook een idee helemaal geen seizoensnamen meer aan topics geven? Je kan n.l. ook standaard elke maand  een topic openen. Dan heb je er 12 per jaar. Vandaag zou dan het september topic begonnen zijn. Dan zit je nooit verkeerd met de weersomstandigheden!  :)

Ben zelf net terug van een vakantieweekje op de Veluwe. Gelukkig was het wat koeler dan de weken ervoor. Bij 35 graden was ik zeker niet gegaan Haha!  Maar nu dus prachtig zomers 'doe weer' gehad.  Zowel binnen als buiten was het overal goed te doen qua temperatuur. Alleen de wespen waren een plaag. Verschrikkelijk!  ;D

Prima Zwoof, dat heb je soms bij geschreven teksten en social media, dan zie je de uitdrukking niet en hoor je geen intonatie. Nothing aan het handje. :) Ja elke maand een lopend weertopic kan ook nog alleen mis je dan de typische topicintro's over het seizoen, dat vind ik altijd wel mooi. :)

Oh fijn dat je even op vakantie bent geweest in / op het mooie Veluwe. En dat met het lekkere weer, dat was genieten alom. Van wespen helemaal geen last gehad op vakantie en hier op de Veluwe. Pas met werk naar Urk geweest, daar werden we er gek van. Apart! ;)

Tam

Citaat van: zwoof op za 01 sep 2018 - 15:43
. Misschien is het ook een idee helemaal geen seizoensnamen meer aan topics geven? Je kan n.l. ook standaard elke maand  een topic openen. Dan heb je er 12 per jaar. Vandaag zou dan het september topic begonnen zijn. Dan zit je nooit verkeerd met de weersomstandigheden!  :)

Ik vind dit eigenlijk nog wel het beste idee. Het houdt de topics kort en overzichtelijk.

Citaat van: Tyshane op za 01 sep 2018 - 16:12
Ja elke maand een lopend weertopic kan ook nog alleen mis je dan de typische topicintro's over het seizoen, dat vind ik altijd wel mooi. :)

Daar heb je gelijk in. Maar deze updates zouden natuurlijk ook gewoon in de maandtopics terecht komen (voor de discussie) en zouden tegelijk een copypasta kunnen krijgen in een gesloten seizoenstopic zodat alle informatie en belangrijke informatie bij elkaar te lezen zijn zonder dat iedereen daar op reageerd. Het is leuk dat iedereen de update waardeerd maar het verzand een discussietopic wel.


Maar misschien moet er een dicussietopic over discussie/seizoens/informatie topic worden geopend? Anders verzanden we allemaal dit zomertopic in de meteorologische herfst en astronomische zomer.  ::)

(En nee laten we hier niet gaan discussiëren over een discussietopic over discussietopics.)

Tyshane

Citaat van: Tam op za 01 sep 2018 - 16:39
Maar misschien moet er een dicussietopic over discussie/seizoens/informatie topic worden geopend? Anders verzanden we allemaal dit zomertopic in de meteorologische herfst en astronomische zomer.  ::)

Goed plan! :)


Citaat van: Tam op za 01 sep 2018 - 16:39
(En nee laten we hier niet gaan discussiëren over een discussietopic over discussietopics.)

;D

JerryL

Vanaf dit punt is het gewoon Herfst topic.... de herfst is immers reeds begonnen. Het is een kwestie van tijd voordat de zomerliefhebbers in winterslaap gaan  ;D

Marsel

Citaat van: zwoof op za 01 sep 2018 - 14:45
Huh toon ? Wat bedoel je  ???  Misschien moet je de post nog eens goed lezen? Dit heeft niks met klaagpost van doen! Het is ook zeker geen aanval, maar een vrij logische suggestie gebaseerd op de ervaringen van de laatste jaren. Ik prefereer dus juist om het zomertopic langer open te houden en later te beginnen met herfst en winter! Dus ipv de meteorologische de astronomische seizoenen in de topics aanhouden.  Als het klimaat en de seizoenen veranderen en verschuiven, lijkt het me wel handig om mee te veranderen.  :)

Dan zal het aan mij gelegen hebben. Vooral de zinsnede 'in z'n hoofd gehaald' stootte mij tegen het verkeerde been. Komt bot en respectloos over. E.e.a. kan deels voortkomen uit het feit dat het non-verbale communicatie betreft waarbij je als lezer dus zelf de toon in moet vullen. Maar helemaal lekker is 'ie ook dan nog steeds niet. Maar ok, gelukkig bedoelde je het niet zo.

Ontopic: de beloofde blokkade van komende week komt er. Beetje jammer dat een ULL aan de zuidflank ervan zich met ons weer gaat bemoeien en daarmee het geprognotiseerde warme nazomerweer grotendeels de das omdoet.

zwoof

Citaat van: Marsel op za 01 sep 2018 - 19:16
Dan zal het aan mij gelegen hebben. Vooral de zinsnede 'in z'n hoofd gehaald' stootte mij tegen het verkeerde been. Komt bot en respectloos over. E.e.a. kan deels voortkomen uit het feit dat het non-verbale communicatie betreft waarbij je als lezer dus zelf de toon in moet vullen. Maar helemaal lekker is 'ie ook dan nog steeds niet. Maar ok, gelukkig bedoelde je het niet zo.

Ontopic: de beloofde blokkade van komende week komt er. Beetje jammer dat een ULL aan de zuidflank ervan zich met ons weer gaat bemoeien en daarmee het geprognotiseerde warme nazomerweer grotendeels de das omdoet.

Ooh, als dat het punt is, sorry daarvoor. Het is maar hoe je het opvat natuurlijk.   Wellicht was in deze ' heeft beslist'  of 'heeft gedacht' of 'gekozen ' wel beter geweest. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

Maar in de eerste post van het lentetopic 2018   heb je het zelf over de meest dubieuze opening sinds het bestaan van meteoservice.  Er viel iets te kiezen... en kijk wat er daarna nog gebeurde.  Als je het in die context bekijkt, dan is mijn woordkeuze als ' in het hoofd halen 'niet zo onlogisch toch?  Maar goed, Ik zal sowieso in het vervolg proberen de woorden zo te vinden dat ze niet bot of respectloos over komen, want dat is het laatste wat ik wil natuurlijk.   ;)

Marsel

Citaat van: zwoof op za 01 sep 2018 - 20:06
Ooh, als dat het punt is, sorry daarvoor. Het is maar hoe je het opvat natuurlijk.   Wellicht was in deze ' heeft beslist'  of 'heeft gedacht' of 'gekozen ' wel beter geweest. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

Maar in de eerste post van het lentetopic 2018   heb je het zelf over de meest dubieuze opening sinds het bestaan van meteoservice.  Er viel iets te kiezen... en kijk wat er daarna nog gebeurde.  Als je het in die context bekijkt, dan is mijn woordkeuze als ' in het hoofd halen 'niet zo onlogisch toch?  Maar goed, Ik zal sowieso in het vervolg proberen de woorden zo te vinden dat ze niet bot of respectloos over komen, want dat is het laatste wat ik wil natuurlijk.   ;)

Ik snap wat je bedoelt. Ik houd me (vrijwel altijd overigens) aan de gestelde standaard en blijf dus trouw aan de meteorologische seizoenen. Als het weer dan afwijkt van normaal is dat in mijn optiek geen rede om het nieuwe topic niet te openen. We gaan ongeacht het weer immers een nieuw seizoen in. In dat opzicht moet je de koude invallen van afgelopen nawinter/lente dan ook niet als standaard zien. Het wintertopic bleef (veel) langer synchroon naast het lentetopic open. Een prima compromis voor een nogal uitzonderlijk begin van de lente. Als je het weer laat bepalen ben je verder van huis. De astrologische seizoenen aanhouden kan ik nog inbeelden, maar we zijn een meteorologisch forum. De eerste van de maand ligt voor de hand. Wijkt het weer af? Open dan het nieuwe topic en laat het andere aflopende topic zolang het weer afwijkt open. Is de 'unseasonable' kou of warmte uit de lucht, sluit dan het aflopende seizoenstopic en ga verder in het voor dat moment geldende topic. Zoiets lijkt me prima voor uitzonderlijke overgangen. Maar goed, laten we die discussie elders voeren. Nu weer ontopic svp ;).

Armand

Een lekkere maar niet te aanwezige oostelijke wind, veel zon en echt prima temperaturen. Een echte ZONdag ;) Prima nazomerweer zo.

Armand

Prima nazomerdag vandaag dus! Morgen ook nog aangenaam, maar in de loop van de middag neemt de kans op een bui toe, vooral in het oosten en noordoosten. Oorzaak hiervan is de aanvoer van redelijk warme maar vochtige lucht. De dauwpunten schieten in de loop van morgen omhoog naar waardes grofweg tussen 15 en 19 graden. Dat geeft aan dat de lucht veel vocht bevat en het dus redelijk benauwd zal gaan aanvoelen. Ook dinsdag en woensdag zitten we in deze vochtige, warme luchtsoort en kunnen er verspreid over het land enkele pittige buien voorkomen. Overdag 20-25 graden (afhankelijk van de hoeveelheid zon) en zeker de nachten zullen opvallend warm verlopen gezien de minimumtemperatuur deze dagen op de meeste plaatsen niet onder de 15 graden zal komen. Gezien de combinatie warmte en vocht, zal er ook wat energie in de vorm van CAPE beschikbaar gesteld worden en kunnen de buien gepaard gaan met onweer en kleine hagel. Door het gebrek aan veel dynamiek zal het vooral lokaal even pittig uit kunnen pakken, grootschalig onweer met randverschijnselen wordt er niet verwacht. Al met al dus tot en met woensdag vochtige lucht en zeker als de zon even doorkomt zal het direct benauwd aanvoelen. Plaatselijk zijn er dan tussen de opklaringen een aantal stevige buien mogelijk met onweer, kleine hagel en lokaal ook veel regen in korte tijd met kans op wateroverlast.

De stijging van het dauwpunt is ook goed te zien in de pluim van EC:


Vanaf donderdag komen onder invloed van een ontwikkelend hoogtelaag boven de Noordzee dat richting Groot-Brittannië koerst. Dan meest noordelijke winden en dat zullen we zeker aan de temperaturen gaan merken. Overdag komen we niet meer boven de 20 graden uit en in de nachten wordt het fris met 10 graden. Bovendien kunnen er met name in de kustregio's enkele buien vallen door het relatief warme zeewater. Deze herfstachtige periode lijkt echter van korte duur, we zien in de loop van volgend weekend een rappe toename van hoge druk boven Frankrijk. Er wordt dan snel een nieuw hogedrukgebied opgeblazen met aan de west- en zuidzijde ervan warme lucht.

Op langere termijn zien we dat hogedrukgebied zich uitbreiden richting Europa, waarmee voor ons de kans op stabiel en aangenaam weer zal toenemen:


Het blijft nog even afwachten hoe dit hogedrukgebied zich gaat nestelen, het leek er eerst op dat komende week ook mooi nazomerweer in petto had, maar een hoogtelaag gaat daar toch roet in gooien. We zullen het gaan volgen, het geeft in elk geval aan dat de kans op warme en zelfs zomerse dagen nog niet lang verkeken is de komende weken! ;)

dennis089

Ik wil toch nog even terug komen op het offtopic 'wanneer openen we een nieuwe thread'. Eigenlijk vind ik niet dat gewone forumbezoekers 'eisen' mogen wanneer bepaalde onderdelen geopend of gesloten worden. Hiervoor heb je moderators. Zeker gezien de achtergrond van dit forum waarbij moderatie geheel vrijwillig en zonder enige vorm van compensatie is mag je gewoon heel erg blij zijn met hetgeen dat je krijgt als bezoeker. Er kunnen veel invloeden zijn om momenten wanneer topics geopend worden of gesloten. Het is netjes om dit proberen te respecteren al mag je natuurlijk altijd bepaalde verzoeken en of tips geven, hier zal nooit iemand negatief op terug reageren. Als voorbeeld en daarmee besluit ik dit stukje, is dat ik altijd het gevoel heb dat het lentetopic wordt geopend als een soort van 'houvast' voor de mensen die met heel het lichaam en geest verlangen naar licht en warmte na de lange en donkere koude van de winter. Voor mij persoonlijk is het openen letterlijk het eerste sprankje licht dat 'binnen' valt en leef hier echt heel erg naartoe. Ik vind de winter ook charmes hebben en gedij eigenlijk beter in koude temperaturen, maar ik heb wel licht en leven nodig. Laten we maar zeggen, het leven is veelzijdig.

ontopic; waar eerst bleek dat het weer echt warm ging worden blijkt de soep toch minder warm gegeten. ik vind het niet erg daar mijn tijd om te werken weer aanvangt dinsdag. het was een mooie tijd afgelopen maanden.

JerryL

Hoewel een opleving in de temperatuur, vind ik het niet bepaald zomers meer. Gister was het tot 14uur vrijwel onbewolkt, dan voelt het nog zomers, na de intrede van hardnekkige wolkenvelden was het beduidend meer herfst dan zomer.

Zoals Marsel al liet weten; de blokkade is er, maar de effecten worden gemarginaliseerd. Misschien voor m'n beurt maar; de zomer is donderdag voorbij. Het was een relatief lange zomer en zon liefhebbers zijn flink aan hun trekken gekomen.

Global warming

Citaat van: JerryL op ma 03 sep 2018 - 12:09
Hoewel een opleving in de temperatuur, vind ik het niet bepaald zomers meer. Gister was het tot 14uur vrijwel onbewolkt, dan voelt het nog zomers, na de intrede van hardnekkige wolkenvelden was het beduidend meer herfst dan zomer.

Zoals Marsel al liet weten; de blokkade is er, maar de effecten worden gemarginaliseerd. Misschien voor m'n beurt maar; de zomer is donderdag voorbij. Het was een relatief lange zomer en zon liefhebbers zijn flink aan hun trekken gekomen.

De hardnekkige wolkenvelden zijn hier opgelost en bij bijna 24 graden en de zon voelt het volop zomers.
Denk dat september/oktober nog wel wat warms in het vat hebben. De winter is nog ver weg  8)

Powered by EzPortal