Onweerskansen 2018 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 42706 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, za 31 mrt 2018 - 14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2018?

 < 10 (Buitengewoon weinig)
10-15 (Zeer weinig)
15-20 (Weinig)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
25-30 dagen (Normaal)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
35-40 dagen (Veel)
40-45 dagen (Zeer veel)
45 > dagen (Buitengewoon veel)

Armand

Het regent hier weer erg hard en er zit zo af en toe ook aardig wat hagel tussen. Constant gerommel en voornamelijk ontladingen in de wolken. Reeds alweer wateroverlast gemeld in de heuvels. De 3e keer wateroverlast in nog niet eens 1 week tijd; ongekend hier!

Joep

Buien boven midden en zuid-Nederland, langzaam oostwaarts trekkend. Bui boven Limburg actiefst met veel regen en onweer.

meteogroup



Martijn1978


Joep

Een forse onweersbui trekt actueel over Zuid-Limburg: meldingen van blikseminslagen en hagelstenen tot 2 cm doorsnede bij Maastricht en Valkenburg

Meteo nederland

Inmiddels code oranje

Tyshane

Zo dat ging snel zag afgelopen uren. Had het niet verwacht op deze manier. En weer raak voor de onderste regionen van het land. Hoop dat er niet (opnieuw) veel water overlast zijn zijn daar. Of valt het bij jou wel mee Armand?

Citaat van: Eric op zo 27 mei 2018 - 13:12
Komt ie aan!

Man, wat een topuitzicht heb jij daar joh, prachtig! :)

winter67

Vanuit het zuidwesten gaat het weer activeren de bui in Limburg gaat van kracht minderen en schuift naar het zuiden of België

dennis089

het is maar een rare bui. het regent hier nu veel maar onweer is er nauwelijks. is dit alles wat we vandaag mogen verwachten omdat het hier nu flink afgekoeld lijkt te zijn of kunnen er later nog buien vormen?

Kermisspin

Het zuiden valt toch behoorlijk in de prijzen deze week. Ben stiekem wel jaloers haha....maja....schade is nooit leuk natuurlijk.

Hier in het noordoosten vollop zonneschijn en strak blauwe lucht.......
Volvo for life!

Armand

Citaat van: Tyshane op zo 27 mei 2018 - 14:17
Zo dat ging snel zag afgelopen uren. Had het niet verwacht op deze manier. En weer raak voor de onderste regionen van het land. Hoop dat er niet (opnieuw) veel water overlast zijn zijn daar. Of valt het bij jou wel mee Armand?

Man, wat een topuitzicht heb jij daar joh, prachtig! :)

Het was een flinke bui ja. Opnieuw weer wateroverlast en modderstromen helaas.. Hij trok precies over de gebieden die eerder ook al wateroverlast hadden. Voor mij een mooie bui, zonder schade, maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen een beetje radeloos worden, sommige dorpjes zijn dus al 3x in 1 week getroffen door overlast.

Citaat van: dennis089 op zo 27 mei 2018 - 14:26
het is maar een rare bui. het regent hier nu veel maar onweer is er nauwelijks. is dit alles wat we vandaag mogen verwachten omdat het hier nu flink afgekoeld lijkt te zijn of kunnen er later nog buien vormen?

Zoals je nu waarschijnlijk ook merkt begint het weer een beetje op te klaren. Boven België is dit al enkele uren weer aan de gang. Het is natuurlijk erg vochtig dus mocht de temperatuur dadelijk ook weer flink oplopen, dan zijn er opnieuw plaatselijk stevige buien nodig. In de zuidelijk helft van Nederland zie je nu ook steeds meer buien ontstaan. Dat gaat hier ook weer gebeuren later vanmiddig. De buien zijn plaatselijk, dus het wilt niet zeggen dat we weer vol getroffen worden.

Tam

Citaat van: Armand op zo 27 mei 2018 - 14:53Voor mij een mooie bui, zonder schade, maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen een beetje radeloos worden, sommige dorpjes zijn dus al 3x in 1 week getroffen door overlast.



Beter 3x in 1 week dan om de 3 weken. Je zal maar net alles volledig gedroogd en hersteld hebben.

~

Anyway 'tis maar een grauwe grijze massa in het zuiden als het 10° kouder was geweest hadden we een typisch Hollandsch lenteweertje.  :P ::)

Martijn1978


winter67

Dat buitje in het noordwesten van België in de gaten houden

dennis089

blergh... ik ga kapot van de hitte vandaag.. moet werken in mn bijbaantje.. net als in het laboratorium kan ook hier in het tankstation de lucht niet meer koel en droog houden.. verschrikkelijk  ::) :P :-[

Giso84

Ik zou een moord doen voor de bui in het Westen van België.
Hopelijk brengen de komende dagen hier wat onweer met de nodige neerslag want het is best droog hier.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

dennis089

het wordt weer tijd voor zo'n onweerscomplex wat gewoon heel Nederland overspant  8)

Weatherboy

Citaat van: Giso84 op zo 27 mei 2018 - 16:27
Ik zou een moord doen voor de bui in het Westen van België.
Hopelijk brengen de komende dagen hier wat onweer met de nodige neerslag want het is best droog hier.

Haha maak je geen illusies hoor. De maand mei heeft 17,2 mm opgeleverd, en de buien lijken zich nooit deze kant op te buigen. ik zet mn hoop op straks en vanavond, de vore is namelijk een stuk noordelijker dan de bedoeling was en zelfs op zee ontstaan buien. Al is het maar 5 mm, ik ben nu met alles tevreden

dennis089

Armand, er komt weer een bakbeest van een bui op ons af  8) :o

Armand

Citaat van: dennis089 op zo 27 mei 2018 - 16:54
Armand, er komt weer een bakbeest van een bui op ons af  8) :o

Hij lijkt een beetje te ver naar het oosten af te buigen. Inmiddels weer gedonder hier. Je weet het echter nooit met dit soort buien dus we zullen het zien! ;)

Eric


Martijn1978

Wat gerommel boven Ede op dit moment.

Powered by EzPortal