Lente discussietopic 2018

Topic gezien door 90664 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 23 feb 2018 - 16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Farid_A

Wat een ongekende pluim zeg deze morgen weer. Het zou zomaar hartje juli of augustus kunnen zijn. Zeer bijzonder hoe laag de onzekerheid ook is.


Tam

Wordt het niet tijd om het zomer topic te openen? Het is nog maar een maandje.  8) :P

Over de zomer 2018 in onze regionen zegt accuweather het volgende (altijd nemen met een druppeltje BBQsaus):

Citeer

Warm, dry summer expected from United Kingdom to Belgium, Netherlands

Prolonged periods of warm and dry weather will be the theme of the summer across the British Isles, northwestern France, Belgium and Netherlands.
While warmer-than-normal conditions are forecast for the season, the most intense heat waves will be centered from southern France and northern Italy into Germany.
This will result in long stretches of above-normal warmth but will bring less of a threat for record-challenging heat.
The overall warm pattern will likely result in one of the warmest summers of the past decade.
"Going back to 2010, this summer will rank as one of the top three warmest across United Kingdom as a whole," Roys said.
The prolonged warm and dry weather will increase the risk for drought conditions which could impact agriculture.
"Any summer drought, on top of the bitter cold in late winter and early spring, could have major implications on produce grown across the British Isles," Roys said.RELATED:

Rainfall as a whole will be well below normal from England into Belgium and Netherlands.
The most frequent rainfall will be from Ireland into western Scotland where occasional showers and thunderstorms are expected.
However, the wettest locations within this region can still expect to receive only near-normal rainfall for the season.

https://www.accuweather.com/en/weather-news/2018-europe-summer-forecast-intense-heat-to-seize-france-to-germany-fierce-storms-to-hit-poland-to-italy-romania/70004928

Lang, warm, droog...

Frankrijk, Duitsland, Noord-Italie allemaal kans op zeer heet.

Mijn voorgevoel zegt dat 2018 de zomertjes van de afgelopen jaren snel laat vergeten.

Eveline

Van mij mag het inderdaad wel eens een warme zomer worden.. meestal was het warm voorjaar en viel de zomer tegen, om in september weer met een opleving te komen...

Tyshane

Nou heb ik zelf het idee dat we niet echte mooie lentes hebben gehad de laatste jaren, maar ik weet de statistieken niet. Het is ook persoonlijk, wat vind je een fijne temperatuur bv. En hoe goed is het geheugen. ;)

Je hoort wel vaker dat er een link gelegd wordt tussen een goede lente en dat er daarna een slechte zomer komt. Maar zo'n verband is toch nooit aangetoond? Iemand?

Citaat van: Farid_A op di 22 mei 2018 - 11:10
Wat een ongekende pluim zeg deze morgen weer. Het zou zomaar hartje juli of augustus kunnen zijn. Zeer bijzonder hoe laag de onzekerheid ook is.

Dat viel me ook al op, weinig spreiding inderdaad. Ja als je niet beter zou weten zou je denken dat het een pluim is uit juli of augustus. ;)

dennis089

Volgende week vrijdag begint alweer de meteorologische zomer, over een maandje hebben we dan ook alweer de langste dag van het jaar beleefd en gaan we weer omkeren naar het donker toe. Gelukkig duurt dit nog wel een behoorlijke tijd voor t weer zover is  8)

Eveline

Dennis, niet te snel he met je dagen die korter gaan worden ???????? al heb je helaas wel gelijk ????

Net de nieuwste pluim bekeken, lijkt wel of lt toch weer warmer wordt...

Arend

Citaat van: Eveline op di 22 mei 2018 - 22:53
Net de nieuwste pluim bekeken, lijkt wel of lt toch weer warmer wordt...

Pluimen worden inderdaad elke run warmer. De pluim voor Twente heeft nog een paar correcties nodig en dan staat er een volwaardige hittegolf op het programma. Hoog tijd dat het KNMI de schaalverdeling aanpast naar 40 graden, dan zijn we alvast voorbereid op de echte zomermaanden...  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: dennis089 op di 22 mei 2018 - 18:26
Volgende week vrijdag begint alweer de meteorologische zomer, over een maandje hebben we dan ook alweer de langste dag van het jaar beleefd en gaan we weer omkeren naar het donker toe. Gelukkig duurt dit nog wel een behoorlijke tijd voor t weer zover is  8)
Hé hou eens op jij met die donkere dagen!  ;D Moet er niet aan denken!  :-X ;)

Koen-IJM

Een prima pluim. Weinig neerslag berekend maar zeker geen zonovergoten dagen. Breekt de zon wel goed door dan kan de Tx zomaar een paar graden hoger uitvallen en voelt het door de hoge dauwpunt-temperaturen (>15 C) benauwd aan. Voorlopig i.i.g. nog zomers.  8)

Eveline

Van de nieuwe pluim word ik op lt geloof ik niet echt blij.. duikt weer onder de 20 graden, die voor het westen althans. Maar het is lt, hopelijk verandert het nog...

Johannes96

Bijna 1 uur en 20.8c buiten  8)

vossejongk

Dit is toch gewoon op en top voorjaar :) Met korte broek/luchtige kleding is het buiten heerlijk, zelfs als je af en toe een beetje  hard moet werken :). S'nachts een partij water voor de natuur (oke, soms ook een buitje overdag, maar dat mag de pret niet drukken toch?)

Tam

Net na 9 uur op een zaterdagochtend en het halve land al ruim boven de 20°. Dit vastzetten tot eind september graag.

winter67

Wanneer komt er eens een stevige wc met verkoeling vanuit het nw

Neochamp

Citaat van: winter67 op za 26 mei 2018 - 11:48
Wanneer komt er eens een stevige wc met verkoeling vanuit het nw

Hopelijk het aankomende half jaar niet meer. ????

dennis089

Ik heb verkoeling nodig.. Was er maar onweer :(

Peter

Morgen schijnbaar weer een kansje op onweer.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

htoutenh

Als ik zo naar de kaarten kijk, kan er wel een onweerstopic voor de hele komende week aangemaakt worden!

Wghstrfg

'Met circa 11,1 graden tegen 9,5 graden normaal wordt de meteorologische lente van 2018, ondanks een winterse maart, de op twee na warmste ooit gemeten. Alleen in 2014 en 2007 was de gemiddelde temperatuur nog een fractie hoger. De lente telt maar liefst 30 warme en 17 zomerse dagen. De oude records worden daarmee verpletterd! Mei wordt zelfs de warmste bloeimaand sinds het begin van de historische waarnemingen in 1706.'

https://nieuws.weeronline.nl/26-5-2018-meteorologische-lente-op-twee-na-warmste-ooit-gemeten/

Een landklimaat deze lente, met de ijsdagen begin maart en de bijna-ijsdag halverwege de maand. Daarna puur zomers. Superlatieven schieten tekort.

Van mij mag het ieder jaar zo, maar dan wel graag met een landklimaat in de winter. Hebben we ook minder te lijden onder de global warming.





Tam

De 30° hebben we vandaag net niet gehaald met 29.7° in Flevoland. Helaas is het in De Bilt blijven steken op 29° waarmee we het record van 2005 (29.1°) net niet gehaald hebben. Zo blijft deze recordwarme Meimaand vooralsnog dagrecordloos.

Powered by EzPortal