Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31631 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

F.Fredje

In Nuenen aan één stuk gedonder. Geen ontlading te zien. De regen is imiddels gestopt na een hoosbui.

Jeroen22

Hier nu een bui met veel regen. De riolering kan het nog aan. Gelukkig nog geen situaties zoals in Brabant en Limburg... 

F.Fredje

Zo, dat was een inslag niet al te ver hier vandaan; de aardlek had er geen zin meer in.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

F.Fredje

Flying Dutch aan het E3-strand in Eersel, zet jullie schrap want die bui gaat jullie schampen.

dondertje127

Nou, ik wil nu ook wel weer eens zo'n zware onweersbui óver me heen. Heel Nederland is nu gelukkig eens aan de beurt geweest volgens mij, dus mogen we nu eerlijk allen hopen op meer.

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op za 04 jun 2016 - 17:26
Nou, ik wil nu ook wel weer eens zo'n zware onweersbui óver me heen. Heel Nederland is nu gelukkig eens aan de beurt geweest volgens mij, dus mogen we nu eerlijk allen hopen op meer.

Heel Nederland? denk slechts 30% maar goed..

dondertje127

Citaat van: Johannes96 op za 04 jun 2016 - 17:28
Heel Nederland? denk slechts 30% maar goed..

Over de gehele week gezien?

K0fferbak

Citaat van: dondertje127 op za 04 jun 2016 - 17:26
Nou, ik wil nu ook wel weer eens zo'n zware onweersbui óver me heen. Heel Nederland is nu gelukkig eens aan de beurt geweest volgens mij, dus mogen we nu eerlijk allen hopen op meer.
Hier alleen paar klappen onweer gehoord uit de buurt en verder hoogstens wat matige regen.

Summer

Citaat van: dondertje127 op za 04 jun 2016 - 17:26
Nou, ik wil nu ook wel weer eens zo'n zware onweersbui óver me heen. Heel Nederland is nu gelukkig eens aan de beurt geweest volgens mij, dus mogen we nu eerlijk allen hopen op meer.

We hebben hier vorige week vrijdag even een klein moment gehad met wat onweer en hevige regen, voor de rest was het weer drie keer niks hoor. Zelfs code oranje deze week heeft ons niet getroffen, dus heel Nederland, nee niet bepaald  ;)

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op za 04 jun 2016 - 17:31
Over de gehele week gezien?

Ja, aangezien veel buien stil bleven hangen. En onweer is sowieso heel plaatselijk. Op de radar lijkt t soms ook alsof t heel veel onweert, maar dat klopt ook niet altijd zoals lightningmaps.org

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: Summer op za 04 jun 2016 - 17:40
We hebben hier vorige week vrijdag even een klein moment gehad met wat onweer en hevige regen, voor de rest was het weer drie keer niks hoor. Zelfs code oranje deze week heeft ons niet getroffen, dus heel Nederland, nee niet bepaald  ;)

Ook een beetje onweer is onweer.

Was het niet zo dat we vorige week een hele lijn hadden van Oost naar West? Wat code oranje betreft, dat heeft niets met de lucht of met de atmosfeer, dat is slechts een waarschuwing die het KNMI uitgeeft. Dat heeft geen invloed op het weer zelf daar het weer zich niets van aantrekt. Code oranje of niet, hoevaak ze er met het weeralarm ernaast zitten blijkt dat wel uit ;)

NitroGenetics

Citaat van: dondertje127 op za 04 jun 2016 - 17:45
Ook een beetje onweer is onweer.

Was het niet zo dat we vorige week een hele lijn hadden van Oost naar West? Wat code oranje betreft, dat heeft niets met de lucht of met de atmosfeer, dat is slechts een waarschuwing die het KNMI uitgeeft. Dat heeft geen invloed op het weer zelf daar het weer zich niets van aantrekt. Code oranje of niet, hoevaak ze er met het weeralarm ernaast zitten blijkt dat wel uit ;)
het grappige is wederom weer dat ik dit zo vaak hoor ze zitten ernaast bla bla bla, code oranje is ten eerste een waarschuwing vooraf dat het KAN gebeuren, ten 2de kan het 5 km bij vandaan noodweer zijn en bij jou de zon schrijnen. 3 als bepaalde waardes wordt weergeven van modellen is het knmi min of meer verplicht een waarschuwing vooraf te geven (in dit geval code geel) en vlak voor het moment als er potentieel noodweer in de modellen zit code oranje) hopelijk is het allemaal nu wat duidelijker voor mensen. waarschuwingen zijn geen garanties het is een bewust maker dat er potentieel zwaar weer KAN komen

dondertje127

Lightningmaps ligt eruit.

Ik zie wel al een poosje een rij donderwolken in het zuiden voorbij trekken van oost naar West.

Jasneker

Geen zonnevlek te zien op de zon nu, en de zon is al een tijd rustig.
Veel meer de lokale hitte vocht uit de aangevoerde lucht stotend op een koudere laag, daar krijg je het gedonder van en regen, trekt de bui langzaam kan er plaatselijk erg veel regen vallen.

Citaat van: ron12 op za 04 jun 2016 - 17:43
Zou het hier mee te maken hebben, zo veel onweer in Europahttp://sonnen-sturm.info/beeinflusst-die-sonne-die-blitz-intensitaet-in-europa/

dondertje127

Wat gaat die buientrein doen daar in Duitsland? Zou dat Nederland nog halen? Ik bedoel, het trekt best wel snel en er ontstaan nog steeds onweersbuitjes daar voor uit.
Ik zie ten zuiden de ene na de andere Cumulonimbus voorbij gaan en weer komen. Dat moeten de onweersbuien zijn die vanuit Duitsland Noord Limburg en Brabant intrekken vermoed ik.

Bron: Buienradar Satelliet.

(note: Onscherp door nog ingezoomde pagina).

ron12

Wat bij Hannover zit, komt als het een beetje mee zit nog tot Gelderland in de loop van de avond ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 04 jun 2016 - 19:49
Wat bij Hannover zit, komt als het een beetje mee zit nog tot Gelderland in de loop van de avond ;)

Of het nou te vroeg uitsterft of ons haalt, een ding is wel zeker:

Het ontploft daar nu boven Duitsland en trekt nogal snel richting Westelijk Duitsland en Nederland. Zowel dat grote complex verder in Duitsland als vlak bij de Nederlands-Duitse grens.

Gaat er nog iemand chasen in onze buurt, mocht het iet dreigen te worden? Ik zou graag meegaan vanuit Velp (benzine kosten meebetalend).

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal