Herfst discussietopic 2015

Topic gezien door 89316 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 02 sep 2015 - 07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WSDokkum

Weekend lijkt weer helemaal in de herfststemming te komen met regen en stormkansen. We kunnen onze lol niet op dit jaar :)

NewWeatherfan

UITWAAIEN!!!!


Zat vorig weekend op Texel


WOEI WOEI WOEI

Marsel

Knap staaltje subtropisch geweld op dit moment weer! In de warme sector landelijk 11 tot 14C momenteel. Voelt ook weer bijzonder zacht aan buiten terwijl het zonnetje hier in Woensdrecht al enkele uren lekker schijnt. Zal me niet verbazen als er in het zuid(oost)en lokaal bijna 15C op de thermometers heeft gestaan. Ongekend weer (!), maar wel lekker  :).

GeneralDuke

Citaat van: Marsel op ma 07 dec 2015 - 14:13
Knap staaltje subtropisch geweld op dit moment weer! In de warme sector landelijk 11 tot 14C momenteel. Voelt ook weer bijzonder zacht aan buiten terwijl het zonnetje hier in Woensdrecht al enkele uren lekker schijnt. Zal me niet verbazen als er in het zuid(oost)en lokaal bijna 15C op de thermometers heeft gestaan. Ongekend weer (!), maar wel lekker  :).

14.5 is nu max, in Ell. Zal erom spannen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

pascal

Volgens mij is mijn auto thermometer kapot, geeft 17 graden aan.!!!!!!!

Eric

Citaat van: pascal op ma 07 dec 2015 - 15:00
Volgens mij is mijn auto thermometer kapot, geeft 17 graden aan.!!!!!!!
Hij is niet kapot, bij mij geeft ie hetzelfde aan, 17.4 graden!!

GeneralDuke

Jullie auto stond vast in de garage....
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

vossejongk


Jan van Ooijen

KNMI waarschuwt voor storm aan de kust

De Nederlandse kustprovincies gaan zaterdagavond last hebben van zware windstoten. Daarvoor waarschuwt het KNMI. De meteorologische dienst heeft daarom een code geel afgegeven voor die gebieden.

Zaterdagmiddag zijn er geen waarschuwingen van kracht. In de avond doen zich in het Waddengebied en boven het IJsselmeer windstoten tot 90 kilometer per uur voor. In de nacht naar zondag neemt de wind weer sterk in kracht af.

WeerOnline.nl waarschuwt vooral het verkeer in Noord-Holland voorzichtig te doen omdat daar heel veel regen gaat vallen.

Nu.nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Nu in Rotterdam bij familie, op 6 hoog en de wind denderd hier zwaar tegen de flat aan. Ik voel het zelfs trillen. Vind wel iets hebben maar maakt ook een enorm kabaal. Hier staat windracht 7 met windstoten van kracht 9.

Arend

Voorlopig nog niets van winterweer te verwachten. Daarentegen doet de herfst nog volop van zich spreken de komende periode. Afgezien van de hoge temperaturen voor de tijd van het jaar is er ook een grote rol voor de wind. De guidance meerdaagse zegt er het volgende over:

Modelbeoordeling en onzekerheden: (Geldig van dinsdag 15 december tot zondag 27 december)

De overgrote meerderheid van de EPS-leden komen later in de week en in het komende weekeinde met uitzonderlijk hoge temperaturen voor medio december, zowel overdag als 's nachts. Daarbij ligt de neerslagkans dan rond 60%. Na het volgende weekeinde neemt de neerslagkans nog wat verder toe naar 70-80%, nemen de zeer zachte leden in aantal af en de kansen op zware, mogelijk zeer zware windstoten toe. Aan het einde van de verwachtingsperiode is er 1 lid (nr. 4) dat vlak voor kerst voor echte winterweer gaan met een krachtig hoog boven Scandinavie, voorlopig doen we hier natuurlijk niets mee.

Kortom: volop herfst.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

kerstvrouw

Het wordt nooit meer winter in dit land. Het wordt lente-zomer-herfst-lente.  :-X :'( :(

Jasneker

Misschien willen we teveel of verwachten teveel?
Gematigd zeeklimaat houd in zachte natte winters met alleen nu en dan wat Vorst en misschien wat winterse neerslag.
Winters als 1963 zijn uitzonderingen, en geen norm.
Als je elk jaar uitgaat van een verwachting van een winter als 1963 kom je elk jaar bedrogen uit en hou je jezelf voor de gek.

Gemiddeld ligt de temperatuur in December op 3.7 graden boven nul, in Januari 3.1 graden boven nul, 3.3 voor Februari....
Met andere woorden eigenlijk helemaal geen Vorst of winterse neerslag.... maar gelukkig wijkt die temperatuur ook wel af nu naar boven wie weet in januari of Februari naar beneden...
;)

Arend

Citaat van: Jasneker op zo 13 dec 2015 - 17:28
Misschien willen we teveel of verwachten teveel?
Gematigd zeeklimaat houd in zachte natte winters met alleen nu en dan wat Vorst en misschien wat winterse neerslag.
Winters als 1963 zijn uitzonderingen, en geen norm.
Als je elk jaar uitgaat van een verwachting van een winter als 1963 kom je elk jaar bedrogen uit en hou je jezelf voor de gek.

Klopt. Ik heb de Hellmannen voor De Bilt over de periode 1901 tot 2015 hieronder in een grafiekje gezet, spreekt voor zich.

Citaat van: kerstvrouw op zo 13 dec 2015 - 16:52
Het wordt nooit meer winter in dit land. Het wordt lente-zomer-herfst-lente.  :-X :'( :(

Ach ja, het seizoen is immers al weer bijna afgelopen....
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dennis089

het verschrikkelijke zijn die natte grijze regendagen waar geen eind aan komt...
als het rond het vriespunt is dan is het teminste droog en zonniger... dit gaat zo een zware kerstdip worden voor mij  :( :'(

JerryL

Citaat van: dennis089 op zo 13 dec 2015 - 20:37
het verschrikkelijke zijn die natte grijze regendagen waar geen eind aan komt...
als het rond het vriespunt is dan is het teminste droog en zonniger... dit gaat zo een zware kerstdip worden voor mij  :( :'(

Kerstdip? Nou dan ook in dit topic even wat humor. Het is om te janken, maar we kunnen nog wel lachen.

flyerke

je zou denken met een hogedruk gebied boven ons hoofd dat we mooi en rustig weer krijgen maar niks is minder waar.
Winter is coming

dennis089

Citaat van: JerryL op di 15 dec 2015 - 14:32
Kerstdip? Nou dan ook in dit topic even wat humor. Het is om te janken, maar we kunnen nog wel lachen.

Dat plaatje is idd helemaal geweldig en toverde zowaar idd een hele kleine lach.

JerryL

Citaat van: dennis089 op di 15 dec 2015 - 21:40
Dat plaatje is idd helemaal geweldig en toverde zowaar idd een hele kleine lach.

::) ;D

Armand

Het woestijnzand komt ook alweer deze kant op natuurlijk. Over een aantal jaar beleven wij ook een 'Australische Kerst' met hoge temperaturen  ;D

Zullen wel veel mensen een Nieuwjaarsduik gaan doen dit jaar...  ;D


Powered by EzPortal