Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 108377 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

tunman

Citaat van: Mrkos op ma 31 aug 2015 - 18:16
Hij bedoelt voor Friesland denk ik ;)
was snel voorbij hier joure frl veel gerommel niks tot weinig te zien,bakje water hoge treksnelheid en een rot tijdstip,helaas had er meer van verwach't.

dennis089

Citaat van: GeneralDuke op ma 31 aug 2015 - 18:17
Pff, die bui die Nijmegen "schampte"... was 1 minuut te laat thuis, en doorweekt ::)

hahahaha. altijd grappig! soms wordt je nat  :P ;D

Ontopic: Het leek wel of die bovenste cel opeens de energie uit die onderste trok! ze leken even te verbinden en toen ging de nijmeegse cel opeens ten onder. Ist sowas möchlich?  :P :D

Dat buien elkaar onderling als het ware leeg kunnen trekken?

ron12

Dit in de gaten houden, wat dit wordt wat boven Brabant zit http://www.weerslag.nl/minuutradar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


GeneralDuke

Hahaha wat een blunder :P

Dat in Brabant ziet er eigenlijk nogal ongeorganiseerd uit. Denk niet dat dat echt wat heftigs uit komt.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

PatrickM

Wat een flop, zoals al zovelen keren dit jaar. :-[ Leek wel alsof het zaakje te laat op gang kwam, gezien de bui bij Groningen nu.

NitroGenetics

bij deze leg ik me er ook gewoon bij neer, baggerjaar voor hoogeveen, tijd voor een winterslaap want zomers is er bij verre niet te bekennen op de pluim.

GeneralDuke

Om het leed wat te verzachten: www.groningencam.nl
Trekt nu een behoorlijk exemplaar over.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

ron12

yeeh weer onweer in Nijmegen de zevende onweersbui al in goed 38 uur  :D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Rogierhgv

Citaat van: NitroGenetics op ma 31 aug 2015 - 18:53
bij deze leg ik me er ook gewoon bij neer, baggerjaar voor hoogeveen, tijd voor een winterslaap want zomers is er bij verre niet te bekennen op de pluim.

Idd, was 3x niks, en de keer dat het hier wel redelijk los ging was ik met vakantie  :(
Gisteravond nog wel wat leuke bliksem gezien en vannacht wel redelijke klappen gehoord.

Mrkos

Code oranje heffen we op. Het westen naar code groen, het oosten naar geel. Het valt, relatief gezien, erg mee.

Aldus Weerplaza.

ron12

Citaat van: GeneralDuke op ma 31 aug 2015 - 18:56
Om het leed wat te verzachten: www.groningencam.nl
Trekt nu een behoorlijk exemplaar over.
gaat er geweld(ig) aan toe in Groningen zie ticker :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Wist niet dat de KNVB de codes af gaf. Wat zal het KNMI doen, zouden ze RBC Roosendaal weer tot het betaald voetbal toelaten?

dennis089

wel heel erg apart om te zien hoe alles onder de grote rivieren uitsterft.
vraag me ook af hoe dat kan uitsterven. je zou toch zeggen dat er voldoende voeding in de lucht aanwezig was?

Ries

Weer lekket net mis voor Grunn, standaard. Wel nog bakje water, net als vanmorgen, maar de ontladingen die buienradar biven ons projecteert waren net noordelijk en/of slappe hap. Wij moeten t vaker van de onverwachter situaties hebben dan groot aangekondigd noodweer, das vrijwel altijd net mis.

dennis089

snel afgekoeld hier zeg en dat zonder onweer en maar een enkele drup. zo 8 graden eraf in 2uur tijd.

dondertje127

Ben nu dubbel zo blij dat ik gisteravond en vannacht heb gefilmd. Nouja, in ieder geval een aandenken voor mezelf.

dennis089

Citaat van: dondertje127 op ma 31 aug 2015 - 19:23
Ben nu dubbel zo blij dat ik gisteravond en vannacht heb gefilmd. Nouja, in ieder geval een aandenken voor mezelf.
en het aandenken aan Duitsland :)
Jij hebt een mooi jaartje gehad :)
Mijn eerste schooldag was ook mooi :P op me 29st haha  :o ;D :P

dondertje127

Wat ook nog zo is, vergeet december niet. Ik heb in 2 verschillende decembermaanden meegemaakt van een zomers aandoend onweer, ook qua comulonimbus en mammatus. Wie weet weer...

@ Dennis089, das ook weer waar. Neemt niet weg dat ik net als iedereen meer verwachtte dan nu het geval is. Iedere kans bekijk ik dan weer ansich. Dat moment is er t eleurstelling en weet ik hoe de rest zich al het hele jaar voelt. Leef ook mee met degene die niks tot weinig hebben gehad. Maar over het hele jaar gezien tov de tegenvallende resultaten in Nederland mag ik inderdaad minder klagen. Heb er mazzel mee gehad.

Marco uit Hangar 5

Ik snap niet dat er hier zo geklaagd wordt.. heeft totaal geen zin, want niemand kan het weer beïnvloeden... Als de pindakaas op is bij Appie.. DAN mag je gaan klagen, want dan heeft het zin want dan gaan ze pindakaas voor je regelen.. Dus, stoppen daarmee, dat geklaag, je krijgt er toch niet meer onweer door.

In plaats daarvan, verwonder je over de grillen van de natuur en zie hoe gaaf die bui is boven Groningen op dit moment.. op afstand via internet kan ik daar toch van genieten hoor.

Hier in Heerhugowaard is het nog vreselijk benauwd (21 graden!) en geven de windmolens een zuidoostenwind aan, het heeft een hele tijd gestaag geregend, onweer heb ik hier (vanaf kwart over zes) niet gehoord of gezien.. Het is nu droog.

Volgens mij is daarom het koufront nog niet door en kan er zomaar weer een onweersbui gaan ontstaan, als ik de sat24 beelden bekijk lijkt er een lijntje te gaan ontstaan op het front, noord zuid gericht wat naar het noordoosten trekt, ligt nu ongeveer van Calais naar Parijs. Oost daarvan trekt de bewolking rap naar het noordoosten, west daarvan staat het bijna stil of trekt langzaam naar het zuiden.. een enorme windsprong dus. Zou een convergentie lijn kunnen zijn, Onder Parijs zijn er al buitjes op ontstaan, noord van Parijs nog niet, maar zie je de lijn wel dikker worden. Naarmate dit lijntje naar het noordoosten trekt komt het hier weer in de klamme vochtige lucht terecht en zou het mijns inziens moeten gaan activeren.

Misschien valse hoop, en zie ik dingen die er niet zijn, we zullen het zien wat er gebeurd. :-)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Powered by EzPortal