Onweerskansen 13, 14 en 15 augustus

Topic gezien door 53315 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 12 aug 2015 - 08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

david_meyer25

Hier in Krommenie gaat het ook al goed te keer.

hills89

Hier in malmedy ardennen beetje licht flitsen en gerommel. Hopelijk komt er zometeen nog wat moois over uit luxemburg.

ron12

Volgens mij krijgt Gelderland straks, Ost gewitter. Zie weerlicht boven Duitsland, komt een bui de Rijn afzakken. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op vr 14 aug 2015 - 01:03
Volgens mij krijgt Gelderland straks, Ost gewitter. Zie weerlicht boven Duitsland, komt een bui de Rijn afzakken. 8)

Klopt. Niks droog vannacht en opklarend, maar activerend Östgewitter. Hoe ironisch nu ik nog geen 3 dagen terug ben uit de onweerssituatie's in Duitsland :)
Heerlijk gewoon. En woensdag op de radio stond ineens een duitse zender op in de kantine lol wat normaal nooit gebeurd. Ik waan me nog steeds een beetje in Duitsland als ik het nog een keer zeggen mag. Heerlijk gewoon :D

Edit: wat een enorme lichtshow. Alles aan de hemel licht ongelooflijk veel op. Had het liefst gefilmd maar daar zijn mijn camera's helaas veel te slecht voor :(
Dit wordt een onweer met zeer veel ontladingen. Dat is het al, maar nog in Duitsland en inbuien die nu ook vooruit ontstaan in Oost en Zuid Gelderland.

Wertha

Her en der activeert er nog wat onweer. Nu ook tussen Geleen en Valkenburg en in de nabijheid van Echt.
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Wertha

Weert meldt dan toch nog onweer. Het is gering, dat wel.
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

ron12

Volgens ontstaat hier bij Nijmegen een aparte onweersbui ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Houten


ron12

Yep 100 mm regen in aantocht, als ik dit mag geloven voor Nijmegen http://www.weerslag.nl/ kijk neerslag staafjes. Altijd lekker OST GEWITTER  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

AFTH14


NewWeatherfan

Er ontstaan gewoon nieuwe buien boven mijn hoofd met zeer zwaar onweer. Fascinerend weer dit

Bianca01

Pff......rechtop in m'n bed, honden over de zeik....wat een giga klap  :o

NewWeatherfan

Citaat van: Bianca01 op vr 14 aug 2015 - 02:32
Pff......rechtop in m'n bed, honden over de zeik....wat een giga klap  :o

Das een voordeel van katten die kruipen stilletjes onder de dekens en maken niet zo veel herrie  :P

dondertje127

Nee, 't wordt hem vannacht toch niet hier. Vooralsnog bij weerlicht gebleven (dag 6, nog niet in onderschrift). Overdag kan er nog genoeg gebeuren aan onweer. In Duitsland stort de boel in wat voor Gelderland bestemd zou zijn.

ron12

Citaat van: dondertje127 op vr 14 aug 2015 - 02:58
Nee, 't wordt hem vannacht toch niet hier. Vooralsnog bij weerlicht gebleven (dag 6, nog niet in onderschrift). Overdag kan er nog genoeg gebeuren aan onweer. In Duitsland stort de boel in wat voor Gelderland bestemd zou zijn.
Limburg is er ook onweer, trekt ook deze kant op.Zit bij Venlo al
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Na de bliksem nu ook al enkele keren diepe rommels verderop. De dreunen houden vaak lang aan na een ontlading.

ron12

Heerlijk dat nachtelijk onweer, gaat los hier ;) en het komt gewoon uit het zuiden, dus geen ostgewitter
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

In het geval Velp komt het wel uit Duitsland. Hier regent het wel maar het onweer valt erg mee, meeste op afstand. Zie dat het net onder nijmegen erger is.

Channiej

Citaat van: dondertje127 op vr 14 aug 2015 - 04:06
In het geval Velp komt het wel uit Duitsland. Hier regent het wel maar het onweer valt erg mee, meeste op afstand. Zie dat het net onder nijmegen erger is.

Hier net onder Nijmegen (Wijchen) spookt het idd goed, tis maar van korte duur...

Powered by EzPortal