Onweerskansen 13, 14 en 15 augustus

Topic gezien door 53330 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 12 aug 2015 - 08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peter 76

Je zit mooi hoe de activiteit ineens inzakt nu de zon onder is, voor de rest hou ik het bij vrijdagnacht voor het noordoosten..

Skroei

Opnieuw hoge toppen in BelgiĆ«, boven de  FL 510
En meerdere plaatsen ook in NL met flink wat water !

NewWeatherfan

nou ja zeg vanuit het niets begint het front te activeren opeens hevig waaien in regenen hier in Nieuwegein totaal onverwacht gezien de richten het front op ging

joboy52

Vrees dat het midden van het land het net gaat mislopen  :(

ron12

Komt ook nog wat vanuit Noordoost Frankrijk zo te zien http://meteociel.fr/obs/foudre/anim2h.gif en hier http://europa.buienradar.nl/ in Nijmegen valt nu regen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ptmtv

In Heemskerk zijn de eerste flitsen te zien.
Ik heb de webcam even aangesloten.

http://www.atvin.nl/cam

Het beste te bekijken met internet explorer met quicktime geinstalleerd.
Cam staat te kijken in zuidwestelijke richting.

Marsel

Rommelt en regent hier nog steeds na onder het stratiforme gebied van de cluster. Zaten een paar ferme CG+ bij trouwens. Nieuw onweer in de maak boven BE maar dat zal vooral voor een strook van grofweg Breda-Tilburg via Dordrecht richting Leiden zijn. Kan op sommige plekken een onrustige nacht worden, al zal de algehele activiteit wel in moeten boeten in de loop  van de nacht.

Unknown-user1778

Citaat van: Marsel op do 13 aug 2015 - 22:19
Rommelt en regent hier nog steeds na onder het stratiforme gebied van de cluster. Zaten een paar ferme CG+ bij trouwens. Nieuw onweer in de maak boven BE maar dat zal vooral voor een strook van grofweg Breda-Tilburg via Dordrecht richting Leiden zijn. Kan op sommige plekken een onrustige nacht worden, al zal de algehele activiteit wel in moeten boeten in de loop  van de nacht.

jij hebt denk ik nog wel wat moois thuis meegekregen niet marsel? zag het zich zo mooi noordelijk duwen in zeer korte tijd dat de hele westkust nog wel een mooie avond heeft gekregen. Nu is het weer onze beurt :P  ::)

District

Citaat van: ptmtv op do 13 aug 2015 - 22:09
In Heemskerk zijn de eerste flitsen te zien.
Ik heb de webcam even aangesloten.

http://ron.atvin.nl

Best te bekijken met internet explorer met quicktime geinstalleerd.
Cam staat te kijken in zuidwestelijke richting.

Mooie beelden daar????

Marsel

Citaat van: dennis089 op do 13 aug 2015 - 22:21
jij hebt denk ik nog wel wat moois thuis meegekregen niet marsel? zag het zich zo mooi noordelijk duwen in zeer korte tijd dat de hele westkust nog wel een mooie avond heeft gekregen. Nu is het weer onze beurt :P  ::)

Was heel aardig voor de verandering ja! Had nog wel een bui gewild, maar de meeste activiteit kruipt langzaam noordoostwaarts.

Unknown-user1778

hopelijk is de bui bij saarbrucken voor limburg! we verdienen het. omdat we het waard zijn  :-X ::) ;D

NewWeatherfan

het regent hier nu toch echt terwijl er volgens de buienradar niet zo veel aan de hand moet zijn  :o geen onweer das dan wel weer jammer

TaL

De boel kakt aan de NW kant (W-Ned) toch serieus in.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

cekstuffertz

2e activatie gebied lijkt een oostelijkere route aan te nemen, hopen dat deze niet uitsterft richting NH

Joep

Zware regenval tot 47mm in een uur en rukwinden tot 80  km per uur.

ACTUEEL: zware regen- en onweersbuien rond 21 uur boven Zeeland, deels Zuid-Holland en Brabant. De buien trekken de komende uren naar het noorden en noordwesten en blijven eerst nog zeer actief. De elektrische activiteit is groot! Via weerman Reinier van de Berg vernam ik dat er in Bergen op Zoom 47 mm is gevallen en verder 44 mm in Hellevoetsluis. Inmiddels ook rukwinden tot rond 80 km/uur en voluit windkracht 7 op Schiphol.
De komende nacht breiden de buien zich verder uit maar tegelijkertijd nemen ze ook in activiteit af.

Jan visser 22.30 uur

Giso84

Fraai weerlicht gezien in de verte.
Mag hopen dat er nog wat in zit voor me, heb me voorgenomen om me nest uit te gaan.
As i type: regen, warme wind en wat drukkend/benauwd
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

PatrickM

Regio Breda al voor de tweede keer raak. :o De eerste poging van het onweer is thv grens Noord Holland mislukt. Misschien zit er later vanavond en vannacht nog wel wat in. :)

Joep

Citaat van: cekstuffertz op do 13 aug 2015 - 22:44
2e activatie gebied lijkt een oostelijkere route aan te nemen, hopen dat

De staart van het complex op grens Belgiƫ en Brabant activeert nu flink !

joboy52

Lijkt in midden NL ook wat te activeren, afwachten maar  ;)

E-Raizer

Inmiddels weer in Arnhem aangekomen,

Eerst doorgereden richting bergen op zoom, daar een stop gemaakt en er kwam een korte felle bui overheen, doorgereden naar zeeland, mooie shelfcloud gezien vanuit de auto (helaas geen fotos gemaakt). Uiteindelijk gestopt ergens bij een woonboulevard met een prachtig uitzicht om ons heen. Flitste en rommelde aan alle kanten, aardig wat water naar beneden gekomen. Na een half uurtje in de auto gestapt en met de buien meegereden. Prachtig onweer gezien, alleen de snelweg was amper te doen... ondergelopen delen, niet harder dan 50 kunnen rijden.

Dit was mn eerste keer, maar heb er echt van genoten!

Powered by EzPortal