Onweerskansen 13, 14 en 15 augustus

Topic gezien door 52609 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 12 aug 2015 - 08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cekstuffertz

Nieuwe waarschuwingskaart van het KNMI, noord- en Zuid-Nederland nog steeds code Geel, Midden-Nederland is niks meer....

Ries

Een hoge onweersbui; enkel cc's, best veel, met bijna continu zacht gerommel. Mooie lichtshow, zo fel hoe de wolkenlucht soms verlicht wordt! Ik hou wel van hardere donders, maar goed, ben hier al blij mee. Valt nu ook even wat water, plantjes ook blij :)

edit: uh, flinke stortbui tot bijna downburst, zeg maar gerust...wow

dennis089

geweldig hoe die ene bui die over Limburg heen trok precies nabij de grens van Nederland deactiveerde! wat hebben wij limburgers toch misdaan dit jaar  ::) :-X

Houten



CiteerLokaal kunnen er de komende uren mistbanken ontstaan. De mist kan daarbij soms verraderlijk snel opdoemen.

jeffrey83

Nou, Zeeland weer in de prijzen. Top bui over ons heen!

Houten


Caps

Woww, ik werd wakker van een inslag, nu fikse onweer en regen boven Rotterdam

Weerfreak 1337

Citaat van: Caps op za 15 aug 2015 - 02:17
Woww, ik werd wakker van een inslag, nu fikse onweer en regen boven Rotterdam

Heerlijk onweer voor de tweede nacht op rij!  8) ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Citaat van: Weerfreak op za 15 aug 2015 - 02:56
Heerlijk onweer voor de tweede nacht op rij!  8) ;D

Bloemenaal aan zee ook tweede nacht op rij flink onweer.

Jan van Ooijen

Vandaag nog kansje op onweer volgens guidance

Vandaag boven land op de oostflank van de frontale zone weer opleving buien. Opnieuw mogelijk met onweer, conform INDECS. Op de occlusie zelf ook mogelijk embd Cb's. Als de frontale zone zondag weer terugkeert perioden met regen, waarschijnlijk vooral in het oosten van het land.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zierikzee

Vannacht weer op pad geweest. Beneden bij een dijk gestaan, langs de Oosterschelde.
Prachtig uitzicht.
Er was een duidelijk shelfcloud te zien, die helemaal zichtbaar werd bij een flits.
Weer een top avondje!
Onweersdagen 2014:4 dagen

Marsel

Geinig onweersbuitje gehad vannacht. Ik werd gewekt door de regen en een flinke knal toen het spul over z'n hoogtepunt was. Heeft allemaal niet lang geduurd maar het kwam er toch weer even goed uitzetten met een paar ferme ontladingen en donders. Dit seizoen probeert het nog goed te maken, maar voorlopig zet ik het onweersseizoen van 2015 op de zwarte lijst, ergens hoog in de top 5 van slechtste jaren ooit.

Peter

Het schijnt dat wij vannacht ook nog onweer hebben gehad. Niets van gemerkt.  ::) :-[
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

PatrickM

De ontladingen van 13 en 14 augustus over elkaar gelegd.

Ries

Die stilhangende stortbuien zullen wel aardig wat wateroverlast geven, me dunkt

Powered by EzPortal