Onweerskansen 16 t/m 18 juli 2015

Topic gezien door 20492 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 16 jul 2015 - 09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Gezien de opbouw van dit moment en de te verwachte opbouw uit progtemps later vanavond en vannacht, is dit elevated convectie boven NW-FR en W-BE, opgezwiept langs de achterzijde van het WF onder sterke WAA. Modellen pakken dit niet helemaal lekker op. Even bekijken hoe lang het spul het volhoudt. Stromingsrichting is voor grote delen van NL en BE alvast goed.

jornonweer

Citaat van: Marsel op do 16 jul 2015 - 18:47
Gezien de opbouw van dit moment en de te verwachte opbouw uit progtemps later vanavond en vannacht, is dit elevated convectie boven NW-FR en W-BE, opgezwiept langs de achterzijde van het WF onder sterke WAA. Modellen pakken dit niet helemaal lekker op. Even bekijken hoe lang het spul het volhoudt. Stromingsrichting is voor grote delen van NL en BE alvast goed.
vind het maar rommel, gewoon een grijze massa met af een toe een beetje onweer en wat regen.. komt hierna nog meer of?
Danger is real, fear is a choice.

boxer

Dit drijft nu Zeeland binnen.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Vanavond en vannacht kans op een lokale en verspreid voorkomende onweersbui. Cape 500-1000 J/Kg en shear 25-35 kts (multi cell/squall line regime). Aan de achterzijde van de vore ontbreekt de pva trigger om de onstabiliteit nog los te maken en vrijdagmiddag wordt de temperatuur met een inversie rond 850 hPa niet hoog genoeg om de convectie los te maken. Koufront passeert met wat lichte regen in de vrijdagavond en zaterdagnacht.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: jornonweer op do 16 jul 2015 - 19:19
vind het maar rommel, gewoon een grijze massa met af een toe een beetje onweer en wat regen.. komt hierna nog meer of?

Dit is t zo'n beetje wel. Kan uiteraard lokaal even pittig zijn, maar boven onze omgeving blijf ik niet veel bijzonders zien voorlopig.  Paar elevated onweersbuien, dat was toch ook de verwachting?

dennis089

Ik had helemaal niet gerekend op onweer. Dus alles is meegenomen. En soms is zo een nachtelijk buitje ook wel eens heerlijk. Minder voor de potentiƫle energie. Maar het heeft wel zijn charmes tijdens het donker. Laatste radarbeeldje leek ook precies boven Parijs een ploffertje te laten gaan. We gaan nowcasten :)

Armand

Is al ongeveer de derde vore dit jaar zonder echt landelijk spektakel.. Wanneer komt die 'scheepsrecht' dan nou? :D

Rondom Parijs wel leuke buitjes zo te zien

Weerfreak 1337

Regelmatig diepe dreunen te horen nu! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Danny

Citaat van: Weerfreak op do 16 jul 2015 - 20:11
Regelmatig diepe dreunen te horen nu! :)

Zal voornamelijk van de cel op de Noordzee zijn vermoed ik. Weinig ontladingen boven bijv. Zeeland momenteel.

Weerfreak 1337

Citaat van: Danny op do 16 jul 2015 - 20:27
Zal voornamelijk van de cel op de Noordzee zijn vermoed ik. Weinig ontladingen boven bijv. Zeeland momenteel.

Klopt, dat is de enige bui die nog "wat doet".  :-X

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Hoor hier de donders van de Noordzee is toch bijna 100 km ver  :)

Er ontstaan trouwens nieuwe buitjes op de Noordzee in zw

Weatherman

Stelt voor nu echt niks voor, zelfs geen regen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

Onweer hier aan de Belgische kust, zware dreunen en knetters.
Danger is real, fear is a choice.

Summer

Ben benieuwd of zuid-limburg deze reis ook eens geluk heeft  ???

lander20

veel warmte deze zomer maar amper onweer voor de benelux ...  :(  :P

Gerard1995

hmm, nat straatje, that's it.. maar eens zien wat het westen nog geeft:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

jornonweer

Citaat van: lander20 op do 16 jul 2015 - 22:19
veel warmte deze zomer maar amper onweer voor de benelux ...  :(  :P
op naar volgende week donderdag  8)
Danger is real, fear is a choice.

Eveline

ik kan regen melden, een flits en een donder :D

dennis089

inderdaad behoorlijk ingekakt.. het zou bijna grappig zijn als het niet zo triest was deze zomer  ::) zoveel warmte gehad. maar zo weinig onweer  ::)
op naar het volgende spektakel/debacle :p

lander20

in Frankrijk lukt het op sommige plekken wel beter, hier af en toe wat regen

Powered by EzPortal