Onweerkansen vrijdag 12 juni 2015

Topic gezien door 47507 bezoekers
Gestart door Marsel, wo 10 jun 2015 - 18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: mroffica op vr 12 jun 2015 - 19:56
Moet dit topic Niet uitgebreid worden naar morgen? aangezien er morgen ook weer kansen zijn voor andere delen van NL.
Of zijn deze dermate klein?

Citaat van: zorba op vr 12 jun 2015 - 20:00
Mocht daar aanleiding voor zijn dan zullen we dit zeker doen. Echter, zoals Marsel zei in het openingsverhaal, na passage KF is de onweerskans vrijwel meteen geëlimineerd, en dit houdt nochtans stand. KF trekt vannacht over.

Klopt. KF trekt vannacht langzaam van SW naar NE. Alleen het uiterste ENE van NL zou morgen indien het KF wat treuzelt, en dat simuleren de modellen wel agv lichte golfvorming, eind van de ochtend een opleving kunnen zien agv dagelijkse gang. Maar dat zal echt zeer krap worden gezien de timing van het systeem in de laatste 12z output. Morgen het zwaartepunt dan ook over de grens in DU.

Caps

Hier in Rotterdam nog geen druppel gevallen, tenminste druppel regen  ;D

Weatherman

Valt heel erg tegen ja, geen druppel regen en alleen paar rommels in de verte.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Weatherman op vr 12 jun 2015 - 20:05
Valt heel erg tegen ja, geen druppel regen en alleen paar rommels in de verte.

Dat is vaak het probleem met dit type bui: uitermate lokaal. Je kan op één km afstand op wat gedreun na niets krijgen terwijl ze verderop volledig uit hun huizen spoelen. Daarbij kun je dus gewoon pech hebben. In principe loopt deze onweersachtige avond volgens plan, al was het initiatiepunt op de conv.lijn ietsjes noordelijker dan ik initieel dacht de bedoeling was.

Weatherman

Citaat van: Marsel op vr 12 jun 2015 - 20:21
Dat is vaak het probleem met dit type bui: uitermate lokaal. Je kan op één km afstand op wat gedreun na niets krijgen terwijl ze verderop volledig uit hun huizen spoelen. Daarbij kun je dus gewoon pech hebben. In principe loopt deze onweersachtige avond volgens plan, al was het initiatiepunt op de conv.lijn ietsjes noordelijker dan ik initieel dacht de bedoeling was.
Oke Thx, zijn er nog kansen of blijft het rustig en droog.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

mroffica

Citaat van: Marsel op vr 12 jun 2015 - 20:03
Klopt. KF trekt vannacht langzaam van SW naar NE. Alleen het uiterste ENE van NL zou morgen indien het KF wat treuzelt, en dat simuleren de modellen wel agv lichte golfvorming, eind van de ochtend een opleving kunnen zien agv dagelijkse gang. Maar dat zal echt zeer krap worden gezien de timing van het systeem in de laatste 12z output. Morgen het zwaartepunt dan ook over de grens in DU.

Dank Marsel  En Zorba.
Ik dacht ergens een run te hebben gezien (Harmonie)?? Die morgenmiddag nog iets tevoorschijn toverde. Vandaar.
For the love of LiGhTnInG

Joep


dondertje127

Ook in Gelderland intensiveert de neerslag weer in ieder geval. Hopen op toch nog het triggeren tot onweer want het ziet er een hele poos wel onweerachtig uit. Echt zo'n grijze onweerslucht.

Marsel

Citaat van: mroffica op vr 12 jun 2015 - 20:25
Dank Marsel  En Zorba.
Ik dacht ergens een run te hebben gezien (Harmonie)?? Die morgenmiddag nog iets tevoorschijn toverde. Vandaar.

Klopt, dat was volgens mij die van 09Z. Dat was eigenlijk het meest gunstige (uitzonderlijke) geval, werd eigenlijk door geen enkel model ondersteund. Het golfje slaat er door het inlopen van een kortgolvige hoogtetrog in. Maar of het KF zover westwaarts uitslaat dat we morgen eind van de ochtend in het NE nog diep genoeg in de warme sector zitten voor onweersbuien durf ik te betwijfelen.

dondertje127

Hm het wordt het net niet geloof ik. Ik geef de hoop op. Neerslag zwakt nu al weer af. Het is zo vreselijk dichtbij nu die neerslag. Geen gedonder gehoord of gerommel, behalve van de oud papier rolcontainers die zojuist aan de weg gezet zijn :)

Edit: De lucht wodt juist steeds ietsje lichter nu. Wel wat druppels vallen er maar stelt niet veel voor.

martijn

Kan er nog iets ontstaan op KF?

dondertje127

Citaat van: martijn op vr 12 jun 2015 - 20:53
Kan er nog iets ontstaan op KF?

Ik had het wel gelezen ergens dat het wel mogelijk is. Denk dat het gewoon afwachten is, maar verwacht geen hele onweerscomplexen denk ik.

Caps

2e keer in 2 weken tijd, dat een code geel of oranje nergens op slaat, knmi begint een beetje ongeloofwaardig over te komen, letterlijk geen druppel regen of onweersklap gehoord, heerlijk in het avondzonnetje gezeten, nu ff verders bieren op het terras.
Ajuu!  8)

Weatherman

De temperatuur is na 19.00 toch weer opgelopen, best bijzonder zo last nog. En nu nog bijna 24 graden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

De zoveelste grap wat ik al verwachte alles gaat via Noordzee

Weerfreak 1337

Heel lang dreunen gehoord en een paar flitsen. Maar vlak voordat de bui op gepaste afstand kwam, ging hij als een nachtkaars uit. Opvallend is het actieve onweer ten westen van de Zeeuwse kust.

Op het moment van schrijven toch weer een donder.. lol.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Citaat van: winter67 op vr 12 jun 2015 - 21:08
De zoveelste grap wat ik al verwachte alles gaat via Noordzee
En Duitsland :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zie hier in Scheveningen. Als je goed kijkt zie je rechts in beeld aan de horizon flitsen en soms ook wat feller. Je moet goed kijken om het te kunnen zien. De fellere bliksems zie je als puntjes op zee.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

martijn

Waar ligt het kf op dit moment?

Powered by EzPortal