Onweerkansen vrijdag 12 juni 2015

Topic gezien door 47882 bezoekers
Gestart door Marsel, wo 10 jun 2015 - 18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Harmonie berekent flinke buien voor NO zaterdag

Extremissimorum

Citaat van: Weatherman op vr 12 jun 2015 - 10:39
Niet heel Brabant zie ik

Kaartje (is van noodweercentrale btw, die bespreekt elke gemeente, i.t.t. KNMI, die per provincie doet) klopt volgens mij wel, als je HARMONIE ook mag (moet?  :() geloven.

En je hebt ook gelijk over die Televaag. Middernacht is het allemaal alweer klaar. Begin/midden van de avond is het vooral. (Sven)

EDIT: al kan er de volgende ochtend ook nog wat ontstaan, ditmaal voor het noorden/noordwesten/oosten van het land.

martijn

Temperatuur valt nog wat tegen op dit moment.

Joep

Onweer alleen voor Limburg en ZW NL?


Weatherman

Zo zie je maar, kaarten zijn net zo wisselvallig als het weer, ieder uur verschillend, dus maar gewoon wachten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Edwin

Vorige week was de verwachting beter, maar viel de uitkomst tegen. Wellicht dat het deze keer andersom kan :P
Never Stop Exploring

Koen-IJM

Jammer dat de Noordzee vandaag geen rol speelt bij de triggering van buien :( Lucht is zo droog...

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: Edwin op vr 12 jun 2015 - 11:41
Vorige week was de verwachting beter, maar viel de uitkomst tegen. Wellicht dat het deze keer andersom kan :P

Precies wat ik dacht! :P We doen er alles aan om zo positief mogelijk de boel te benaderen!  8)

Marsel

Citaat van: Joep op vr 12 jun 2015 - 11:28
Onweer alleen voor Limburg en ZW NL?

Ik vraag me nog altijd af welk script er achter deze kaarten schuil gaat. Welke parameters worden hier samengepakt en op een wonderlijke manier omgezet naar een onweerskans? In mijn optiek bestaat die 'heilige' combinatie van parameters niet. Zolang we niet weten wat er achter zit is de waarde wat mij betreft nul. Ja, leuk voor het grote publiek, maar voor een forum als dit zie ik hierin geen meerwaarde. Zeker gezien de springerigheid van dergelijke producten (ze springen namelijk mee met de DMO). Sowieso wordt er mijn inziens te vaak wat in het rond geshopt en uit onbetrouwbare bronnen geput. Dat maakt voor een lezer de verwarring alleen maar groter.

Weatherman

Vorige week was het ook grotendeels onbewolkt. Tot 17.30
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jones

Meh, grotendeels bewolkt hier :P dacht dat het wolkenplukje ging doortrekken, maar het lijkt op het satellietbeeld onderaan wat bij te groeien en zo de band met opklaringen tussen BE en nieuwe bewolking in Frankrijk zit te verkleinen. Hopelijk geen al te grote invloed op kansen op onweer

Stephanie

Hier komen vanuit het zuiden ook wolken aan op het moment.

Weatherman

Lees toch veel negativiteit, is het dan werkelijk zo slecht ?

Maar vocht is er nu, bewolking is zichtbaar  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Weatherman op vr 12 jun 2015 - 13:14
Lees toch veel negativiteit, is het dan werkelijk zo slecht ?

Maar vocht is er nu, bewolking is zichtbaar  ;)

Ik denk dat het zo zal lopen zoals al wat dagen wordt aangegeven, het is niet slechten geworden of springerig, het is eigenlijk vrij consistent. De hoop voor een ieder zal waarschijnlijk zijn dat er regionaal toch nog wat extra leuks getriggerd zal worden. Goed het is alweer leuk de boel te volgen en hoop voor een ieder dat er weer te genieten valt.  ;)


Citaat van: Marsel op vr 12 jun 2015 - 12:49
Ik vraag me nog altijd af welk script er achter deze kaarten schuil gaat. Welke parameters worden hier samengepakt en op een wonderlijke manier omgezet naar een onweerskans? In mijn optiek bestaat die 'heilige' combinatie van parameters niet. Zolang we niet weten wat er achter zit is de waarde wat mij betreft nul. Ja, leuk voor het grote publiek, maar voor een forum als dit zie ik hierin geen meerwaarde. Zeker gezien de springerigheid van dergelijke producten (ze springen namelijk mee met de DMO). Sowieso wordt er mijn inziens te vaak wat in het rond geshopt en uit onbetrouwbare bronnen geput. Dat maakt voor een lezer de verwarring alleen maar groter.

Daar zeg je me wat, ben daar ook wel benieuwd naar, het springt idd nogal mee met allerlei berekeningen. Het zal wel een optelsom zijn van alle onweerindices inderdaad, maar zonder ook maar één stel hersenen dat meedenkt of het wel logisch is.  :D

Weerfreak 1337

De bewolking die men ziet is het warmtefront. :) Daarachter bevind zich flink vochtigere lucht. Op dit moment is het dan ook op weinig plekken benauwd. Dit zal dus tijdens en na passage van het WF veranderen, met drukkend weer en waarschijnlijk ook wat onweersverklikkende luchten cq toenemende hoeveelheid stapelwolken.

We gaan het zien. De laatste harmonie en vooral hirlam laten de buien (iets) noordelijker komen dan voorheen. We wachten geduldig af. :)
De neerslagsignalen die na onderstaande kaart komen, laten een afgezwakter beeld zien naarmate het nog noordelijker komt.  In dat opzicht dus niets veranderd.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Oke dus deze bewolking zorgt voor nog hogere temperaturen ? Merkte al dat het klam werd buiten, en dat wordt nog erger ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherman op vr 12 jun 2015 - 13:39
Oke dus deze bewolking zorgt voor nog hogere temperaturen ? Merkte al dat het klam werd buiten, en dat wordt nog erger ?

Ja, Marsel haalde het gister al aan in z'n update + kaart. Achter het warmtefront bevind zich dus inderdaad de vochtige (klamme) lucht. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal