Zeer zware aardbeving (7,9) in Nepal

Topic gezien door 7526 bezoekers
Gestart door 4seasons, za 25 apr 2015 - 10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: Tam op di 28 apr 2015 - 09:18
Dat laatste filmpje was ook al te zien bij de aardbeving in Japan in 2011 alleen in spiegelbeeld. de datum vd camera geeft zelf 2010 aan.

Ik heb ook mijn twijfels bij het filmpje van Ron:

Citaat van: ron12 op zo 26 apr 2015 - 17:02
Hotel stort in na naschokken (youtube film)

Volgens mij heeft het niet te maken met de aardbeving, maar is het gebouw ingestort t.g.v. constructiefouten. Helaas kan ik niet een goede bron vinden.

*mod edit, AUB quoten zonder afbeelding of video*
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Martijn1978

Citaat van: Tam op di 28 apr 2015 - 09:18
Dat laatste filmpje was ook al te zien bij de aardbeving in Japan in 2011 alleen in spiegelbeeld. de datum vd camera geeft zelf 2010 aan.

Ik zie geen datum staan, maar als je zegt dat het filmpje ouder is, dan geloof ik je.
Edit: ik heb het betreffende filmpje gevonden, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het filmpje weer verwijderd.

Tam

Citaat van: Martijn1978 op di 28 apr 2015 - 18:41
Ik zie geen datum staan, maar als je zegt dat het filmpje ouder is, dan geloof ik je.
Edit: ik heb het betreffende filmpje gevonden, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het filmpje weer verwijderd.

Is ook niet jouw fout. Het zijn gebruikers van YouTube die dingen weer her-uploaden voor de kliks.

4seasons

Toerist legt instorting van tempel(s) vast tijdens de (1e) zware aardbeving




Jan van Ooijen

Sneeuw smelt in Nepal: slachtoffers beving ontdekt

In de populaire toeristische regio Langtang in Nepal zijn de resten gevonden van zo'n twintig slachtoffers van de aardbeving van april dit jaar. De zware beving veroorzaakte op verschillende plekken in het Himalayagebergte lawines die hele dorpen verzwolgen. Zo kwam het dorp Langtang, met 55 hotels voor bergsporters, onder een dikke laag sneeuw en ijs te liggen. Nu de sneeuw voor een deel is gesmolten, zijn de stoffelijke resten van de slachtoffers aan de oppervlakte gekomen. Het is nog onduidelijk of er ook resten van buitenlanders zijn gevonden. 

Vermisten
Reddingwerkers slaagden er een week na de beving in om 51 lichamen in en rond het dorp te bergen. Onder de doden waren zes buitenlanders. In heel Nepal kostte de beving volgens officiĆ«le cijfers het leven aan 8898 mensen, onder wie een Nederlandse vrouw. Een onbekend aantal personen wordt nog vermist. Hulpverleners die per helikopter voedsel komen afleveren aan de dorpsbewoners, nemen de stoffelijke resten mee naar de hoofdstad Kathmandu voor autopsie. Regen en mist bemoeilijken de bergingsoperatie. Tot dusver zijn drie slachtoffers naar Kathmandu vervoerd.     

NOS
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal