lightning sprites

Topic gezien door 1784 bezoekers
Gestart door Fanatic, wo 04 mrt 2015 - 11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fanatic

hey allen,

Ik heb weer eens iets raars in gedachte.. na al heel wat bijzondere fenomenen te hebben gefotografeerd (en wat ik nog steeds zal blijven doen) ben ik eigenlijk wel op zoek naar iets nieuws... nou.. ik was niet zo zeer op zoek maar na een artikel die ik laatst las dacht ik van hey.. zou wel vet zijn als ik die ook kan afstrepen... "The lightning sprites"

Ik weet dat deze moeilijk zijn om te fotograferen maar heeft iemand ze hier al wel eens gevangen? zo ja met wat voor gear? is het mogelijk met gewone camera gear? met 2.8 lensjes? zijn ze überhaupt waarneembaar in Nederland?

Ben benieuwd!

Groet,
Freek
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Oxize

Dan zal je vrij zicht moeten hebben op onweersbuien zodat je bovenop de bui kan kijken (wat meestal niet zo is in NL, of je moet direct aan de kust wonen). Want sprites laten zich alleen bovenop het onweer zien op grote hoogte. En deze zijn maar een een aantal milliseconden te zien. Bijna een onmogelijke taak om ze te fotograferen.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal