Herfst discussietopic 2014

Topic gezien door 36488 bezoekers
Gestart door Johann, vr 19 sep 2014 - 17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Never Stop Exploring

SniperEye

Erg boeiende materie. De verschillen in uitdraai zijn eigenlijk kenmerkend voor de tijd van het jaar.

Vincent

Is er een kans dat dit een kort dipje is en het dus na die paar dagen weer iets warmer en droger word?

JerryL

Volgens het KNMI is die kans momenteel 30 tot 50 procent.

Ijsbloem

Zucht en pfffffffff.
Het schijnt inderdaad een korte dip te worden.
Ik begin s      k  te worden van die onophoudelijke te kleffe maanden.
Ok opvallend veel muggen nog die de nachtrust verpesten.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Weerfreak 1337

Citaat van: Ijsbloem op vr 03 okt 2014 - 11:34
Zucht en pfffffffff.
Het schijnt inderdaad een korte dip te worden.
Ik begin s      k  te worden van die onophoudelijke te kleffe maanden.
Ok opvallend veel muggen nog die de nachtrust verpesten.

Vreemd, ik heb dit jaar juist heel weinig last van insecten. Wespen, hommels en bijen (en ook muggen) zijn in kleine getallen dit jaar. Althans, in deze regio. Persoonlijk vind ik dat niet erg. :P

Hier nog even de 15-daagse ochtendpluim.
Als we van het gemiddelde uit mogen gaan, lijkt de temperatuur zich wat meer volgens de langjarig gemiddelden te gaan gedragen. Het warme weer lijkt heel langzaam, en met moeite, z'n graadjes in te leveren de komende twee weken.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JerryL

Beetje klaar mee inderdaad. Kom op met je herfststormen, ochtendrijp, misbanken en lichte nachtvorst!!

Marsel

Ouderwets nazomeren dit!
Heerlijk, deze hele week is eigenlijk al fantastisch met z'n overwegend windstille, rustieke en aangename weertype.
Vandaag voor het gevoel gewoon zomers, met de bomen veelal nog vol in het groen, een zomers aandoend zwerk en die heerlijke zachte oktoberzon icm ruime 20'ers. Tja....mooier wordt t niet deze tijd van het jaar.
Met de huidige pluimen doet het me dan toch een beetje 'pijn' om wellicht het 'mooie seizoen' langzaam vaarwel te moeten zeggen.

ron12

Na tijdelijke dipje, in de loop van volgende week weer temperaturen tussen 18 en 23 graden, Zomer wil niet wijken, bron de telegraaf  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Op het moment is er onweer op komst, zie het onweerstopic!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

We krijgen de komende 6 maanden hopelijk toch geen herhaling, wat we de afgelopen winter hadden. Nu alweer storm in Schotland, windstoten tot 176 kilometer daar. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: ron12 op ma 06 okt 2014 - 08:33
We krijgen de komende 6 maanden hopelijk toch geen herhaling, wat we de afgelopen winter hadden. Nu alweer storm in Schotland, windstoten tot 176 kilometer daar. :(

Het is toch herfst voor iets, niet?

Deadmau5

Citaat van: ron12 op ma 06 okt 2014 - 08:33
We krijgen de komende 6 maanden hopelijk toch geen herhaling, wat we de afgelopen winter hadden. Nu alweer storm in Schotland, windstoten tot 176 kilometer daar. :(

YES EN KGA TWEE WEKEN OP VAKANTIE NAAR SCHOTLAND :D

Komaan, laat de storm maar groeien, laat de storm maar groeien, nee het verzwakt nooit meer af..

Zing maar mee :D

JerryL

Citaat van: Deadmau5 op ma 06 okt 2014 - 23:23
YES EN KGA TWEE WEKEN OP VAKANTIE NAAR SCHOTLAND :D

Komaan, laat de storm maar groeien, laat de storm maar groeien, nee het verzwakt nooit meer af..

Zing maar mee :D

Zing met je mee. Als deze herfst straks ook wordt gevolgd door een stevige winter is voor mij een feestje.

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JPP78

Lijkt er op dat het toch weel omhoog krabbelt volgende week. gemiddeld de 15, maar steeds meer leden er boven...
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Johann

Volgens ene "James Madden, forecaster Exacta Weather" kunnen de de Britse Eilanden zich binnen enkele weken gaan opmaken voor een winters scenario. Maar eens even kijken koe exact deze prognose is. 


Winter 2014 set to be 'coldest for century' Britain faces ARCTIC FREEZE in just weeks
Zie  http://www.express.co.uk/news/nature/520672/Winter-weather-2014-UK-forecast-cold-snow-November

Ijsbloem

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Zo.en nu weer serieus . ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

Volgens mij is de oceaan flink aan het afkoelen, kan alleen het kaartje van vorig jaar niet meer vinden, om te vergelijken kaartje van nu :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marc.S

Citaat van: ron12 op za 11 okt 2014 - 14:59
Volgens mij is de oceaan flink aan het afkoelen, kan alleen het kaartje van vorig jaar niet meer vinden, om te vergelijken kaartje van nu :-\

Valt opzich nog mee, de komende El Nino waar men over spreekt zal straks het zeewater rond de evenaar doen opwarmen had ik vandaag ergens gelezen en voor delen in de VS een milde winter kunnen bezorgen. Als er een verband bestaat tussen de winters in de VS en Europa dan zou de kans op een koudere winter in (West) Europa groter zijn. Maar ook dat valt allemaal nog af te wachten  ;)

Powered by EzPortal