Ook even voorstellen

Topic gezien door 1443 bezoekers
Gestart door Linnaea, di 19 aug 2014 - 16:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linnaea

Hallo!

Ik ben "Linnaea", 23 jaar, uit Spijkenisse. Drie jaar lang lid geweest van onweer-online en er vannacht, toen het hard onweerde en ik in al mijn enthousiasme naar het forum ging om daar met andere enthousiastelingen te praten, erachter te komen dat de site foetsie is :(. Gelukkig kreeg ik van iemand deze site door, dus kom ik hier maar enthousiast zijn als het weer eens onweert ;).

Ik ben van kinds af aan bang geweest voor onweer. Mijn ouders namen die angst niet serieus. Ze lachten erom en gaven me zelfs straf als ik 's avonds of 's nachts tijdens onweer uit bed kwam (ik sliep op zolder en was doodsbang daar). Daardoor kreeg de angst de kans om volledig uit de hand te lopen, tot totale paniek als er alleen nog maar onweer voorspeld was. Ik durfde niet meer naar buiten zodra de eerste donkere wolken zichtbaar waren en ik ging 's avonds pas slapen als ik zeker wist dat het niet zou gaan onweren, anders bleef ik wakker. Als het rommelen eenmaal begon kroop ik bang onder een deken in een hoekje en als het onweer dichterbij kwam zat ik daar te shaken, huilen en hyperventileren van angst.

Zo'n 3 jaar geleden was ik er helemaal klaar mee. Na de bekende onweersdag van 28 juni 2011, waarop ik doodsangsten uit had gestaan, wist ik zeker dat ik dat niet meer wilde. Ik mocht van mezelf best nog bang zijn, maar die volledige paniek wilde ik niet meer. Ik heb er keihard voor gewerkt, maar sinds januari dit jaar kan ik met trots zeggen dat ik volledig over mijn angst heen ben. Het onweerde hier op 3 januari enorm, met bliksems en donders vrijwel tegelijk, en waar was ik? Ik hing uit het open raam met mijn camera. Het laatste beetje angst, 's nachts wakker worden van onweer, heb ik een paar weken geleden definitief overwonnen. Ik ben nu ook niet meer bang als ik in het donker mijn bed uit wordt gedonderd ;).

Niet alleen is mijn angst verdwenen, ik heb hem zelfs om kunnen zetten in een passie. Als het onweert schiet ik nu niet meer in een hoekje met een deken over mijn hoofd, maar ren ik de tuin in met mijn camera. Als het 's nachts onweer ligt ik niet meer te shaken en huilen in mijn bed, maar kom ik eruit om uit het raam te kijken. De bliksem is het mooiste natuurverschijnsel dat er is, en de donder het mooiste geluid. En met die passie wil ik graag deelnemen aan dit forum :)

Bij deze mijn lange introductie (korte stukken tekst bestaan niet bij mij, sorry ;) )
Locatie: Spijkenisse (Z-H)
Van panische angst voor onweer, naar passie.

Johann

Welkom Linnaea en ook jij een gezellige, interessante en leerzame tijd toegewenst bij MS. Qua "onweer" zal dat zeker gaan lukken.


Jan van Ooijen

Welkom op meteo-service, we hopen dat je een fijne en vooral een leerzame tijd zult hebben
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Welkom op Meteo-Service!

Oxize

Welkom Linnaea, veel plezier bij Meteo-service

En wat betreft angst voor onweer of angst voor onweer hebben gehad, zijn er best wel wat personen hier op MS. Meesten daarvan staan nu vrolijk te fotograferen en hebben hun angst zoals jouw overwonnen :)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal