Onweerskansen 24 t/m 29 juli

Topic gezien door 38848 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jul 2014 - 10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: VincentKuipers op ma 28 jul 2014 - 14:19
Hier thuis, net oost van Soesterberg.

***PLOATIE***

Inmiddels flink aan het dweilen.
Stroom water..... Ben je klaar mee
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

dondertje127

Citaat van: Weerfreak op ma 28 jul 2014 - 14:13
Mensen zouden het moeten leren om het serieus te nemen, DAT scheelt een hoop kritiek en gezever. Dit wordt mede veroorzaakt door de slechte vorm van bereikbaarheid van het KNMI.
Wij op dit forum, weten wel beter, maar de "normale burger", niet weergek etc. Ik noem het maar even zo, heeft er totaal geen benul van. Ik vind dat niet kunnen in een wispelturig weerland als Nederland. KNMI moet hun bereikbaarheid vergroten en zelf bijvoorbeeld mobiele apps maken, met info over het weer en daarbij duidelijke uitleg. Bovendien, zoals ik net al zei, en tevens Jan ook, moeten ze sterk gebruik gaan maken van sociale media.

Edit: Juist Shadow, dat bedoel ik!

Mee eens! Iedereen wordt er totaal in 1 klap mee overvallen zonder enige waarschuwing vooraf aan bepaalde provincies, laat staan de doorsnee mens die er gene erg in hebben. Die weten niet wat ze overkomt.

Edwin

Hoog Catherijne, het weer helpt een handje met de boel af te breken :P




De tunnel bij station Arnhem presikhaaf:



Never Stop Exploring

ron12

Ben benieuwd of deze neerslag record gesneuveld is vandaag,ik vrees van wel 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Citaat van: ron12 op ma 28 jul 2014 - 14:36
Ben benieuwd of deze neerslag record gesneuveld is vandaag,ik vrees van wel

Het moet dan wel een officieel station van de knmi zijn
Never Stop Exploring

NitroGenetics


ron12

Citaat van: Edwin op ma 28 jul 2014 - 14:36
Het moet dan wel een officieel station van de knmi zijn
Kaartje tot nu toe regen hoeveelheid
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Denk dat Zuid Holland straks gewoon weer code oranje krijgt
als je de europese buienradar bekijkt komt er nog zat aan.

http://europa.buienradar.nl/

ron12

Meer onweer hier in Nijmegen bui wordt actiever wat onweer betreft, paar druppels regen gehad.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hj32

Citaat van: VincentKuipers op ma 28 jul 2014 - 14:19
Hier thuis, net oost van Soesterberg.

*Geen plaatjes meequoten a.u.b.

Inmiddels flink aan het dweilen.

Even he, hoe gevaarlijk is dit? :O

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Criterium voor overvloedige neerslag is reeds op meerdere plaatsen gehaald in delen van Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Holland. Code oranje voor Zuid-Holland wordt afgeschaald naar code geel, zwaarste buien zijn daar voorbij. Flevoland en Gelderland worden erbij gezet vanwege de nieuwe zware buien, lokaal worden daar hagelstenen gemeld van 3-5 cm doorsnee en veel blikschade. Onweerscriterium van 500 ontl. per 5 minuten lijkt niet gehaald te gaan worden. In het zuidoosten morgenmiddag ook weer onweer met kans op hagel.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 jul 2014 - 15:10
In het zuidoosten morgenmiddag ook weer onweer met kans op hagel.

morgen onweer uit het oosten voor belgie en zuid-oost nl?
Danger is real, fear is a choice.

VincentKuipers

Citaat van: hj32 op ma 28 jul 2014 - 15:06
Even he, hoe gevaarlijk is dit? :O

Voordat het de kamer binnen kwam, lag alles ''gelukkig'' al plat.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Wertha

Citaat van: arjanbruggink op ma 28 jul 2014 - 14:29
Stroom water..... Ben je klaar mee

Even een terzijde in dit topic: als zoiets je overkomt, wat moet er dan gebeuren?
Is het elektriciteitsnetwerk dan dusdanig aangetast dat het (gedeeltelijk) vervangen moet worden?
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

ron12

Water in stop contactdoos http://elektricien.kwieq.nl/water-in-contactdoos/  sterkte,veiligheid voor alles en laten controleren 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

draakje

Ik ben benieuwd hoe noordelijk de buien gaan komen, het was hier in Hoogeveen de hele dag zonnig maar het begint nu te betrekken

Weatherman

Ik kan niet meer op de site komen via mijn laptop, staat dat ik verbannen ben :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

Citaat van: Weatherman op ma 28 jul 2014 - 15:47
Ik kan niet meer op de site komen via mijn laptop, staat dat ik verbannen ben :o
vraag me af om welke reden dan.. :-\
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Citaat van: jornonweer op ma 28 jul 2014 - 15:49
vraag me af om welke reden dan.. :-\
Ik kan wel via telefoon, en andere browser erin komen, echt raar
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal