Onweerskansen 24 t/m 29 juli

Topic gezien door 38875 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jul 2014 - 10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjelol

regent nu behoorlijk door. met soms zware dondersklappen

Mike25

Vaassen werd al mooi donker. Net best pittige windvlagen en veel regen je zag het gewoon aankomen 8)

martijn

het rommelt hier lekker  8)
Edit: begint nu wat te regenen

Energizer85

Haha na dit heftige dagje ben ik benieuwdt, gaat er nog meer gebeuren? Ik heb vanmorgen de zware buienlijn met slagregens en onweer in amsterdam mogen meemaken... Echt niet normaal ,eer, wat een noodweer. Nu schijnt ineens de zon weer volop en wordt het lekker warm. Is het hier nu gebeurd? Of krijgen we nog wat leuks vanmiddag of vanavond? Ik dacht ergens te kezen dat de lijn weer zuidwaarts gaat?

Iemand een update?

pietjelol

er lijken achter de regenzone nieuwe buien te ontwikkelen

Stephanie

Er ontstaat weer wat bij Ehv.

Danny

Citaat van: Energizer85 op ma 28 jul 2014 - 16:15
Haha na dit heftige dagje ben ik benieuwdt, gaat er nog meer gebeuren? Ik heb vanmorgen de zware buienlijn met slagregens en onweer in amsterdam mogen meemaken... Echt niet normaal ,eer, wat een noodweer. Nu schijnt ineens de zon weer volop en wordt het lekker warm. Is het hier nu gebeurd? Of krijgen we nog wat leuks vanmiddag of vanavond? Ik dacht ergens te kezen dat de lijn weer zuidwaarts gaat?

Iemand een update?

Is een grote gok hoe nu verder. Regenzone trekt veel noordelijker dan gisteren in de modellen werd verwacht. Buien ontwikkelen zich tot zojuist nog bijna niet maar vanmorgen zagen we al dat het snel kan gaan met buien. Niks is zeker  ;)

martijn

Als ik het zo bekijk zijn we er nog niet van af

Joep

Ondertussen in Utrecht Centraal station

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/22905140/__Plafond_Utrecht_CS_houdt_het_niet__.html (ftp://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/22905140/__Plafond_Utrecht_CS_houdt_het_niet__.html)


Tam

Arnhem is half overstroomd..

Op de weg terug van de Veluwe naar het centrum een weg gezocht tussen wild stromende staten, weggeslagen stoeptegels, verdwenen putdeksels en gestrande auto's aldanniet in een ondergelopen tunnel.. Ondertussen mn kleine op sommige plaatsten vast moeten houden zodat hij niet de straat werd opgespoeld of op moeten tillen omdat water tot kniehoogte was..

:o

Energizer85

Nieuwe onweersbui onder de lijn.. :-)

draakje

Het begint behoorlijk naar het noorden te trekken, ook in duitsland zijn een aantal dikke buien onstaan

boxer

Citaat van: draakje op ma 28 jul 2014 - 17:39
Het begint behoorlijk naar het noorden te trekken, ook in duitsland zijn een aantal dikke buien onstaan

Ploft idd nog aardig in Duitsland

Martin1976

Het rommelt al aardig hier in Hengelo. kom nog wel meer vanuit Duitsland.
Groet'n uut Hengelo!!

Marco uit Hangar 5

Zo snel als de buien ontstonden vandaag, lijkt het hele systeem nu ook net zo snel weer  op  te lossen. Nog wel wat gedonder in Twente, maar lijkt nu ook snel minder te worden.

Schiphol alweer een enkele uren in de zon en nog lekker warm geworden. Tijdens de zondvloed vanmorgen was het maar 16 graden.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

trudy

Wanneer trekt het naar het zuiden?

ron12

Wat is dat bij Enschede http://regenradar.lizard.net/ zit daar niet een draai beweging in die bui  :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: ron12 op ma 28 jul 2014 - 18:35
Wat is dat bij Enschede http://regenradar.lizard.net/ zit daar niet een draai beweging in die bui  :-\

verdacht! gisteren vertoonde de bui in limburg ook zoiets en er is toen een windhoos geweest 4km van men huis.. in belgisch bocholt,lozen en in stramproy (weert)
Danger is real, fear is a choice.

NitroGenetics

geval van gister was een windhoos maar dit is gewoon een bui die aangroeit van rechts, niks bijzonders dus ;)

Powered by EzPortal