Gisteren in Dinxperlo

Topic gezien door 2439 bezoekers
Gestart door wervelwindje, ma 07 jul 2014 - 20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wervelwindje

Gisteren in de achterhoek.

Tyshane

Dat zijn fraaie wolken, ik had er meer van willen zien! Nog meer foto's gemaakt, met wat meer overzicht?  :)

Giso84

Ow wat jammer dat je niet op een open veld stond, of houd je wat achter om ons later te verrassen?
Hoe dan ook een fraaie wolkenpartij gezien en geschoten !!
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

wervelwindje

Dank jullie wel.   heb nog wel van shelfcloud zet ik er met een uurtje op. Was gisteren aan het werk helaas dit zijn van deze wolk de beste foto

wervelwindje


Marsel

Mooie shelf ook! Dank voor het posten.

Alleen dat watermerk...heren van het beheer dat moet toch subtieler kunnen?

Oxize

Citaat van: Marsel op ma 07 jul 2014 - 21:34
Mooie shelf ook! Dank voor het posten.

Alleen dat watermerk...heren van het beheer dat moet toch subtieler kunnen?

Heb zoiets al voorgesteld om alleen de weerkaarten te voorzien van een watermerk. Enigste nadeel is dat nu de uploader voor elke plaatje gebruikt wordt met een watermerk. Je zou dan 2 uploaders moeten hebben of een script waarbij wel of niet watermerken geplaatst wordt die beheerd kan worden door de weerposter (marsel, Johann, cdtje, dennis, ramon, etc) zodra er weerkaarten geplaatst worden.

Maargoed dit is niet aan mij, maar wil er best samen met Ghost naar kijken.

Of mensen moeten aanleren om externe foto's te plaatsen, dan hebben ze geen watermerk. Ik heb een tutorial gemaakt een tijdje geleden. Al mijn foto's staan allemaal extern op mijn site, of ik plaats de mindere foto's op imgur.com

http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5071.0



Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

wervelwindje

Sorry laatste op zijn kop. Zal proberen om die om te draaien

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Oxize op ma 07 jul 2014 - 21:47
Heb zoiets al voorgesteld om alleen de weerkaarten te voorzien van een watermerk. Enigste nadeel is dat nu de uploader voor elke plaatje gebruikt wordt met een watermerk. Je zou dan 2 uploaders moeten hebben of een script waarbij wel of niet watermerken geplaatst wordt die beheerd kan worden door de weerposter (marsel, Johann, cdtje, dennis, ramon, etc) zodra er weerkaarten geplaatst worden.

Maargoed dit is niet aan mij, maar wil er best samen met Ghost naar kijken.

Of mensen moeten aanleren om externe foto's te plaatsen, dan hebben ze geen watermerk. Ik heb een tutorial gemaakt een tijdje geleden. Al mijn foto's staan allemaal extern op mijn site, of ik plaats de mindere foto's op imgur.com

http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5071.0

Omdat veel Smartphones een gratis dropbox account hebben (HTC, Nexus, Samsung etc) een dropbox test...ja doet 't!



(oeh.. hij is wel groot!)

In verkenner: Dropbox folder, rechtsklik op foto
> Share dropbox link
> view link (klik op windows popup venstertje, of plak in nieuw browser tab adresbalk)
> rechtsklik op fotovoorbeeld (in dropbox website is dat)
> rechtsklik op popup "download original"
> klik op "Linkadres kopieren"
> Plak link in meteo service forum reply
> selecteer complete link in forum reply
> klik op button boven de smileys, 'voeg afbeelding toe' om de Img tags toe te voegen, en klaar is kees

Lijkt moeilijk, maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt is het appeltje eitje.

Moderators, verplaats deze post naar een betere plek indien je dit handig lijkt..
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Oxize

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op di 08 jul 2014 - 00:19
Omdat veel Smartphones een gratis dropbox account hebben (HTC, Nexus, Samsung etc) een dropbox test...ja doet 't!



(oeh.. hij is wel groot!)

In verkenner: Dropbox folder, rechtsklik op foto
> Share dropbox link
> view link (klik op windows popup venstertje, of plak in nieuw browser tab adresbalk)
> rechtsklik op fotovoorbeeld (in dropbox website is dat)
> rechtsklik op popup "download original"
> klik op "Linkadres kopieren"
> Plak link in meteo service forum reply
> selecteer complete link in forum reply
> klik op button boven de smileys, 'voeg afbeelding toe' om de Img tags toe te voegen, en klaar is kees

Lijkt moeilijk, maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt is het appeltje eitje.

Moderators, verplaats deze post naar een betere plek indien je dit handig lijkt..

Als je van tevoren de foto aanpast naar 950pixels breed (normaliter 800pixels breed voor forums) dan past de foto er net in. Dan wordt ie ook niet te groot. Er is tegenwoordig genoeg software die kan resizen. Weet niet of er ergens bij dropbox een optie zit waar je kan resizen en anders moet je dan even onder je foon proberen of anders onder windows (paint, fotoshop, lightroom, etc).

Als je eenmaal weet hoe snel je foto's kan resizen en plaatst op een externe site, dan is het daarna appeltje-eitje en zonder watermerk!
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal