Lichtende nachtwolken vrijdag 04-07-2014

Topic gezien door 2255 bezoekers
Gestart door VincentKuipers, ma 07 jul 2014 - 18:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentKuipers

Met op de voorgrond het nieuwe militair museum. Foto's zijn gemaakt op voormalig vliegbasis Soesterberg.

Foto's zijn niet bewerkt. Komen rechtstreeks uit de camera.

Omdat ik wat problemen had bij mij gebruikelijk (Flickr) fotopagina, heb ik ze deze keer op een andere manier geprobeerd te delen (Picasa).
Ik heb hier weinig ervaring mee en hoop daarom dat de fotokwaliteit enigszins bewaard is gebleven hieronder.

1.


2.


3.


M.v.g.

Vincent

Oxize

Die eerste (gecropt?) vind ik wel het mooiste. Hou er rekening mee dat je een breedte van 950pixels aan houd op dit forum anders krijg je van die irritante schuifbalken. Zowel in picasa als in Flickr kan je dat instellen.

De verlichte museum tekent mooi af op die NLC's :)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Ik vind het jammer dat het museum erop staat, het trekt veel te veel de aandacht weg van dit mooie fenomeen. De foto an sich is prima.

Kres

Vind het mooie platen. Erg scherp ook. Hoe laat heb je ze gemaakt en met wat voor camera en glas ?

VincentKuipers

Citaat van: Oxize op ma 07 jul 2014 - 18:44
Die eerste (gecropt?) vind ik wel het mooiste. Hou er rekening mee dat je een breedte van 950pixels aan houd op dit forum anders krijg je van die irritante schuifbalken. Zowel in picasa als in Flickr kan je dat instellen.

Top. Limiteer ik ze de volgende keer op 950.

@Tyshane, je hebt gelijk dat het behoorlijk wat aandacht trekt. Als de verlichting van het museum wat minder fel is, zou de balans denk ik beter zijn. Toch vind ik de compositie zelf persoonlijk erg mooi.

@Kres, dank! Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 60D met 17-40 L en (nr 1) 70-200 F/4 L.
Settings: Diafragma prioriteit: F6.3 met 30 seconden belichting. ISO 100.

Tyshane

Citaat van: VincentKuipers op ma 07 jul 2014 - 21:27
@Tyshane, je hebt gelijk dat het behoorlijk wat aandacht trekt. Als de verlichting van het museum wat minder fel is, zou de balans denk ik beter zijn. Toch vind ik de compositie zelf persoonlijk erg mooi.

De foto is zijn geheel is niets op aan te merken, compositie is zeker attractief, maar als foto om noctilucent aan te duiden is het wat minder geschikt, inderdaad zou een minder fel museum daar aan kunnen bijdragen. :)

Powered by EzPortal