Natuur plaatjes 15-06-2014

Topic gezien door 2996 bezoekers
Gestart door NitroGenetics, zo 15 jun 2014 - 19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

Ik dacht zo maar eens even dat ik mijn hobby wat serieuzer ga nemen dus hier wat foto's die ik vandaag heb gemaakt
ben eigenlijk nog niet zo geweldig goed met foto's maken dus hoor graag jullie negatieve en positieve meningen :)

enjoy!






























Oxize

Wolken zijn overdreven te ver geboost. Zie onderkant van de wolken en de ruis die je veroorzaakt door te ver boosten. De vlinder had je meer closeup (kijk op mijn site hoe ik de vlinders genomen heb) kunnen nemen zodat het object groter en duidelijker op de plaat komt. De planten eromheen is niet interessant in dit geval.  Let ook op de compositie van de foto's.

Het doel is om een verhaal te vertellen via je foto's. Zorg altijd dat je object in focus is en goed belicht is.

De bloemen heb je wel leuk gefotografeerd. Probeer dingen te fotograferen vanuit een perspectief wat andere fotografen niet doen.

Kijk op de channel van Mike Brown naar zijn video's. Hij legt alle beginners dingen zeer netjes en duidelijk uit. Hier heb ik vele jaren geleden veel aangehad.

https://www.youtube.com/channel/UCs4S07E5NC0R7pVuzBJ0e8Q

Gebruik je een Spiegelreflex camera of een point and shoot (compact)?
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

NitroGenetics

Citaat van: Oxize op zo 15 jun 2014 - 20:20
Wolken zijn overdreven te ver geboost. Zie onderkant van de wolken en de ruis die je veroorzaakt door te ver boosten. De vlinder had je meer closeup (kijk op mijn site hoe ik de vlinders genomen heb) kunnen nemen zodat het object groter en duidelijker op de plaat komt. De planten eromheen is niet interessant in dit geval.  Let ook op de compositie van de foto's.

Het doel is om een verhaal te vertellen via je foto's. Zorg altijd dat je object in focus is en goed belicht is.

De bloemen heb je wel leuk gefotografeerd. Probeer dingen te fotograferen vanuit een perspectief wat andere fotografen niet doen.

Kijk op de channel van Mike Brown naar zijn video's. Hij legt alle beginners dingen zeer netjes en duidelijk uit. Hier heb ik vele jaren geleden veel aangehad.

https://www.youtube.com/channel/UCs4S07E5NC0R7pVuzBJ0e8Q

Bedankt voor je uitleg en link, had al zo'n vermoeden dat de wolken teveel waren. ;-)

NitroGenetics

Hier dan even een ander voorbeeld wat betreft een beetje me eigen smaak ben toch wel benieuwd wat de min en + punten zijn op deze foto

edit: ik merk dat ik rechts bij de boomtoppen wat te weinig licht heb gegeven (het nadeel dat de boomtoppen lager zijn aan de linkerkant van de foto.


Oxize

Bij een landschapfotografie moet je 3 delen hebben.

- Voorgrond: Riet
- Middenstuk: Het moeras
- Achtergrond: De bomen en Lucht

Als je lager fotografeert kom het Riet meer in beeld en maakt je meer diepte in je foto. De compositie is dan ook stukken beter. Je ogen leiden altijd naar het helderste stukje in de foto of het meest kleurrijk stukje. Let op wat je accentueert.

De foto is op zich wel redelijk maar probeer is de helderheid over de hele foto's hetzelfde te krijgen. De helderheid van de bomen midden achterin hebben de goeie helderheid. Rechts is veelste donker en op sommige stukken clipped ie helaal (geen detail). De wolken nog iets minder donker maken.

Ieder geval een stuk betere foto dan die andere.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

NitroGenetics

hier dan eventjes een nieuwe poging , deze is gemaakt vanuit mijn balkom half uurtje geleden :p


Tyshane

Er zitten wel mooie platen bij! De laatste (en die ervoor) hebben iets vaals, missen wat contrast en scherpte. Tevens overheerst de kleur groen. Ook in de niet-groene objecten bedoel ik dan. ;) Ook zijn de wolken iets te zwaar aangezet bij de foto van het riet. Wel een fraaie foto, de compositie en beeldelementen vind ik echt mooi! Ben benieuwd naar meer foto's!  :)

Powered by EzPortal