Oxize Photography fototopic (update: 09-06-2014)

Topic gezien door 6423 bezoekers
Gestart door Oxize, wo 05 mrt 2014 - 19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Oxize



Overgang van Arcus en zeeer lage wolkenbasis. Kwam een heel bak met water uit trouwens. Foto genomen net na de bui waarbij het zonnetje alweer tussen die wolken heen scheen.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Oxize

Chase-verslag 08 juni 2014 en nacht 09 juni 2014


Zondag-ochtend 08 Juni 2014

Aan de einde van de Ochtend lag er een HP Supercell aan de rand van duitsland. Bliksemintensiteit was hevig in deze bui. Mijn spul gepakt en erachterna nagereden.





Ben van Goor naar Haaksbergen gerede, vanaf daar richting Buurse en via buurse duitsland ingeschoten richting Alstätte. Zoals iedereen weet heb je bij een HP SP veeeeeeeeeeeeeeel regen, en die kwam ook met bakken uit de lucht. Door die regen kon je niks fatsoenlijks fotograferen. Ik ben toen richting Enschede gereden om uit de bui te komen, maar deze SP trok zo snel en de shelf die hier voor zat nog veel dieper in duitsland en was onmogelijk om in te halen. Toen maar besloten om aan de achterkant van de SP uit te komen aangezien daar opklaringen waren zonder grijze grut.

Ben toen richting Neede gereden. In neede mijn auto aan de kant gezet en de achterkant van de SP op de foto gezet, maar was weinig aan te zien.



Toen maar richting huis gereden na 80KM voor niks te hebben gereden.

Daarna lekker de middag thuis gezeten.

Op Maandag-nacht broeide er opnieuw wat in het zuiden. Veel geclusterde buien kwamen vanuit Gelderland/Kleve onze kant uit.





Mijn spul weer gepakt rond 00:15 en naar diepenheim gereden en me gestationeerd achter de zandvang tussen Diepenheim en Neede. Mooi uitkijk op Zuiden.



Hier alles klaar gezet. Bij de eerste paar shots focus aangepast omdat er heel weinig licht hier was. Daarna mijn Wireless Remote control erop gezet. En Relaxen maar vanuit je autostoel, want in het gras wilde je niet staan. Stikte van de muggen en vonden waarschijnlijk mijn benen lekker.

Alle buien kwam allemaal op 5km afstand voor me langs, dus ik moest het diagfragma constant vol open houden om genoeg licht erin te krijgen.

Ik heb van alles gezien, van gewoon weerlichten, tot CC en CG bliksems, veelal ver weg maar goed zichtbaar.


Hoe langer ik bleef hoe mooier de foto's werden aangezien de geclusterde buien steeds dichterbij mij kwamen.


Hierna begon het iets te spetteren. Tijd om mijn Regenjasje uit te proberen voor mijn camera die ik een week geleden hebt gekocht. Je wilt natuurlijk niet dure apparatuur (1,7k+) defect laten gaan door regen. En ik moet zeggen het werk perfect! Aanrader voor andere chasers!



Na een korte regenbui, kwam de volgende serie buien, met het echte werk. Ik kon merken dat deze buien van veel andere caliber waren. Zie de grote buien achter die kleine cellen in de Buienradar screenshot. In die grote bui was de bliksemintensiteit veel hoger.



Toen deze grote bui dichtbij was kon ik merken dat de inflowtail redelijk wat lucht tot zichzelf toe nam omdat de wind opeens vanuit me rug kwam in plaats van voren. Dit zegt al genoeg voor zware buien.

Ik weet niet of hieronder in deze bui de Inflowtail te zien was of een rolwolk. De wolk ziet er een beetje uit focus eruit omdat de sluitertijd rond 30 seconden was. Daarna direct 2 CG's, bammm de grond in!




Hierna kon ik de verte door de onweershow, de regen al zien. Nu nog een grand finale op de plaat brengen, en mijn hele dag maakte na die eerste mislukte chase van vanmorgen, helemaal weer goed, en wat er toen op de plaat kwam, stond mijn mond van open.

Een Crawler over de hele breedte van mijn foto met vanuit die zelfde crawler een CG naar beneden!



Snel mijn Camera bekeken of alles in focus was, en "Yesss!" alles in focus.

* Oxize is superblij!

Toen kwam al snel de regen en heb bijna 3 uur daar gestaan met 14 muggenbeten. Dus maar naar huis gereden en lekker warme douche genomen. Je weet maar nooit met al die ongedierte (teken) in het gras.

Laten we het hopen dat Maandag-avond net zo spektakel wordt met veel bliksem en randverschijnselen (shelf, rolwolk, supercel) en dat dit een voorbode is geweest.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Shadow112


Mikal


Giso84

Leuk verslag geschreven.

De foto's zijn weer super geworden, ben benieuwd na vandaag wat je hebt geschoten, succes !
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Oxize

MCS van vanmiddag. Niet echt superveel onweer zoals gisteravond. Maar wel een leuke shelf.



MCS's laten altijd een heel bak met water achter. Hier een korte video van wat er uit de lucht kwam. Let niet op mijn ma, die beetje in paniek raakt van water dat via sere naar binnen sijpelt vanuit het dak :D

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

arjanbruggink

Mooi verslag en dito foto's!! En mooie shelfcloud en de overige structuren op de laatste foto. Word er jaloers van.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weerfreak 1337

Wat een enorm mooie foto's en een heerlijk chaseverslag!  :o 8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ronald

Leuk verslag en strakke foto's.

Lekker gevoel he als je ziet dat je hem scherp en goed belicht in je camera hebt.

Mariska

Een heel mooi verslag! Die laatste onweersplaat is errug lekker!
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Tyshane

Citaat van: Oxize op ma 09 jun 2014 - 10:54
Chase-verslag 08 juni 2014 en nacht 09 juni 2014

We worden weer verwend zeg, door het weer zelf en door prachtige platen hier op het forum. Knappe stukjes fotowerk hoor, zeker die laatste met die 'kruipers', heerlijk toch!  8)

Powered by EzPortal