Oxize Photography fototopic (update: 09-06-2014)

Topic gezien door 6422 bezoekers
Gestart door Oxize, wo 05 mrt 2014 - 19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Heb al een tijdje niks van me laten horen, maar ben weer uit mijn winterslaap

Paar foto's van eind 2013 die ik volgens mij hier nog niet gepost hebt.

De Macro Foto's zijn geschoten met een Canon 100mm F2.8 USM Lens die ik ergens in zomer 2013 bij een oudere man gekocht heb voor ongeveer 200 euro. Wordt op heden nog steeds verkocht voor 500/600 euro. De man vond de lens wat aan de zware kant en wou van dit geld een goeie compact camera kopen. Echter zag die lens er zo verschrikkelijk goed uit, dat 200 euro gewoon eigenlijk te goedkoop was. Maargoed dat wou ie er voor hebben, dan ga ik maar al te graag akkoord :D

Hieronder wat testshotjes. Dit is ongeveer van 1 meter afstand, en kan nog dieper.









Voor portret fotografie blijkt ie ook zeer geschikt te zijn.



En nog een landscape foto van de 15-85mm lens. Blijft me verbazen hoe scherp (zie mijn site) deze lens is.




Zie mijn site voor de high-res en andere foto's. Zou het op prijs stellen als jullie mijn foto's daar raten.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Giso84

Het seizoen voor de beestjes is ook weer van start gegaan, mooi foto's !!
De laatste vind ik persoonlijk adembenemend, die solar flare is  8)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Sven

Blijven altijd weer prachtige plaatjes vanaf jouw kant  8)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marlieke

Erg mooie foto's weer! We want more! :-)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Oxize

Geschoten met mijn oude Sony Alpha A350 op de waddenzee. Foto van Juli 2008. Geretouched in Lightroom 5.


http://www.oxize.nl/waddensea/
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Ramon Oost


Lightning_Glenn

Die laatste waar de zon op de rand van de bewolking zit......Heel mooi!

Stephanie

Die laatste is echt heel mooi. Alle mogelijke schakeringen van grijs en wit :)

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Oxize



Nog even snel een zonsondergang gefotografeerd van vanavond.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Giso84

Holy Mammatus !!
Heb je die zelf gemaakt/gespot?

De zonsondergang van 10 maart vind ik een pracht.
(even flauw doen: Zon met snor)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Oxize

Ja Giso, dat was op een avond toen eigenlijk alle kaarten naar onweer wezen, maar het niet echt van kwam. Toen ik het eigenlijk al had opgegeven, en op visite bij me ouders was, bleek zich toch wat groots onstaan. Had gelukkig toen me oude camera nog bij me, en die mammatus geschoten, maar was eigenlijk al te laat om de hele shelf in beeld te krijgen.

Laten we hopen dat dit jaar beter word dan de afgelopen jaren.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Giso84

Oxize,
Daar heb je mooi geluk gehad dan  ;D
Zijn pracht wolken om te zien, nu hopen dat er meer van zulks zal volgen voor je jaar
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marcel

Mooi hoor, maar misschien had je een bloem moeten kiezen die vrij staat van de rest.
Door de andere bloemen om en vlak achter de bloem (ik geloof dat je die centrale bloem als hoofdonderwerp wilt hebben), wordt de foto erg druk.
Zelf zou ik m'n focus (denk ik) op de bloem rechtsboven hebben gelegd, daar valt het 1 en ander mee te doen.  ;)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Oxize

Als ik hem dit jaar had geschoten wel ja :D Die foto is van begin 2012 en met mijn 400d met 18-55mm kit lens. Vanweek als het beter weer es maar eens wat nieuwe foto's schieten, dan die oude troep bewerken, lol :D
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Oxize



Het schip van radio waddenzee. Ligt in de haven van Harlingen. Het betreft een oud Engels lichtschip, de Jenni Baynton alias de LV8.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal