Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 199088 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: htoutenh op ma 15 sep 2014 - 17:59
KNMI verwacht morgen onweer. Op dit forum geen enkel bericht over morgen. Zit KNMI er naast?

KNMI Guidance
Morgenmiddag gaan er buien ontstaan. Vanwege de meeste cyclonaliteit in de bovenlucht (zij het zwak) en het meeste vocht is de kans op buien in de noordelijke helft van het land het grootst. Onweerskansen volgens Harmonie en INDECS het grootst in het noordoosten. Dit valt samen met de hoogste Tw850-waarden en de meeste instraling (dunste bewolking).

Nabij de occlusie enkele lichte geïsoleerde regenbuien. Morgenmiddag ontwikkelen er meer buien in de noordelijke helft van het land. CAPE-waardes 1000-2000 J/kg, schering is echter gering, waardoor het om losse cellen zal gaan. Onweerskansen het grootst in het noordoosten.

Edwin

Vrijdag en in het weekend is er ook kans op...
Never Stop Exploring

Unknown-user1778

het seizoen zit er weer op. we hebben hier in limburg vooral 1 hele mooie avond/onweder mogen meemaken. voor de rest was het vrij matig dit jaar helaas.

maar die ene mega onweersbui ergens rond begin juli toen was een avontuur die ik niet snel zal vergeten. zelfs ik werd daar toch een beetje bang op de weg destijds met een gifgroene lucht, zoveel neerslag dat ik nauwelijks zicht had en een grote tak die mijn weg blokkeerde waardoor ik genoodzaakt werd om rechtsomkeer te maken.
volgens mij zaten we die avond dicht tegen tornado (ef1) waardes. dit was dan ook die bui die in Düsseldorf dodelijke slachtoffers te betreuren had..

En nu dan krijgen we weer de shift tussen de wacht. het lantaarnpaal staren gaat binnenkort langzaam aan weer beginnen =)

ron12

Vandaag is er wel onweer geweest in Nederland  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

de komende 3 dagen kans op onweersbuien! met vrijdag/zaterdag cape oplopend richting 1500! en oplopende theta e's vochtigere en warmere lucht met temperaturen richting 27°
wel weinig dynamiek.


Tam

lekker buitje bij Limburg. hopen dat ie nog wat meer streken opzoekt

jornonweer

zwaar onweer hier in limburg
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Ten zuidoosten van Nijmegen weerlicht te zien  ;) Bui zit bij Krefeld (dld)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel

De mensen van Estofex verwachten het een en ander voor Nederland vandaag...
Lvl 1 voor bijna het gehele land en een lvl 2 voor het zuid oosten.

Ik citeer:
A level 2 was issued for NE France, Belgium and parts of W-Germany mainly for large hail and excessive rain.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Pascal Soomers

Zal mij benieuwen voor vandaag. Een lvl 2 had ik persoonlijk niet verwacht. Mja.. Altijd leuk om een waardige seizoensafsluiter te krijgen zo medio september :D!
When a supercell arrives, you must be prepared.

ChielDeventer

Ik kom net terug van een avondje stappen, kijk nog even de radar, en zie dat het los gaat in Eindhoven. Bizar eigenlijk dat het vandaag bij lokaal 25 graden niet lukte en dat er nu, om 05:00 's morgens, rondom Eindhoven een toch behoorlijke bui zich heeft ontwikkeld. Dan zal ik een leek zijn misschien, maar daar sta ik dan toch weer even raar van te kijken.

winter

Woon in Helmond werd vannacht om 6 uur wakker gemaakt door enorme harde bliksem knallen die zeer dichtbij plaats vonden ( net of het in de tuin plaats vond).
En het bleef volgens mij minstens een kwartier echt EXTREEM hard knallen daarna trok de bliksem wat verder.

ron12

Onweer in Nijmegen hoorbaar, lang geleden al weer. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Vanmorgen om omstreeks 4 uur wakker geworden door donder en bliksem op beetje afstand, trok voorbij. meer dan 1 uur lang.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Veel onweer op de radarbeelden. Bovendien zijn er genoeg interessante buien te zien. :) Zowel op zee als boven land.  8) Ben benieuwd hoe de boel gaat ontwikkelen.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Wolken torens schieten links en rechts nu in Nijmegen de luchten in, :) Onweer van vanmorgen heeft ook geen afkoeling gebracht ,is gewoon vies benauwd hier .terwijl ik dit schrijf begint het te onweren hier ver weg maar toch....Al 45 minuten gerommel te horen hier 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 ;) Zo nat als augustus was , zo droog en onweersloos verloopt september hier.
(Amsterdam)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Nopie

Wat een vies klef weer is het, regen lijkt er voor het westen ook niet aan te komen. Zou zeer welkom zijn.

ron12

Wat krijgen we nou, een windhoos in Drenthe
  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Windhoos was bij Klazienaveen ,nog niets over schade gelezen trouwens
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal