Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 198940 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

riddler

En ook te Oostzaan weer onweer, en mooie wolkenformaties op nadering van deze bui.
Vanmorgen is er voor Katwijk ook een beste waterhoos gezien

ron12

Die lijntje kun je hier goed zien ontstaan ten oosten van Arnhem http://regenradar.lizard.net/#  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Mooi boogje op weg naar hier.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

MamaAs

Op 1 of andere manier hebben wij hier amper onweer gehad. *edit* wel een paar keer in de nacht. Maar dat was dan 1 keiharde klap, waarvan je een hartaanval kreeg en genoeg adrenaline om 2 nachten wakker te blijven, en dat was het dan.
Dikke buien; ja! Veel regen; ja! Wind; ja! Onweer... NEE!  >:(
Net 1 rommeltjes. Alles trekt boven, of onder ons langs. Er kwam een buienlijn aanzetten, breekt open voor Workum en de meeste activiteit gaat er uit.
GRRRRR
Zo, #frustratieuit

De wolkformaties zijn wel fantastisch om te zien.
Als dit nou even een maand of 6 aan blijft houden (SNEEUW!!)

PatrickM

Hier precies het zelfde MamaAs. Precies een gat in midden NH waar ik zit. :P

Giso84

Ondanks het gat kwa onweer, zijn er toch mooie luchten met onweer in de verte.
Geschoten in Alkmaar richting N-NO




Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op za 23 aug 2014 - 08:45
Ook hier zeer fotogenieke arcus/shelf kunnen vastleggen. Mooi contrast met de toen laagstaande zon. Overigens nu bakken met regen en zojuist een uitzonderlijk zware ontlading met dito donder. Zelden zo'n explosieve donder gehoord  :o.

Ow ow ow, wat was het inderdaad ZEER explosief onweer. Hiero ook zo'n ongelofelijke knal.  :o
Uiteraard een heerlijk begin van de dag!  ;D Helaas de shelfcloud niet kunnen waarnemen, ik werd wakker van het onweer, dus de bui was al gearriveerd. Gelukkig zag ik de rand van de shelf nog liggen, dus ik heb niet veel gemist. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

PatrickM

Pileus van vanochtend richting het noordwesten.

Weerfreak 1337

Ik heb een kort filmpje geplaatst op het forum, voor de liefhebbers van blikseminslagen.  8)

http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5216.msg86717#msg86717

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Linnaea

Hier weer dreigende lucht en gerommel in de verte. Voor de 3e keer vandaag en ik geloof wel de 20e keer de afgelopen 2 weken. Echt bizar hoe vaak het de laatste tijd prijs is...
Locatie: Spijkenisse (Z-H)
Van panische angst voor onweer, naar passie.

Peter

Dit was vanmiddag na een stevige bui op het festival Zand in Almere. Vanochtend daar ook onweer gehad.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Flitsje

Born to be wild!

Weerfreak 1337

Owow, wat gaat het hier toch weer los!  8) :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Payt

Ja hier nu ook ff wat lekkere knallen, en wat mooie CC's gezien :)
Locatie: Delft

End of this message. Please stop reading.

Linnaea

Hier net 1 felle flits gevolgd door harde knal, de rest gerommel. Wel een mooie lucht na afloop. Zie http://i61.tinypic.com/2hwfno9.jpg
Locatie: Spijkenisse (Z-H)
Van panische angst voor onweer, naar passie.

4seasons

Ik vermoed dat bij ons vanmorgen de bliksem in de kerktoren is geslagen.

Wijzers staan sinds vanmorgen op 8.25 uur.

Was ook een enorme knal (blikseminslag) in de buurt.

klapper

Ook onweer boven vlissingen, heb wat foto's gemaakt via m'n mobiel dus kwaliteit 'snachts is niet heel denderend.

Oja heb lightning app gebruikt  8)

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

T_I

Citaat van: klapper op za 23 aug 2014 - 21:47Oja heb lightning app gebruikt  8)

Mooie foto's... btw Lightning app op Android (zo ja, welke? ik vind er tig) of iPhone?

Powered by EzPortal