Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 198991 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

devil-strike

Nu op dit moment komt het met bakken tegelijk uit de lucht vallen, en aardig donker geworden.
Locatie: regio Haarlem

Glennb

Amsterdam momenteel VEEL regen en paar flinke klappers.
Groet,
Glenn

Weatherboy

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op vr 22 aug 2014 - 14:02
Schiphol Oost kwam het even met bakken uit de lucht, 5cm water op de weg, ook een paar klappen onweer vlak bij...

Wat een verschillen over zo een korte afstand.

Onweer wordt nu wel harder en frequenter, maar regen valt echt zeer mee. Nu trekken de kernen weer zuid langs jammer genoeg. De hele buientrein moet nog komen dus we wachten het even af.

riddler

Citaat van: Weatherboy op vr 22 aug 2014 - 13:59
Ook hier in Zwanenburg weer onweer. De regen valt echt heel erg mee, de zwaarste kernen trekken net noord van het Noordzeekanaal. Onweer valt ook wel mee, een paar rommels en een klap, geen heftige weersverschijnselen ofzo.
Yep, en daar zit ik, vandaag onweer aan alle kanten, de buien komen en gaan, hoewel er aardig regen valt heb ik zelf iets meer dan 12 mm gemeten nu, terwijl ff verderop de straten blank staan, het is allemaal heel lokaal

T_I

Citaat van: Glennb op vr 22 aug 2014 - 14:05
Amsterdam momenteel VEEL regen en paar flinke klappers.
Tsjek. Net even buiten geweest maar best donker en nat en wat geknal. (erg dichtbij, < 1 km van Station Amstel, volgens mij)

zorba

Ik mag nummer 30 bijschrijven.  Ter vergelijking met vorig jaar al een verbetering met nog ruim 3 maanden te gaan
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Payt

Klein half uurtje geleden een enorme knal, klonk een beetje als positieve inslag.. echt zo'n explosie, en ook vrij plotseling. Mooie tijden weer :)
Locatie: Delft

End of this message. Please stop reading.

pietjelol

bijna 40 mm gevallen sinds 10 uur vanochtend. Af en toe een klap onweer en behoorlijk fris met z'n 12 a 13 graden. Lijkt nu wel iets droger te gaan worden (mag ook wel weer eens). Lelystad en Almere zullen wel wat meer regen hebben gehad. Hangt al de hele dag rond of boven het IJsselmeer

Linnaea

WOOOOOW uit het niets ineens totaal onverwacht felle flits en tegelijk keihard geknetter! Wauw, zo dichtbij heb ik nog nooit een inslag meegemaakt! Ik ben helemaal hyper, haha!
Locatie: Spijkenisse (Z-H)
Van panische angst voor onweer, naar passie.

Caveman

Capelle a/d Ijssel nu even droog na een paar flinke klappen en flitsen

Oxize

Reed vanmorgen over de Enkhuizerdijk en zag een mooie Arcus of Shelf! Nog snel een foto kunnen maken met mijn telefoon.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

MarkB

Net op de fiets twee maal een flits gezien en deze waren echt fel. Schrok wel aangezien ik op open weiland fietste. Onweersdag 19 is in ieder geval een feit.
Onweersdagen Nijkerk 2013: 12 | Conclusie: Slecht jaar
Onweersdagen Nijkerk 2014: 20

Flowiequeenie32

Wat hier net overkwam dat weet ik niet, het was een heksensoep, met een aantal flitsen aan de achterkant.
Het leek wel alsof er elk moment een windhoos uit kon komen.

dondertje127

Ooow wat een superplaat hier enkele post's boven! :)
Nou dacht ik hier onweer te krijgen, omdat de lucht er zo dreigend uit zag maar nee hoor, net uitgedoofd en het grote gedeelte net ten Noorden van mij langs. Er komt nog een staartje maar of dat nog onweer oplevert. En die komt natuurlijk weer net Zuidelijker van mij langs.

In ieder geval even een korte maar heftige slagregen gehad. Weerstation Deelen meldt momenteel zelfs al slechts 10.8°c graden celcius, en dat al rond 18.00 uur midden in augustus. Bizar ineens! De zomer verliep net zo lekker tot en met begin augustus.

De zomer heeft nu ineens een ander gezicht, maar sommigen houden zich toch graag vast aan het principe zoals deze zomer begon:


XWVideos

Citaat van: Oxize op vr 22 aug 2014 - 17:07
Reed vanmorgen over de Enkhuizerdijk en zag een mooie Arcus of Shelf! Nog snel een foto kunnen maken met mijn telefoon.



Deze foto, echt heel mooi. Krijg er een beetje kippenvel van.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

riddler

Veel water in NH, bericht van het hoogheemraadschap :

Vrijdag 22 augustus viel er op verschillende plaatsen in Noord-Holland veel regen. In een aantal gebieden leidde dit tot wateroverlast. We hebben noodmaterieel ingezet en voorzorgsmaatregelen getroffen om het water af te voeren. De situatie wordt voortdurend gemonitord.

Plaatsen en maatregelen
In Assendelft is sprake van veel water op straat en een aantal kelders onder huizen is ondergelopen. Bij gemaal Pieter Engel is een noodpomp opgesteld om het water weg te pompen. De pomp draait sinds 17.00 uur.

In de Krommenieër Woudpolder wordt de molen Woudaap ingezet om te helpen bij het afwateren.

In Heemskerk is weer sprake van wateroverlast. Bij de Laan van Broekpolder en de Spoorweg is een noodpomp bijgezet om te voorkomen dat wateroverlast ontstaat in de Lessestraat. Naar verwachting draait de noodpomp rond 19.30 uur.

Voorzorgsmaatregelen
Vanwege hoog waterpeil in de Schermerboezem nabij Beetskoog zijn uit voorzorg de schotbalken dicht gezet. In De Rijp zijn de keerwanden nabij de haven dicht gezet.

Monitoren
We monitoren de situatie voortdurend en ondernemen de noodzakelijke acties. De verwachting is dat het waterpeil morgen weer gedaald is.

dondertje127

Geen onweersdag erbij dit keer in de Laar. Zo zie je maar hoe het van plaats tot plaats verschilt, helaas.

Jeroen22

Rond 16,45 een enorme hoosbui en flinke onweersklappen rond Vianen en Nieuwegein. Zicht werd binnen 3 seconden van goed tot zeer slecht. Op de a27 werd zelf rond de 60 km/h gereden. Even daarvoor een beetje zwarte wolken en nog een waterig zonnetje. 5 min later heel donker.

pietjelol

Valt dan nog wel mee hier 42 mm. In krommenie in totaal 85 mm gevallen volgens janvisser

Powered by EzPortal