Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 198969 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ries

Gisteravond in A'dam (was naar Paradiso) nog getrakteerd op een lekkere stortbui met handvol fikse donders :) mooi!

ron12

Weer onweer Nijmegen, de derde onweersbui in nog geen twee uur hier ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherboy

We vielen afgelopen nacht hier veel in de prijs, maar vanmorgen om half 5 toen was er een stortbui niet te filmen. Behoorlijke hagelstenen en windvlagen waar je u tegen zegt. Helaas wel maar 1 klap onweer, wel een harde dat dan weer wel :)

Aankomende nacht op herhaling? Ik hoop het! Als het dan niet warm wil worden dan maar dit. Wat een vooruitzicht overigens  :'(

dondertje127

Zojuist een geweldige stortbui (wolkbreuk) over Arnhem De Laar getrokken. Ditmaal geen onweer aan deze kant. Hier nog maar 1 onweer actief geweest, en afgelopen nacht wel weerlicht waargenomen dus wel vandaag al de 2e activiteit waargenomen.

Volgende lijn met buien ligt alweer klaar bij Bergen Op Zoom en Roosendaal, beneiwud of deze wat activerend is met onweer ook voor regio Arnhem.
Ook weerlicht behoort vannacht weer tot de mogelijkheden als de buien zich weer gaan beperken langs de kust en de Flevopolder, dus nog genoeg hoop vandaag en wellicht na middernacht op de 13e.

dondertje127

Citaat van: Weatherboy op di 12 aug 2014 - 13:45
We vielen afgelopen nacht hier veel in de prijs, maar vanmorgen om half 5 toen was er een stortbui niet te filmen. Behoorlijke hagelstenen en windvlagen waar je u tegen zegt. Helaas wel maar 1 klap onweer, wel een harde dat dan weer wel :)

Aankomende nacht op herhaling? Ik hoop het! Als het dan niet warm wil worden dan maar dit. Wat een vooruitzicht overigens  :'(

Herfstweer heeft ook wel iets. Wel te vroeg, maar oké wat dat betreft heeft het voorjaar weer een voorsprong genomen op zomerweer :)
En meestal is september juist weer de maand met veel mooi nazomerweer, er is dus nog hoop :)

Marlieke

Citaat van: Marlieke op ma 04 aug 2014 - 11:03
We hadden hier gisteren stevige buien en fantastische luchten. Uiteraard heb ik ze gefotografeerd.  Die foto's plaats ik wanneer ik terug ben van vakantie. Hier is trouwens Berg en Terblijt.   :D

Zoals beloofd... hier de foto's. 2 foto's hieronder zijn direkt na elkaar genomen. Verschil van lucht goed zichtbaar. In het westen licht en in het zuidwesten donker....

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

dondertje127

Gaat er wel goed op tussen Sint Oedenrode-Schijndel-Veghel volgens Blitzortung. Ik zag net ook de webcam in Tilburg, dat ging er ook hard aan toe met de neerslag, en dat was deze bui die nu bij Veghel is. Een boel ontladingen daar in die omgeving en op weg richting Uden.

Volgens mij komt deze in rap tempo richting het Rijk van Nijmegen weer.

ron12

Citaat van: dondertje127 op di 12 aug 2014 - 15:11
Gaat er wel goed op tussen Sint Oedenrode-Schijndel-Veghel volgens Blitzortung. Ik zag net ook de webcam in Tilburg, dat ging er ook hard aan toe met de neerslag, en dat was deze bui die nu bij Veghel is. Een boel ontladingen daar in die omgeving en op weg richting Uden.

Volgens mij komt deze in rap tempo richting het Rijk van Nijmegen weer.
klopt de 4 onweersbui al is aanstaande,terwijl je vorige twee ook nog ziet http://regenradar.lizard.net/# en de vijfde bij Antwerpen is ook al onderweg ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

chazzo

Wat een verwennerij vandaag. Al twee buitjes gehad en de derde is onderweg, en zo te zien de mooiste qua onweer.

Gisteravond veel lichtwerk gezien van de buien boven Zuid en Noord Holland, heel apart.

ron12

Donder alweer hoorbaar in Nijmegen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

wow wat een kort maar hevig onweer hier in limburg! de wind net voor de bui uit was echt ongemeen hard.. harder als tijdens de bui vorige zondag. ook pukkelpop is getroffen geen gewonden gelukkig. :                                                                                                                           

Amper twee dagen voor de start van Pukkelpop is op de festivalweide in Kiewit een tent ingestort door hevige rukwinden. Volgens de organisatie zijn daarbij geen gewonden gevallen.
Dinsdagnamiddag trok rond 15u30 een kort maar hevig onweer over de weide in Kiewit. De windstoten die daarmee gepaard gingen, zorgden ervoor dat de Club-tent tegenover de Main Stage tegen de vlakte ging.
Pukkelpop gaat donderdag van start. Morgen, woensdag, worden de eerste festivalgangers in Kiewit verwacht.
Wat met de geplande optredens in de Club zal gebeuren, is nog niet duidelijk.

bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140812_01214558/tent-ingestort-op-pukkelpop
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Toch best geluk gehad met wat gerommel vandaag. Voor het ZuidOostelijke deel van het land was het qua omvang niet zo groot die buienlijn, maar ik zat er nog net in.

Extremissimorum

Goedenavond! Prachtige nacht gehad met veel onweersbuien! Je hoort het onweer komen, hoort geen onweer meer door de harde regen op het raam, hoort vervolgens onweer weer wegtrekken om ten slotte de volgende onweersbui aan te horen komen! Fantastisch! Vannacht hopelijk weer!

MamaAs

Is de verwachting hetzelfde als afgelopen nacht?
* maakt zich op voor nog een beroerde nacht *

Joep

Hier in bakkum op de camping ook felle onweersbuien gehad en enorm veel regen in korte tijd hier vlakbij in castricum bliksem ingeslagen in huis dakpannen vlogen in het rond

Jelte

Mooie knallen weer vanavond en een prachtige lichtshow. We zijn aan het inhalen op de Wadden...

jornonweer

Citaat van: Jelte op di 12 aug 2014 - 23:57
Mooie knallen weer vanavond en een prachtige lichtshow. We zijn aan het inhalen op de Wadden...
mag ook wel, jullie hebben bijna niets gehad dit jaar.. geniet er maar van! ;D
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Zoals ik al had verwacht is er opnieuw weerlicht waar te nemen diep landinwaarts en dus ook weer hier, nu wat Westelijker dan vorige nacht. Zo heb ik al ruim meer dan 10 dagen aan weerlicht waargenomen, maar een aantal zijn later alsnog in onweersdagen veranderd. Keer of 4 á 5? Wie weet vandaag weer alsnog een onweersdag, en anders ben ik ook tevreden met het waarnemen van lichtflitsen.

Geniet ervan in het Noorden en aan de kust voor wie daar wonen :)

Weerfreak 1337

Onverwachts een stevige regenbui met één klap onweer tot dusver! Alle klappen zijn mooi meegenomen hier, want de kansen waren voor vanavond meer voor het noorden en noordwesten.  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte

Citaat van: jornonweer op wo 13 aug 2014 - 00:08
mag ook wel, jullie hebben bijna niets gehad dit jaar.. geniet er maar van! ;D

Nou dat is gelukt. Aan de lopende band buien met inslagen binnen 500 meter. Wat een klappen!

Powered by EzPortal