Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 199036 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Joep



Heb deze verplaatst naar onweer 4 juli

ron12

Vanaf vrijdag laat in de middag en avond/Zaterdagnacht kans (zwaar)onweer gebieden vanaf centraal Frankrijk/Belgie /Nederland/noordwest Duitsland.Zo juist op de duitse tv. 8) Ook kans op hagel trouwens
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

de komende dagen is er kans op onweer voor NL en BE!! met van tijd tot tijd veel regen! kans op wateroverlast is zeker aanwezig de komende dagen!

pietjelol

iemand enig idee wat dat gebied boven hamburg gaat doen?

arjanbruggink

Dat trekt verder NW-waarts. Maar voor morgen toch serieuze kansen voor NO-O Nederland. Wellicht dat de experts nog wat uiteen kunnen zetten??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

lander20

wow de 12.00u run van gfs is echt super goed! enorm veel onweerskansen :o en op langere termijn ook stuk warmer weer, hopelijk geen warme uitbijter...?

arjanbruggink

Jammer dat er geen uiteenzetting is voor de toch wel uitzonderlijke situatie die vandaag plaats gaat vinden.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Dennis

Citaat van: arjanbruggink op wo 09 jul 2014 - 10:52
Jammer dat er geen uiteenzetting is voor de toch wel uitzonderlijke situatie die vandaag plaats gaat vinden.

Ik weet het ook niet waarom - onderbezetting? - Het ligt hem niet aan de kansen......

Johann

Citaat van: Dennis op wo 09 jul 2014 - 10:54
Ik weet het ook niet waarom - onderbezetting? - Het ligt hem niet aan de kansen......

Net wakker , werk, druk druk drulk.
Helaas nog geen kaart gezien tnt :-(
Heb heb voor 9 juli ff als apart Topic geopend.  ;)

Dennis

Citaat van: Johann op wo 09 jul 2014 - 11:09
Net wakker , werk, druk druk drulk.
Helaas nog geen kaart gezien tnt :-(
Heb heb voor 9 juli ff als apart Topic geopend.  ;)

dank Johann -zo bedoel ik het niet - natuurlijk gaan andere zaken voor (np)  - het is in het algemeen te rustig geworden (laatst schreef marsel er ook eens over ) -bedankt

pietjelol

Citaat van: Dennis op wo 09 jul 2014 - 11:13
dank Johann -zo bedoel ik het niet - natuurlijk gaan andere zaken voor (np)  - het is in het algemeen te rustig geworden (laatst schreef marsel er ook eens over ) -bedankt
of-topic zal waarschijnlijk met meerdere dingen te maken hebben. Een vakantie. En waarschijnlijk omdat er de afgelopen paar weken vrij 'saai' weer is geweest. Met weinig onweerskansen daarbij

lander20

morgen door dagelijkse gang (opwarming) buienvorming met grote kans op onweer en eventueel wat kleine hagel
weinig dynamisch!
cape +- 1500

de dagen erna het zelfde weer :)

Bacci

Ik kom even uit m'n winterslaap, van dit weer kan ik ook genieten! interessante week voor de boeg.

lander20

eind volgende week word mogelijk nog veel interessanter! gfs ziet het wel zitten en ecmwf al helemaal!  8)

Danny

Citaat van: lander20 op do 10 jul 2014 - 21:28
eind volgende week word mogelijk nog veel interessanter! gfs ziet het wel zitten en ecmwf al helemaal!  8)

Vrijdag komt er vanuit het zuiden een thermisch lage druk gebied opzetten is de verwachting nu. Dit kan prachtig onweer opleveren maar timing en andere omstandigheden zijn erg  belangrijk. We wachten nog even af. Vanaf maandag/dinsdag kunnen we steeds meer gaan bekijken wat er van de verwachting over is gebleven. Kan in potentie een erg mooie dag gaan worden vrijdag!

4seasons

Citaat van: lander20 op do 10 jul 2014 - 21:28
eind volgende week word mogelijk nog veel interessanter! gfs ziet het wel zitten en ecmwf al helemaal!  8)

Ik zou het persoonlijk ook wel eens fijn vinden als er een langere en stabiele warmteperiode komt :)
Voor je het weer is de zomer al weer voorbij :(

ron12

Er ontstaat iets bij Nijmegen,ben benieuwd of het iets wordt ;) foto van zo juist
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Klein onweersbuitje ontstaan ter hoogte van van Amersfoort.

ron12

Onweer in Nijmegen. Onweersdag 17 dit jaar, net zoveel nu als de hele vorige jaar  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

densta

Dikke dreunen te horen in Zevenaar.

Powered by EzPortal