Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 197373 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Citaat van: GekkeLeo op vr 21 mrt 2014 - 12:11
Is weinig spannends te zien

Dat kan ik me voorstellen ja, een dag later  :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jens

onweer waargenomen in belgie
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

hj32

ja ik zie ook "spannende" wolken uit het raam...kriebelkriebel...  :P

Marsel

Vreemd zomers sfeertje hier te Woensdrecht momenteel.
Het is enigszins nevelig, rustig en vochtig terwijl op middelbaar niveau duidelijk onstabiele vormen zichtbaar zijn (castellanus-achtig).
(Prog-)temps laten deze bewolking ook gemakkelijk toe over BE en SW-NL.

Vanaf grofweg 5000ft is nabij de vore voor die gebieden (W-BE en SW-NL) een enkele onweersbui mogelijk, vooral later vandaag en vanavond wanneer forcering (PVA) van een vlakke hoogtetrog wat sterker wordt.
Qua voorwaarden allemaal bijzonder marginaal nog hoor, maar toch even het vermelden waard.

Temp van 00Z in de zone waar nu neerslag valt met daaronder de progtemp van Woensdrecht voor vanavond 21Z.

Sven

Ik vond het er al onweersachtig uitzien vanmiddag, beetje raar sfeertje met her en der stapelwolken, had eigenlijk een foto moeten maken, kan het niet echt uitleggen. Marsel jij zal me wel snappen gezien jij het ook gezien hebt, had eigenlijk dat regenfront wat van oost/zuid-oost richting het westen trok niet verwacht, er werd gezegd zon :P Maar cool dat er vanavond nog wat gewitter möglich ist :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

TaL

Toch paar buitjes ontstaan in Centraal-België
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

hj32

Nu ook gewitter voor de kust van zeeland

Marco_Goes

Flinke cg's ten zuiden van hier. Gaat tekeer

wkeijzer

Dat kan ik hier ook bevestigen! Nog wel ver weg, er is niets te horen  het "mooie" weer komt binnen mét kloppen!

Kres

Zijn behoorlijk wat ontladingen boven Zeeland zeg.
Zouden mooie platen op kunnen leveren.

Marsel

Mooi dit, loopt netjes volgens verwachting.
Ook hier te Woensdrecht overigens onweer zichtbaar aan de westelijke horizon. Typisch gevalletje van nét niet.
Buien uiteraard elevated op dit moment, basis ergens rond de 5000ft, max. toppen rond FL250.

TaL

Citaat van: Marsel op do 27 mrt 2014 - 20:28
Mooi dit, loopt netjes volgens verwachting.
Ook hier overigens onweer zichtbaar aan de westelijke horizon. Typisch gevalletje van nét niet.
Buien uiteraard elevated op dit moment, basis ergens rond de 5000ft, max. toppen rond FL250.

Idd een gevalletje van net niet, hier iets te noordoostelijk  :( Maar toch mooi om te zien (op radar) :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marsel

Gezien de belachelijke rust hier op het forum de laatste maanden zal ik wel de enige zijn.
Maar bij het zien van de eerste 'nachtelijke' ontladingen, het horen van het ingetogen gerommel en het voelen van de vochtige lucht zojuist gaat het toch wel weer flink kriebelen hoor....

Kan niet wachten om straks weer samen met jullie de onweerkansen topics te vervuilen :).


Kres

Zelfs hier in De Meern te zien. Gaaf..

Gerard1995

Citaat van: Marsel op do 27 mrt 2014 - 20:59
Gezien de belachelijke rust hier op het forum de laatste maanden zal ik wel de enige zijn.
Maar bij het zien van de eerste 'nachtelijke' ontladingen, het horen van het ingetogen gerommel en het voelen van de vochtige lucht zojuist gaat het toch wel weer flink kriebelen hoor....

Kan niet wachten om straks weer samen met jullie de onweerkansen topics te vervuilen :).

haha, hier gaat het ook kriebelen als ik buienradar de laatste 3 uur zit te checken, zomerse tafereeltjes daar in Zeeland,
smaakt naar meer en dan voor het hele land uiteraard xD!!!

die rust wordt vanzelf verstoord als er een goeie landelijke situatie aan komt :):) dat weet ik zeker!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

Citaat van: Marsel op do 27 mrt 2014 - 20:59
Gezien de belachelijke rust hier op het forum de laatste maanden zal ik wel de enige zijn.
Maar bij het zien van de eerste 'nachtelijke' ontladingen, het horen van het ingetogen gerommel en het voelen van de vochtige lucht zojuist gaat het toch wel weer flink kriebelen hoor....

Kan niet wachten om straks weer samen met jullie de onweerkansen topics te vervuilen :).

ja ik ga er ook weer voor zitten Marsel :)

Dennis


arjanbruggink

Citaat van: Marsel op do 27 mrt 2014 - 20:59
Gezien de belachelijke rust hier op het forum de laatste maanden zal ik wel de enige zijn.
Maar bij het zien van de eerste 'nachtelijke' ontladingen, het horen van het ingetogen gerommel en het voelen van de vochtige lucht zojuist gaat het toch wel weer flink kriebelen hoor....

Kan niet wachten om straks weer samen met jullie de onweerkansen topics te vervuilen :).
Het zit voor mij in een uithoek, dus vanaf deze zijde geen euforie  ;D
Maar het kriebelt wel.... Enorm.... Sta te popelen om de eerste echte bliksemplaat te schieten en om evt. op chase te gaan.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Dennis

Volgende week Dinsdag/Woensdag even goed bekijken - de Cape/Lifted lijnen schommelen dan dus kan ook zomaar noordelijker komen te liggen


Sven

Voor Marsel, je bent niet alleen! Stond ook te trappelen om der even uit te gaan en wat bliksem platen te maken, één goede foto aan overgehouden :) Smaakt weer naar meer!!

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal