Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 197369 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Een aantal flitsen mogen zien, helaas geen onweersdag erbij > geen donder gehoord. Maar alsnog, heerlijk :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sven

Citaat van: Diem op do 13 feb 2014 - 18:38
Ik zag net een flits en dacht: Onweer???
Eventjes op de radar gekeken en er komt inderdaad een onweersbuitje aan :)

Edit: Veel hagel en net een extreme flits+knal :o :P

Haha was inderdaad leuk na lange tijd, zelfs tijdens de onweersbui nog natte sneeuw gehad en hagel. Heerlijk die polaire buitjes :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: Weerfreak op do 13 feb 2014 - 18:51
Een aantal flitsen mogen zien, helaas geen onweersdag erbij > geen donder gehoord. Maar alsnog, heerlijk :)
Hier te Woensdrecht wel gelukt ;)! Paar schichten op enige afstand en ingetogen geroffel. Gaat best lekker op zo. Inmiddels al drie onweersdagen dit jaar.

LeMisérable

Komt wat aan vanaf de Noordzee, het is niet veel, maar elke klap is er 1!
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Cdtj3

En voor mij mag er weer een dagje worden bijgeschreven :D Enkele flits en donder.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

alfons

En voor mij ook in Deventer.Stond net even buiten en een flits en verre donder. Wel apart in februari in het oosten.

hj32

Ik weet niet hoe t met jullie zit, maar ik heb echt weer zin in chasen! Damn...  :)

dennis089

Yes! het gaat weer beginnen. die warme dagen maken je echt weer zin erin te hebben  :D
Nu alleen nog het winterplaatje aan passen aan het nieuwe seizoen. laat het maar knetteren  :D

StevenOverijssel

Always in the mood for some thunder and lightning

arjanbruggink

Citaat van: StevenOverijssel op do 20 feb 2014 - 14:01
Morgen kans op onweer :) ?
Kans is wel aanwezig. Stukkie guidance KNMI: "Na koufront Cb's met toppen tot FL220......Koufront lijkt wat intensiever te zijn. Daarachter in nacht al een bui (gebaseerd op eerste trog), vrijdag overdag overal buien (hoofdtrog)."
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Komende nacht in de kustgebieden en in het uiterste zuiden dus kans op een enkele bui. Duidelijk sterker zijn de signalen op de trog en dan is er mogelijk ook sprake van clustering. Meeste activiteit in het midden en zuiden, in het uiterste noorden waarschijnlijk minder forcering. Onweer is mogelijk, korrelhagel niet uitgesloten, hoewel de cape en schering beperkt zijn. In de nacht naar zaterdag buien langs de kust, trekken zaterdag overdag met de 500 hPa trog mee over land, maar lijken boven land niet veel meer voor te stellen. Harmonie doet dit ook al in de nacht. In Limburg zaterdag wat regen van de over België/Frankrijk trekkende randstoring.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Buienradar meldt onweer in Vlaanderen. Kan iemand dit bevestigen?

ron12

Fout meldingen soms ook op zee onweer?? http://www.buienradar.nl/bliksem-1-uur wel is er in Frankrijk onweer  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hj32

Klopt er was idd even onweer in belgie...

TaL

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik wordt echt zwaar ziek nu  :-[

http://home1.gte.net/txt/SDS.htm
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

De klinieken krijg het druk  :D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lightning_Glenn


We want a supercell!!
We want a supercell!!
We want a supercell!!
We want a supercell!!

hj32


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GekkeLeo


Powered by EzPortal