Even voorstellen

Topic gezien door 1578 bezoekers
Gestart door sander, do 12 dec 2013 - 17:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sander

Hallo

Sinds een week ben ik lid van dit forum. Ik was op internet aan het zoeken naar meer achtergrond informatie wat betreft de weersvoorspellingen voor de winter en ik ben hier terecht gekomen. En ik moet zeggen dat dit precies was waar ik naar op zoek was en ik lees dan ook elke dag het winter discussie topic met veel plezier.

Ik ben Sander Hesen, 23 jaar oud en woonachtig in noord limburg en ik ben momenteel nog student aan de HTS te venlo.

Zelf beschik ik momenteel over een alecto WS 4000 weerstation die sinds kort ook via het web te raadplegen is.

Het weer interesseert mij al jaren en voornamelijk de winter periode. Ik heb op het moment nog niet zo heel veel kennis van de meteologie maar ik hoop hier veel te leren.

Mijn interesse voor de winter heeft voornamelijk te maken met een hobby die ik de laatste jaren ontwikkeld heb. Ik ben namelijk de laatste jaren bezig met bouwen/verbeteren van een sneeuwkanon voor het produceren van kunstsneeuw zoals dat in de wintersportgebieden gebeurd. En hierbij is het weer natuurlijk een heel belangrijke factor.

Het frustreert mij altijd dat ik afhankelijk ben van de weerberichten om een besluit te maken of het rendabel was om weer een pak sneeuw in de achtertuin neer te leggen. Hopelijk kan ik met de kennis die ik hier opdoe beter een eigen besluit vormen wat ik kan verwachten aan temperaturen.

Afgelopen twee winters heeft dit al aardig succes opgeleverd en heb ik goed kunnen genieten van de mogelijkheid om een beetje te kunnen snowboarden in de achtertuin. Uiteraard is het behoorlijk vlak hier vandaar dat ik een eigen helling in de achtertuin neergezet heb met wat 'speeltoestellen' en zodra de temperatuur meezit komt daar een mooi pak kunstsneeuw te liggen.

Voor een kleine sfeerimpressie over waarom mij dit zo interesseert heb ik een paar foto's toegevoegd.








studio dewolf

Welkom  ;) Wel cool dat je maakt een sneeuwkanon  :D

NitroGenetics

het allereerste wat ik ga zeggen is je toch welkom heten op deze fantatische website, ik weet zeker dat je hier veel zult leren.
Je hobbie vind ik wel erg interessant te noemen je hebt niet veel mensen die zegmaar een schants in de achtertuin pleuren laat staan een sneeuwmaker erbij haha!
Hele toffe hobbie en hoop ook graag meer te horen van je wat dat betreft!
nogmaals welkom ;)

zorba

Namens de gehele crew van harte welkom op Topshelf Meteo!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Tyshane

Welkom! Een eigen sneeuwkanon, dat is erg hip en een wel heel gave oplossing bij tegenvallende sneeuwprognoses.  8) Ik denk dat velen op dit forum ook wel een dergelijk kanon in de tuin of op balkon willen.  :o Dan ook nog een onweerkanon en we zijn helemaal weer blij!  ;D

Aan de andere kant gaat er dan wel weer een beetje 'jeu' van de hobby af. ;)

ron12

welkom, ideetje misschien elk lid hier op deze site een sneeuw kanon , hebben we toch nog een witte kerst  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Welkom! erg tof waar je meebezig bent! zou ik ook wel willen als ik de ruimte, tijd en geld had  ;D

Ramon Oost

Welkom op Topshelf Meteo!

Wouter Pringels

Welkom op het forum  ;D

Powered by EzPortal