Ook maar eens even voorstellen ;)

Topic gezien door 1786 bezoekers
Gestart door Ronny St., ma 09 dec 2013 - 23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronny St.

Vandaag werd mijn account geactiveerd. Ik was aan het zoeken op internet naar een nieuw en goed weerstation en kwam dit forum tegen. Ik las de vele topics en zag direct dat het hier goed draait. Daarom wil ik gerust even tijd maken om me hier kort voor te stellen.

Ik ben blijkbaar al een oudje als ik de leeftijd van de anderen zie in dit gedeelte van het forum, maar ik voel me zeker zo nog niet ! Mijn geboortejaar is 1959, en dat is dus intussen al meer dan een halve eeuw geleden.

Ik ben woonachtig in Broechem (België), heb wetenschappen gestudeerd en ben gepromoveerd ik in de analytische chemie. Mijn kostje verdien ik als leraar wiskunde/wetenschappen in de tweede en derde graad (15-18 jarigen) van een college met 1300 leerlingen, maar ik ben momenteel ook nog verbonden als freelance wetenschappelijk medewerker aan de universiteit van Antwerpen. Dat laatste denk ik te beëindigen in de loop van dit academiejaar, omdat een mens niet alles kan blijven doen, nietwaar.

Hobbies ? In feite interesseer ik me, wellicht vanuit mijn wetenschappelijke achtergrond, aan zowat alles, en zo ben ik meer dan 20 jaar een actief zendamateur geweest, heb aan valschermspringen gedaan en ben in de eindfase van een grondige verbouwing van mijn woning, wat ik trouwens volledig zelf doe (en dat is inmiddels de tweede woning, want de eerste heb ik verkocht toen alles eindelijk klaar was). In mijn jeugdjaren ben ik als jeugdmonitor onder meer tientallen keren in Zwitserland geweest (vooral Wallis, waar een actief lid van dit forum woonachtig is, heb ik gezien). Toen was ik ook een actief motorrijder, iets wat momenteel op een lager pitje staat vanwege de verbouwingswerken. En naast wat beperkte pogingen in de astronomie (teveel lichtpollutie hier) heb ik ook jaren in de computerwereld gezeten, zowel hardware als software.  Momenteel beheer ik trouwens nog altijd een aantal websites. Als ik tijdens de vakanties toch nog tijd over heb ga ik skiën in de winter en diepzeeduiken in de zomer. En tussendoor ben ik ook vrij veel bezig met (jeugdsport)fotografie. Zoals ik al zei, interesses te over, nietwaar  ;)

Een 3-tal jaar geleden kocht ik bij Leen Bakker een klein weerstationnetje, een Alecta WS3000, en ik heb daar al veel plezier mee gehad. Het volgen van de parameters die ons weer bepalen, sprak me aan en ik ben er intussen meer mee bezig geweest dan ik voorheen had gedacht te doen. Vorige week ging mijn windmeter echter stuk en het blijkt dat een nieuwe windmeter een derde van de aankoopprijs bedraagt van de WS3000. Daarom, en omdat de metingen in feite niet erg nauwkeurig zijn, wil ik me een beter systeem aanschaffen en bij het zoeken op het internet ben ik op dit forum gestuit, zoals ik al vermeldde in het begin van dit topic. M.a.w. ik ben terug waar ik begonnen ben en ik zou deze (lange, sorry daarvoor) voorstelling hiermee dan ook willen afronden. Een dezer zal ik wel een topic aanmaken om raad te vragen welke apparatuur het best aan mijn vereisten voldoet :)

Ronny




TaL

Welkom Ronny , veel genot en leerzame momenten toegewenst op dit forum :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

zorba

Namens de gehele crew wil ik je van harte welkom heten op Topshelf Meteo  8)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Wouter Pringels


Ramon Oost

Van harte welkom op Topshelf Meteo!

Eric

Hallo, welkom hier! Echter 1 vraagje, waar licht Broechem? Ik bedoel, waar in België? ???

zorba

Citaat van: Eric op wo 11 dec 2013 - 16:20
Hallo, welkom hier! Echter 1 vraagje, waar licht Broechem? Ik bedoel, waar in België? ???

Google doet wonderen! ;)

Wiki: Broechem is een deelgemeente van de gemeente Ranst in de Belgische provincie Antwerpen (arrondissement Antwerpen).



Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jorentje1997


Ronny St.

Iedereen bedankt voor de warme welkomstgroeten !

Ronny

studio dewolf

Welkom  ;) Je hebt wel veel hobby's,hé  ;D Waar juist in Wallis (Zwitserland) die je hebt als jeugdmonitor gedaan? Was het bij Intersoc?

Ronny St.

Citaat van: studio dewolf op vr 13 dec 2013 - 18:12
Welkom  ;) Je hebt wel veel hobby's,hé  ;D Waar juist in Wallis (Zwitserland) die je hebt als jeugdmonitor gedaan? Was het bij Intersoc?

Inderdaad, zoals ik zei, ik heb interesse in heel veel zaken :)
En wat betreft Zwitserland : inderdaad, ik ben 20 jaar actief geweest bij jeugddienst van de CM die met Intersoc nauwe banden heeft. En ik heb zelfs nog dik 10 jaar in de raad van bestuur van de CM gezeteld. Nu, toendertijd waren er drie leeftijden die 'op kamp' konden gaan met de CM, de 11-jarigen in het binnenland (waar ik uiteindelijk kampleider ben geweest), de 14-jarigen in Zwitserland tijdens de zomer voor trektochten (Fiesch, Lenk, Schwarszee, ...) en de 17-jarigen in Zwitserland tijdens de winter voor skivakanties (Glüringen, Reckingen, Schwarszee, Maloja, Melchtal, Lugano (weliswaar niet in Wallis maar in kantor Ticcino), ... ) en dan vergeet ik er wellicht nog een paar. Al bij al heb ik een 50-tal kampen gedaan met de CM dus dat betekent meer dan een jaar van mijn leven ;)

studio dewolf

Ik ben 2 keer met Intersoc naar Sankt-Moritz (Graubünden) en Zinal (Wallis) geweest. Zinal is dichtbij Sierre waar de kinderen verongelukt waren met de bus in de tunnel.

Powered by EzPortal