Onweerskansen

Topic gezien door 197940 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Ja oke, het is ver weg.... Maar denk dat de meeste niet kunnen wachten op het eerste onweerskansen topic. Was het eerst nog de 23ste, nu staat er op de 18de wat op de kaarten. Het is niet heftig en zeker nog niets over te zeggen, maar het begin is er ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TheWalker

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 09 mrt 2012 - 09:18
Ja oke, het is ver weg.... Maar denk dat de meeste niet kunnen wachten op het eerste onweerskansen topic. Was het eerst nog de 23ste, nu staat er op de 18de wat op de kaarten. Het is niet heftig en zeker nog niets over te zeggen, maar het begin is er ;)


Eindelijk goeie vooruit zichten  8)

Jan van Ooijen

Citaat van: TheWalker op vr 09 mrt 2012 - 09:21

Eindelijk goeie vooruit zichten  8)

Nou goed.... Het begin is er...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Hoop doet leven! Ik neem aan dat er nog geen verwachting kan worden uitgesproken over hoe het onweerseizoen er mogelijk uit gaat zien?

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op vr 09 mrt 2012 - 09:38
Hoop doet leven! Ik neem aan dat er nog geen verwachting kan worden uitgesproken over hoe het onweerseizoen er mogelijk uit gaat zien?

Is onmogelijk om dat te doen, verwachting op LT is al erg moeilijk en klopt vaak niet, dus onweer waag ik me al helemaal niet aan :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Daar is inderdaad compleet niets over te zeggen, voor een normale weersvoorspelling op lange termijn is het al loterij werk en kunnen alleen nog bepaalde trends aangegeven worden. Het begin staat op de kaarten en wie weet valt er vroeg in dit seizoen al een lekker onweersklap :) Maar eerst ff het lente gevoel een beetje ophalen volgende week met zon en zachte temps :)

Tyshane

Leuk deze eerste kleine kansjes op kansen. Het is heel miniem en we moeten er weinig van verwachten, maar het is gewoon leuk om dat het langzaam aan wel de goede kant op gaat en het seizoen zal gaan beginnen. Beetje zo'n overgangsperiode, dat maakt het alleen maar spannend. Het is al leuk om hier te zien en te lezen dat bij de anderen de kriebels ook al zo aanwezig zijn en dat velen dus al in de startblokken staan en niet kunnen wachten. Dat geeft ook al een deel pret, de voorpret voor de voorpret. We gaan een mooi seizoen beleven voel ik.  8)

Sven

Het begint ergens op te lijken, met verspreid over europa al de eerste plukken cape. Het begin is er in ieder geval, nu nog even gemiddeld 2 maanden wachten op een grote klapper.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

weershots

Da's het betere werk (voor ons als onweerliefhebbers). Definitief weg met de verwachte sneeuwkaartjes en ruilen met de CAPE kaartjes. Voor mij altijd een reden om WZ weer wat vaker te gaan bezoeken evenals de kansen-topics.

Helaas is de CAPE voor Nederland overal weer verdwenen maar ja, we hebben het nog over maart. April mag z'n eerste plaagstootjes wel laten zien.
www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

Wilfred Janssen

Vorig jaar was het 31 maart voor het eerst raak, benieuwd wat het dit jaar gaat worden. Wat mij wel opvalt is dat het rond Koninginnedag bijna ieder jaar wel een raak is:
27/28 april 2011, 29/30 april 2010, 22 april 2009... Afwachten dus!
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

aloa

Leuk... zaterdag misschien kansje op onweer.

Jan van Ooijen

Ook nu blijft de kans op onweer aanwezig, beste lijk vooralsnog voor het zuidwesten van het land. Echter is het nog te ver weg om daar iets zinnigs over te zeggen, maar eindelijk gaan we nu richting het seizoen!

SB Cape


ML Cape
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Daisy

Kijk, daar heb ik nu zin in... een lekker onweersbuitje.  :)
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 11 mrt 2012 - 18:05
Ook nu blijft de kans op onweer aanwezig, beste lijk vooralsnog voor het zuidwesten van het land. Echter is het nog te ver weg om daar iets zinnigs over te zeggen, maar eindelijk gaan we nu richting het seizoen!



@Jan Ontstaans gebied zw Portugal - ?

LI hoger dan 0 - Lucht is stabiel, onweer uitgesloten
LI tot -3 - Een bui met onweer is mogelijk
LI tot -6 - Zware onweersbuien mogelijk
LI tot -9 - een goede kans op zware onweersbuien
LI lager dan -9 - Lucht zeer onstabiel, grote kans op (zeer) zware onweersbuien.

Jan van Ooijen

Citaat van: Dennis op zo 11 mrt 2012 - 18:13
@Jan Ontstaan gebied zw Portugal - ?

Nee denk het niet, je ziet t in noordwest Frankrijk beginnen, maar goed even kijken nog. 6 dagen is nog erg lang ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Warmte is er in ieder geval genoeg (kleine 20 graden op sommige plaatsen)

EN:

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Leuk, zo'n eerste onweerskans, ookal is het nog ver weg, de eerste stapjes worden gezet :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Onno_D

Ooh heerlijk om deze kaarten weer te zien. Wordt weer leuk om in de gaten te houden. Laten we zeggen: De openingskaarten voor dit seizoen  :D

Tyshane

Citaat van: Onno_D op zo 11 mrt 2012 - 18:25
Ooh heerlijk om deze kaarten weer te zien. Wordt weer leuk om in de gaten te houden. Laten we zeggen: De openingskaarten voor dit seizoen  :D

Inderdaad, zou een mooie kick-off van het seizoen zijn! Leuk om weer te volgen met al deze enthousiastelingen ook! :P

Wilfred Janssen

Ook zondag wat instabiliteit in de kaarten. De overige waarden zijn uiteraard niet schrikbarend...

Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Powered by EzPortal