Onweerskansen

Topic gezien door 200367 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Beste leden en gasten,

Het onweerseizoen gaat langzaam weer weer beginnen. Wij zullen hier uitgebreid aandacht aan gaan besteden door middel van verwachtingen. De verwachtingen zullen 2 a 3 dagen van te voren geplaatst worden. Mocht de situatie zo uitgemaakt zijn dan eerder, denk aan 28 juni 2011. Niet alleen de onweerskansen worden meegenomen in de verwachtingen, ook de kansen op hozen, hagel enz enz worden er in meegenomen. Wij proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te brengen omtrent de kansen, helaas kunnen wij niet zeggen waar en hoe laat het gaat onweren.

Wij hopen op een spetterend onweerseizoen en we zien de foto's plus filmpjes graag op het forum!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Heb er al helemaal zin in!  8)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Tricker

Mogen er weer veel dagen komen en veel mooie plaatjes opleveren!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 24 feb 2012 - 10:31
Beste leden en gasten,

Het onweerseizoen gaat langzaam weer weer beginnen. Wij zullen hier uitgebreid aandacht aan gaan besteden door middel van verwachtingen. De verwachtingen zullen 2 a 3 dagen van te voren geplaatst worden. Mocht de situatie zo uitgemaakt zijn dan eerder, denk aan 28 juni 2011. Niet alleen de onweerskansen worden meegenomen in de verwachtingen, ook de kansen op hozen, hagel enz enz worden er in meegenomen. Wij proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te brengen omtrent de kansen, helaas kunnen wij niet zeggen waar en hoe laat het gaat onweren.

Wij hopen op een spetterend onweerseizoen en we zien de foto's plus filmpjes graag op het forum!

Je bent er vlot bij Jan, zit hier nog met mega sneeuw  ;D
Hoe was het ook al weer; Spanish Plume, Storm Relative Helicity, Li850, DP en CAPES. :P
Heb er ook weer zin in.

Ciao Johann

Ramon Oost

Zin in! Laat het onweersseizoen maar losbarsten :D 

GekkeLeo

Laat de boel maar weer lekker exploderen, ik voel aan me water dat dit een top seizoen gaat worden ;D

Fanatic

i'm ready!! na een succesvol 2011 heb ik er al weer zin in! :D
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Wouter Pringels

Ziet er goed uit, laat maar komen die onweders !

Wilfred Janssen

Dit seizoen gaat helemaal goed komen! Heb alles beter voor elkaar als vorig seizoen, nu alleen de buien nog!
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

aloa

Laat dat onweer maar komen. Al zal serieus onweer nog wel even duren  8)

Onno_D

Ik heb er alweer zin in. In april begint meestal het eerste ''warm-weer onweer''. Winter is achter de rug. Nu is het ook wel weer goed geweest. Hoewel we hier vorig jaar een goed seizoen hadden, hoop ik dat het dit jaar vooral een beter jaar wordt voor de overige delen van het land.

Graphicnizor

Laat maar komen die bakherrie!!

Weerfreak 1337

Heerlijk, het moet snel beginnen :D Kan niet wachten op de eerste 25+ met een denderend onweersfront

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcel

Hoop dit jaar wat meer te kunnen bijdragen aan beeldmateriaal en informatie over de buien  8)

We hebben dr zin an!
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Sven

Citaat van: GekkeLeo op vr 24 feb 2012 - 14:08
Laat de boel maar weer lekker exploderen, ik voel aan me water dat dit een top seizoen gaat worden ;D

Zeker weten, dat gevoel is hier ook aanwezig :D laat maar komen!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

MSB

Nooit bang geweest voor onweer, is gewoon prachtig om te zien ik hoop dat het dit jaar ook weer zo interessant word als verleden jaar, ;D, nu ik dit schrijf begin ik er echt zin in te krijgen.
Lang leven de winter

Marlieke

Zo te lezen in de online versie van de televaag kunnen we in april misschien al gaan beginnen...

Heb er in ieder geval reuze veel zin in!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

zorba

Laatste paar jaar zo rond Koninginnedag 1e serieuze onweders van het seizoen, echter in verleden behaalde resultaten... enfin, vul maar in :-)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

arjanbruggink

Nah, ik ben er ook helemaal klaar voor, heb d'r donders veul schik in. Laten we hopen dat seizoen 2012 gaat uitpakken met het volgende:
- de Pluma Espanola de la muerte
- MCS (MCC)
- Shelfcloud
- Rollcloud
- Weeralarm
- Funnels
- Torries
- Watertorries
- Enz...

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Wilfred Janssen

Citaat van: zorba op ma 27 feb 2012 - 01:42
Laatste paar jaar zo rond Koninginnedag 1e serieuze onweders van het seizoen, echter in verleden behaalde resultaten... enfin, vul maar in :-)

Of tijdens koninginnenacht 2010 :P Nu je t zegt, t klopt wel... vorig jaar waren het 27 en 28 april....
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Powered by EzPortal