Perceiden

Topic gezien door 1924 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, zo 11 aug 2013 - 17:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Niet wetende of het de aankomende dagen helder blijft heb ik vannacht nog even wat geschoten tussen de bewolkingslaag in. Zwolle kreeg een uurtje een heldere lucht waarop ik mn kans greep en 3 van de 10 meteorieten te pakken kreeg.







Oele

De meteorenzwerm Perseïden bereikt op dinsdag 13 augustus 2013 rond 1 uur zijn maximum. De radiant van de zwerm staat rond 07:30 uur in het hoogste punt aan de hemel, op 84° boven de horizon. Onder ideale omstandigheden zijn er van deze zwerm zo'n 84 meteoren per uur te verwachten. De meteoren zijn helder en snel en hebben nalichtende sporen. Rond 05:45 uur gaat het schemeren en om 06:20 uur komt de Zon op. Het beste moment om Perseïden waar te nemen is hierdoor rond 05:00. De radiant staat op dat moment zo'n 70° boven de horizon, in het oostnoordoosten. De Maan stoort niet.

Tyshane

Mooi hoor! Ik ga vannacht weer een poging wagen!

hj32

Welke lens gebruik je en wat zijn de juiste instellingen om deze perceiden vast te leggen?

ron12

Je kunt ze ook horen http://spaceweatherradio.com/ druk op listen en dan live onderste link  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Powered by EzPortal