Bliksemfoto`s 5-8-2013 by StevenOverijssel

Topic gezien door 1994 bezoekers
Gestart door StevenOverijssel, wo 07 aug 2013 - 10:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StevenOverijssel

Hallo mede forum leden.


De hele dag zat ik op buienradar te kijken en trok alles van Deventer weg of er langs. Uiteindelijk was het rond 22:30 en wilde ik lekker op de bank gaan hangen voor de tv. Maar toen belde mijn broer Michielwes... Hij zei dat er in Heeten overal weerlichten waren te zien en dat hij al een paar Bliksemfoto`s had. Op dat moment stak ik een sigaret op en ging buiten staan... En daar kwam het! De hele lucht lichte op om de paar seconde. Ik dacht! Snel iets warmers aan trekken en op naar de Ijssel!


Daar aangekomen zag ik meerdere bliksemhaarden vlak langs Deventer heen trekken. Ik zette mijn Canon 550D op de bulb modus en begon plaatjes te schieten. Zo heb ik 1 uur foto`s staan maken toen ChielDeventer mij een bericht over twitter deed. Hij wou ook even kijken en was in Deventer. Alleen was het erg jammer dat hij al zijn camera spullen in Enschede had liggen. Zo hebben we nog 1,5 uur foto`s gemaakt.

De link van waar we stonden ( google maps ) : http://goo.gl/maps/9P2Ai


De foto`s zijn zo gemaakt en onbewerkt.



















Toen lieten we de bui over ons heen komen en schuilde we onder de spoorbrug. Waar we doorweekt onder vandaan kwamen.

Het was een verrassend mooie avond !

Tot de volgende onweersdag.

Grtz. Steven Wesselink
Always in the mood for some thunder and lightning

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Marcel

die wolk rechtsonder in foto 4,5 en 6.....is dat een arcuskraag ?
De ontlading op foto 7 vind ik ook erg gaaf :D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

StevenOverijssel

Always in the mood for some thunder and lightning

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ChielDeventer

Moest je dat nou echt vermelden, dat ik de camera('s) in Enschede had liggen?  :P Baal er nog van, maar goed. Was een lekker showtje!

Powered by EzPortal