Onweerskansen 5 augustus

Topic gezien door 59873 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 05 aug 2013 - 09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Thunderfreak op ma 05 aug 2013 - 17:31
Toch activeerd het weer voor de zoveelste keer boven zee goed.
Wederom wat gunstigere ligging tov de hoogtetrog. Met het naderen van dat systeem zal de boel in de warme onstabiele massa over het midden en oosten van de Benelux in de loop van de avond ook verder activeren.

jens

er ontstaan nu een hele hoop buitjes aan de franse grens ze zijn nog klein en ongeorganiseerd maar ze moeten zich nog organiseren en ontwikkelen
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

jornonweer

nieuwe run van gfs laat overal in het land neerslag vallen  ;D
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

Citaat van: Marsel op ma 05 aug 2013 - 17:38
Wederom wat gunstigere ligging tov de hoogtetrog. Met het naderen van dat systeem zal de boel in de warme onstabiele massa over het midden en oosten van de Benelux in de loop van de avond ook verder activeren.

dat laat de nieuwe run van gfs ook duidelijk zien, deze run is trouwens ook positiever  :)
Danger is real, fear is a choice.

jones

Citaat van: Marsel op ma 05 aug 2013 - 17:38
Wederom wat gunstigere ligging tov de hoogtetrog. Met het naderen van dat systeem zal de boel in de warme onstabiele massa over het midden en oosten van de Benelux in de loop van de avond ook verder activeren.
Hopelijk is het dan al niet te laat voor C-BE  :P


Marsel

Citaat van: jornonweer op ma 05 aug 2013 - 17:38
nieuwe run van gfs laat overal in het land neerslag vallen  ;D
Activatie zit er inderdaad mooi in net zoals andere rekenbreinen laten zien.  Echter vraag ik mij af of het dan daadwerkelijk zo intens gaat zijn voor het westen. GFS staat hier vrijwel alleen in. Voorlopig leg ik met het naderen van de hoogtetrog nog steeds het zwaartepunt over het midden en vooral het (zuid)oosten, in de warmste en meest onstabiele massa.

Overigens serieus onstabiele luchten hier nu, duidelijke Ac castellanus en floccus.

Thunderfreak

Citaat van: Marsel op ma 05 aug 2013 - 17:53
Activatie zit er inderdaad mooi in net zoals andere rekenbreinen laten zien.  Echter vraag ik mij af of het dan daadwerkelijk zo intens gaat zijn voor het westen. GFS staat hier vrijwel alleen in. Voorlopig leg ik met het naderen van de hoogtetrog nog steeds het zwaartepunt over het midden en vooral het (zuid)oosten, in de warmste en meest onstabiele massa.

Overigens serieus onstabiele luchten hier nu, duidelijke Ac castellanus en floccus.

Inderdaad,mooie luchten momenteel rond rotjeknor.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dennis089

Citaat van: Marsel op ma 05 aug 2013 - 17:53
Activatie zit er inderdaad mooi in net zoals andere rekenbreinen laten zien.  Echter vraag ik mij af of het dan daadwerkelijk zo intens gaat zijn voor het westen. GFS staat hier vrijwel alleen in. Voorlopig leg ik met het naderen van de hoogtetrog nog steeds het zwaartepunt over het midden en vooral het (zuid)oosten, in de warmste en meest onstabiele massa.

Overigens serieus onstabiele luchten hier nu, duidelijke Ac castellanus en floccus.

Marsel. Zou de activatie niet te laat komen voor het zuid oosten denk je?

Graphicnizor

Ik vind dat WRF het de laatste tijd ook wel erg goed heeft. dus ik ga mee in jullie eigenwijsheid


jens

hevige bui ten zuiden van brussel nu
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Snowfreak

inderdaad pittige bui hier  :D

Dennis

Zw (W) heeft zeewind te pakken

JPP78

t ziet er allemaal nog niet bar intensief uit. meestal is het al aardig geïntensiveerd boven België/ Zuid NL. Nu moet dat nog gebeuren, terwijl meestentijds de buien boven NL juist kracht verliezen op hun weg naar het noorden. benieuwd of het nu anders wordt.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Johann

Even tussendoor:
Er schijnen nog wel een twijfels te bestaan over de weeralarmen van Noodweercentrale NL (http://www.noodweercentrale.nl)en dan met name over het al of niet geautomatiseerd zijn van de weeralarmen. Welnu, ik heb zelf destijds meegewerkt aan de ontwikkelingen van de Nederlandse versie van UnwetterZentrale (Meteomedia) voor Nederland en weet wat er zoals achter de schermen gebeurd. Was nog een heel gedoe overigens om de "bouwstenen" in de "tool"om te zetten in het Nederlands (vandaar soms ook de wat duits-achtige opbouw van de teksten.

Tav de weeralarmen:
Voor elke gebeurtenis wordt de (nood)weersituatie individueel door de meteorologen beoordeeld. Op basis van deze beoordeling volgt er dan eventueel een waarschuwing voor onweer. Achter de waarschuwingen zitten dus mensen van vlees en bloed. Bij onweer hebben de meteorologen een extra tool ter beschikking: als de neerslagradar een bepaalde intensiteit van een onweerscel weergeeft, worden de geografische coördinaten en postcodes in de baan van deze onweerscel (cel met hagel of zware regen) door het systeem berekend en wordt er een waarschuwing voorgesteld voor deze plaatsen. De meteorologen beslissen of, en op welk waarschuwingsniveau de voorgestelde waarschuwingen worden gegeven.

Zie verder ook: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/faq.html

Polderps

Mensen moeten niet zo zeuren.... Je volgt het account, of je download de App. Het is gratis, like it R leave it.

Weerfreak 1337

Zo, MCS moeten we ook al niet meer zo te lezen. Straks mag het alleen nog een Low Preciptation Supercell zijn....
Nee gekkigheid :D Ik snap het wel, maar dat is uiteraard een persoonsgebonden mening :P Ik vind alle typen onweersbuien leuk.

Nou, hier zometeen wat regen, daarna is de vore voorbij, weer een verloren dag. Koufront lijkt ook niet echt actief. Helaas.. :(
Misschien nog een verrassing? Ik hoop het.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GekkeLeo

Citaat van: Weerfreak op ma 05 aug 2013 - 18:49
Zo, MCS moeten we ook al niet meer zo te lezen. Straks mag het alleen nog een Low Preciptation Supercell zijn....
Nee gekkigheid :D Ik snap het wel, maar dat is uiteraard een persoonsgebonden mening :P Ik vind alle typen onweersbuien leuk.

Nou, hier zometeen wat regen, daarna is de vore voorbij, weer een verloren dag. Koufront lijkt ook niet echt actief. Helaas.. :(
Koufront trekt vanavond pas over volgens mij!

jornonweer

wat denken jullie van die cel in het midden van be? groeit constant links aan?
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal