Chase Smilde-Haren 25-07-2013

Topic gezien door 1138 bezoekers
Gestart door arjanbruggink, vr 26 jul 2013 - 00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Vanavond stond er onverwachts een kleine chase op het programma. Er waren wat buien onderweg vanaf de richting Zwolle, dus ik ben maar gauw naar me vaste stek gegaan net buiten Smilde. Hierbij een tijdje lang de bui bekeken en ondertussen ook de radar.
Het rommelde mooi aan 1 stuk door maar hoe verder de tijd vorderde hoe minder dit werd.
Maar ondertussen zag ik wel enige wolkenstructuren ontstaan die ik wel interessant vond (achteraf was dit het begin van de arcus)





Ondertussen begon het wat te regen waarop ik vertrok en een spot uitzocht aan de Van Lierswijk in Bovensmilde en hier aanschouwde ik een mooie arcus:




Maar ook daar begon het te regenen en kwam de arcus dichterbij waarop ik vertrok naar de A28 om in de richting van Groningen te rijden.
Bij Tynaarlo eraf gegaan om te kijken wat er over was van de arcus:



Het zag er nog steeds mooi uit waarop ik verder ben gaan rijden, maar hierbij kon ik of geen mooie spotplek vinden of ik mocht er niet stoppen langs de straat (was bij Groningen Airport Eelde, heel mooi zicht op de arcus maar politie achter me :( )
Hierop iets verder gedraaid en ben toen richting Glimmen gegaan om daar een spotplek te vinden.
Eenmaal deze gevonden had ik een mooi uitzicht op de arcus (helaas wel dichtbij).



Na het fotograferen was het weer maken dat ik weg kwam (wat helaas niet snel ging over een zandpad) want de arcus kwam weer dichterbij met de regen en wind.
Daarop naar Haren gegaan en onderweg de gedachte welke route ik zou nemen, de meest logische zou zijn om naar Waterhuizen te rijden om zo naar het NO van Groningen te komen. Maar dit bleek helaas niet te gaan, de weg was afgesloten  >:( Hierdoor de chase verder moeten opgeven en was het rechtsomkeert weer naar huis.
Eenmaal thuis aangekomen had ik nog een beetje zicht op de bui en werd ik nog getrakteerd op 2 stapelwolken met pileus erop.



Op naar de volgende chase.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal