Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160676 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: hussel op zo 28 jul 2013 - 01:10
Ook in noord Limburg gaat het goed loos nu. Hevige regenval en continu lichtflitsen. Aantal cgs om me heen..

Actuele radar


Tjitske

Begin hier in Veenhuizen net weerlicht te zien...heel af en toe wat gerommel wou net gaan slapen omdat het langs ons leek te gaan maar schijnbaar toch niet....

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

zeer fel weerlicht nu hier,zou zeggen het is dag
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

bui komt recht over nijmegen heen nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

ja hoor eerste kraker van dit jaar hier.inslag in de buurt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

Citaat van: Southman op zo 28 jul 2013 - 01:02
Mensen die de bulletins hebben gemaakt, hebben mooi werk geleverd. Alles is vrijwel uitgekomen zoals geschetst.
Vanochtend werd ik overvallen door een mooie "bui", veel water en onweer erbij (zie foto op pagina 23).
Eigenlijk had ik nog wat spektakel verwacht deze avond, maar mocht helaas niet zo zijn, al met al dus een mooie dag.

Bedankt aan alle mensen die de verwachtingen opstellen / hebben opgesteld. Chapeau!

Rest mij te zeggen: op naar de volgende buien!

sorry hoor,maar er klopt geen ene malle moer van.
zoveelste flater van een weersverwachting van iedereen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

hussel

@johann klopt precies.. Heel kort maar fel buitje. Lijkt wel alsof ik in een disco ben. Continu stroboscoop aan..

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Citaat van: ron12 op zo 28 jul 2013 - 01:16
bui komt recht over nijmegen heen nu

Onweer liefhebbers lijn Arnhem-Apeldoorn-Zwolle vooral nog even wakker blijven  :P

Polderps

En de eerste kraker op enige afstand is een feit #Emmeloord

Fluffje

Schitterend onweer!! Kan bijna boek lezen met zo veel weerlicht  ;D
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Johann

Verkeer Veghel - Wijbosch nauwelijks mogelijk. Straten maar ook doorgaande wegen volledig ondergelopen. (Skywarn Nl.)

Thunderfreak

Huis afgebrand door een inslag uurtje terug. Zo'n klap heb ik nog nooit meegemaakt.  Spijtig dus dat dit er bij hoort.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

hussel

Hier is het alweer helemaal stil. Toch een leuke avond gehad met alle voorpret.

welterusten allemaal.,,

Dickje

Hier in Den Bosch is de rust ook weer gekeerd, regent nog wat na. Veel plezier nog boven de rivieren!

rp.vanmeurs

Zwolle is nog wakker. Lichte regen nu en wat weerlicht en af en toe een licht gerommel

onweerdetectie1449

Check deze webcam! http://www.webcamsinnederland.nl/webcam/?l=255 (EDIT: positie van de webcam is verranderd!)

EDIT: http://www.a4consult.nl/nl_large_webca2_arnhem_a4consult.php <-- Is dit hagel in Arnhem? kan iemand dit bevestigen?

maestro1971

Citaat van: bliksems op zo 28 jul 2013 - 01:18
sorry hoor,maar er klopt geen ene malle moer van.
zoveelste flater van een weersverwachting van iedereen.

Ik heb de afgelopen jaren 1 ding geleerd; dat het bij dit soort omstandigheden heel nauw luistert... Kijk nou eens naar de verwachtingen op deze site, op de site van Sturmjaeger NRW, op de site van Estofex; veel variabelen leken 'gunstig' te zijn voor grootschalig noodweer. Dat het er dan uiteindelijk niet van komt geeft maar weer eens aan hoe complex één en ander is... Blijkt toch telkenmale een geval van nowcasten te zijn... Zelf post ik dit alles elke keer weer op Facebook en ja, de mensen nemen mijn waarschuwingen waarschijnlijk al niet meer serieus. Toch blijf ik het doen, want je zult zien als ik het een keer niet doe, dat dan de hel losbreekt...
Ik wil hierbij Jan, Marcel en consorten wederom bedanken voor hun bijdrages!

Ajacied133

Veel weerlicht in Apeldoorn maar weinig lekkere knallen helaas... DAT KAN HARDERRRRRRRR!!!

Powered by EzPortal